Το λιμάνι του Αμβούργου έχει γίνει προσφάτως ιδιαίτερα δημοφιλές – όχι μόνο στους τουρίστες, αλλά και σε κάποιους ύποπτους εισβολείς από την Ολλανδία. Από τις 11 Ιουνίου, μικρές ομάδες νεαρών έχουν διαρρήξει 15 φορές τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Altenwerder. Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα, η αστυνομία είχε συλλάβει 45 άνδρες ηλικίας μεταξύ 16 και 30 ετών. Όλοι εκτός από έναν, ο οποίος συνελήφθη για δεύτερη φορά, αφέθηκαν ελεύθεροι.
Φόβοι για φορτία ναρκωτικών
Τι τραβάει τα παλληκάρια στην περιοχή του λιμανιού, όπου βρίσκονται στοιβαγμένα χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια; Το τελωνείο και το Γραφείο Τελωνειακών Ερευνών του Αμβούργου που συνεργάζονται με την Υπηρεσία Διώξεως του Εγκλήματος υποψιάζονται ότι οι εισβολείς αναζητούν ένα φορτίο ναρκωτικών. Ωστόσο, όπως λέει εκπρόσωπος του τελωνείου, αυτό δεν είναι ακόμη σίγουρο.
Γερμανία: Ανεπιθύμητοι οι Κινέζοι στο λιμάνι του Αμβούργου
Ο έλεγχος όλων των εμπορευματοκιβωτίων που εξέρχονται από τον τερματικό σταθμό είναι πλέον αδύνατος, καθώς χιλιάδες μετακινούνται καθημερινά και οι αλυσίδες εφοδιασμού δεν πρέπει να διαταραχθούν. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας “Hamburger Abendblatt”, ορισμένοι συλληφθέντες είχαν πάνω τους κόφτες, εργαλεία για το σφράγισμα των κοντέινερ, GPS trackers και κινητά τηλέφωνα με power banks.
Ο τερματικός σταθμός είναι σχετικά εύκολα προσβάσιμος με τα πόδια. Ένα ανάχωμα στο νότιο άκρο σχηματίζει ένα είδος πράσινου χώρου με μονοπάτια για ποδηλάτες και πεζούς, ενώ υπάρχει και ένα σημείο με θέα για φωτογραφίες. Στη δυτική πλευρά βρίσκεται η παλιά εκκλησία της Αγίας Γερτρούδης, ενώ στα βορειοδυτικά βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος A7.
Ενισχύονται τα μέτρα ασφαλείας
Η αστυνομία δεν σχολιάζει τις ενέργειές της. Όμως, μπορεί κανείς να υποθέσει ότι οι αξιωματικοί κάνουν σήμερα συχνότερα βόλτες κατά μήκος του φράχτη με τα συρματοπλέγματα. Κατά τη διάρκεια μιας σύλληψης, χρησιμοποιήθηκε ακόμη και ελικόπτερο της αστυνομίας. Είναι δύσκολο πλέον να κινηθεί κανείς απαρατήρητος στην περιοχή του λιμανιού.
Ο τερματικός σταθμός είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένος και θεωρείται ένας από τους πιο σύγχρονους στον κόσμο. Τα κιβώτια εκφορτώνονται από τα πλοία, τοποθετούνται σε οχήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό και μεταφέρονται σε μία από τις 26 αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, όπου μπορούν να φυλαχθούν έως και 30.000 εμπορευματοκιβώτια. Μετά από τρεις έως πέντε ημέρες κατά μέσο όρο, τα κιβώτια που ζυγίζουν έως και 30 τόνους φορτώνονται σε φορτηγά ή τρένα μέσω αυτοματοποιημένων γερανών.
Πανευρωπαϊκό πρόβλημα
Τα μεγαλύτερα κέντρα μεταφοράς κοκαΐνης στην Ευρώπη μέχρι στιγμής είναι τα λιμάνια της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ. Πέρυσι, κατασχέθηκαν εκεί περίπου 200 τόνοι ναρκωτικών. Συγκριτικά, οι κατασχέσεις στο Αμβούργο ήταν λιγότερες από 10 τόνους. Προσφάτως, οι βελγικές και οι ολλανδικές αρχές αυστηροποίησαν τους ελέγχους τους. Την ίδια στιγμή, η Γερμανία και άλλα πέντε κράτη μέλη της Ε.Ε. επιθυμούν να συνεργαστούν στενότερα σε αυτόν τον τομέα, όπως δήλωσε η υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέιζερ (SPD) στις αρχές Ιουνίου. Με αυτόν τον τρόπο θέλουν να αποτρέψουν τους εμπόρους ναρκωτικών από το να μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους από το ένα ευρωπαϊκό λιμάνι στο άλλο, όταν οι έρευνες εντείνονται σε ένα μέρος.
Μπορεί το φαινόμενο να εξαπλωθεί και στο λιμάνι του Αμβούργου; Για να πάρει κανείς ολόκληρο εμπορευματοκιβώτιο με κρυμμένα ναρκωτικά από το λιμάνι, χρειάζεται άκρα επαγγελματικότητα. Πέρυσι, μια επταμελής συμμορία που διακινούσε λαθραία περισσότερους από τρεις τόνους ναρκωτικών μέσω του λιμανιού του Αμβούργου, καταδικάστηκε σε ποινές φυλάκισης, ορισμένες από τις οποίες ήταν μακροχρόνιες. Ένας από τους κατηγορούμενους ήταν πρώην υπεύθυνος διοίκησης της HHLA (Hamburger Hafen und Logistik AG), της εταιρείας που διαχειρίζεται τις υλικοτεχνικές υποδομές και τα εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι του Αμβούργου.
Deutsche Welle
Μπέρνχαρντ Σπρένγκελ, dpa
Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ