Ενώ η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου ακολουθεί πτωτική ρότα, την ίδια στιγμή το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών κορυφώνεται, όπως και για την αγορά μεμονωμένων πλοίων.
Intermodal: Πτωτικές τάσεις στο χύδην ξηρό φορτίο
Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), βρέθηκε για δεύτερη μέρα χθες κάτω από τις 1.000 μονάδες. Οσο οι τιμές χάλυβα παραμένουν χαμηλά λόγω της ισχνής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, τόσο η αγορά θα είναι αδύνατη, σύμφωνα με αναλυτές και χρηματιστές.
Ο BDI υποχώρησε κατά 4,8% την Τετάρτη, στις 994 μονάδες, και χθες έχασε μία ακόμη, πέφτοντας στις 993, ακολουθώντας μια συνεχή καθοδική πορεία από το υψηλό των 1.233 μονάδων στις 6 Ιουνίου. Η τελευταία φορά που ο BDI έπεσε κάτω από τις 1.000 μονάδες ήταν στις 5 Ιουνίου, όταν διολίσθησε κατά 7,6%, στις 939 μονάδες.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι αδύναμες αγορές χάλυβα που μειώνουν τη ζήτηση σε σιδηρομετάλλευμα και η πτώση του εμπορίου άνθρακα πιέζουν τη ναυλαγορά.
Η κίνηση αναμένεται να είναι καθοδική και το επόμενο διάστημα, αν ληφθούν υπόψη τα προθεσμιακά συμβόλαια που έχουν διολισθήσει κάτω από τα 15.000 δολάρια ανά ημέρα για τον Ιούλιο. Η υστέρηση της οικονομίας της Κίνας είναι ο κύριος ένοχος για τις χαμηλότερες τιμές χάλυβα που έχουν πλήξει την κερδοφορία των χαλυβουργείων της Κίνας, αναφέρει το «TradeWinds». Αυτό επιδρά αρνητικά στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.
Οι χαλυβουργίες της Κίνας έχουν αυξήσει την παραγωγή από τα μέσα Ιουνίου, αλλά οι χαμηλότερες ποσότητες χάλυβα από άλλες χώρες έχουν κρατήσει τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, δήλωσε ο Jeffrey Landsberg, πρόεδρος της Commodore Research.
Στο μεταξύ, αν και η πίεση στους ναύλους αυξάνεται, το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων εταιρειών που διαχειρίζονται στόλους με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παραμένει έντονο.
Η Costamare
Χθες έγινε γνωστό ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Costamare κ. Κωστής Κωνσταντακόπουλος απέκτησε το 5,1% των μετοχών της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Seanergy Maritime Holdings και ελέγχει έναν στόλο από 16 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Με την τρέχουσα τιμή της μετοχής της Seanergy που είναι περίπου 4,95 δολάρια, το ποσοστό αξίζει λίγο πάνω από 5 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Κωνσταντακόπουλος δεν είναι νέος «παίκτης» στον κλάδο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αφού η Costamare εκτός από τα 71 containerships (524.000 TEU) ελέγχει και έναν στόλο από 43 πλοία χύδην ξηρού φορτίου (2.369.000 DWT), τα οποία απέκτησε σταδιακά τα τελευταία δύο χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα δύο ακόμη ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο απέκτησαν συμμετοχή σε ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία χύδην ξηρού φορτίου. Η Danaos Corp με στόλο containers και η Castor Maritime με στόλο bulkers και containers απέκτησαν αντίστοιχα το 16,7% και 14,99% στην Eagle Bulk, με έναν στόλο 52 bulk carriers ultramax και supramax, το διοικητικό συμβούλιο της οποίας έλαβε μέτρα ώστε καμία εταιρεία να μην μπορεί να αποκτήσει πάνω από το 15% των μετοχών της στο μέλλον.
Η επένδυση στα bulkers είναι μια νέα τάση στον ναυτιλιακό κλάδο καθώς πολλοί αναμένουν άνοδο της ναυλαγοράς στον συγκεκριμένο τομέα τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ και το βιβλίο παραγγελιών παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό είναι σύνηθες στη ναυτιλία τα κέρδη που αποκτώνται από έναν κλάδο να επενδύονται σε έναν άλλο που έχει μείνει πίσω.
Γενικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλοί έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα bulkers, με αποτέλεσμα η αγορά bulkers από δεύτερο χέρι να «πάρει φωτιά», καθώς μάλιστα και οι αξίες των πλοίων, καθόσον η αγορά ήταν καθοδική, άρχισαν να μειώνονται. Οπως αναφέρει ο διεθνής ναυτιλιακός Τύπος, τα ελληνικά συμφέροντα που έχουν κερδίσει πολλά σε άλλους τύπους πλοίων τα τελευταία χρόνια πιστεύεται ότι έχουν μαζέψει την πλειονότητα των πλοίων που προσφέρονται προς πώληση στην αγορά τον τελευταίο καιρό.
Πηγή: in.gr
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς