
Ενώ η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου ακολουθεί πτωτική ρότα, την ίδια στιγμή το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών κορυφώνεται, όπως και για την αγορά μεμονωμένων πλοίων.
Intermodal: Πτωτικές τάσεις στο χύδην ξηρό φορτίο
Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), βρέθηκε για δεύτερη μέρα χθες κάτω από τις 1.000 μονάδες. Οσο οι τιμές χάλυβα παραμένουν χαμηλά λόγω της ισχνής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, τόσο η αγορά θα είναι αδύνατη, σύμφωνα με αναλυτές και χρηματιστές.
Ο BDI υποχώρησε κατά 4,8% την Τετάρτη, στις 994 μονάδες, και χθες έχασε μία ακόμη, πέφτοντας στις 993, ακολουθώντας μια συνεχή καθοδική πορεία από το υψηλό των 1.233 μονάδων στις 6 Ιουνίου. Η τελευταία φορά που ο BDI έπεσε κάτω από τις 1.000 μονάδες ήταν στις 5 Ιουνίου, όταν διολίσθησε κατά 7,6%, στις 939 μονάδες.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι αδύναμες αγορές χάλυβα που μειώνουν τη ζήτηση σε σιδηρομετάλλευμα και η πτώση του εμπορίου άνθρακα πιέζουν τη ναυλαγορά.
Η κίνηση αναμένεται να είναι καθοδική και το επόμενο διάστημα, αν ληφθούν υπόψη τα προθεσμιακά συμβόλαια που έχουν διολισθήσει κάτω από τα 15.000 δολάρια ανά ημέρα για τον Ιούλιο. Η υστέρηση της οικονομίας της Κίνας είναι ο κύριος ένοχος για τις χαμηλότερες τιμές χάλυβα που έχουν πλήξει την κερδοφορία των χαλυβουργείων της Κίνας, αναφέρει το «TradeWinds». Αυτό επιδρά αρνητικά στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.
Οι χαλυβουργίες της Κίνας έχουν αυξήσει την παραγωγή από τα μέσα Ιουνίου, αλλά οι χαμηλότερες ποσότητες χάλυβα από άλλες χώρες έχουν κρατήσει τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, δήλωσε ο Jeffrey Landsberg, πρόεδρος της Commodore Research.
Στο μεταξύ, αν και η πίεση στους ναύλους αυξάνεται, το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων εταιρειών που διαχειρίζονται στόλους με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παραμένει έντονο.
Η Costamare
Χθες έγινε γνωστό ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Costamare κ. Κωστής Κωνσταντακόπουλος απέκτησε το 5,1% των μετοχών της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Seanergy Maritime Holdings και ελέγχει έναν στόλο από 16 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Με την τρέχουσα τιμή της μετοχής της Seanergy που είναι περίπου 4,95 δολάρια, το ποσοστό αξίζει λίγο πάνω από 5 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Κωνσταντακόπουλος δεν είναι νέος «παίκτης» στον κλάδο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αφού η Costamare εκτός από τα 71 containerships (524.000 TEU) ελέγχει και έναν στόλο από 43 πλοία χύδην ξηρού φορτίου (2.369.000 DWT), τα οποία απέκτησε σταδιακά τα τελευταία δύο χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα δύο ακόμη ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο απέκτησαν συμμετοχή σε ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία χύδην ξηρού φορτίου. Η Danaos Corp με στόλο containers και η Castor Maritime με στόλο bulkers και containers απέκτησαν αντίστοιχα το 16,7% και 14,99% στην Eagle Bulk, με έναν στόλο 52 bulk carriers ultramax και supramax, το διοικητικό συμβούλιο της οποίας έλαβε μέτρα ώστε καμία εταιρεία να μην μπορεί να αποκτήσει πάνω από το 15% των μετοχών της στο μέλλον.
Η επένδυση στα bulkers είναι μια νέα τάση στον ναυτιλιακό κλάδο καθώς πολλοί αναμένουν άνοδο της ναυλαγοράς στον συγκεκριμένο τομέα τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ και το βιβλίο παραγγελιών παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό είναι σύνηθες στη ναυτιλία τα κέρδη που αποκτώνται από έναν κλάδο να επενδύονται σε έναν άλλο που έχει μείνει πίσω.
Γενικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλοί έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα bulkers, με αποτέλεσμα η αγορά bulkers από δεύτερο χέρι να «πάρει φωτιά», καθώς μάλιστα και οι αξίες των πλοίων, καθόσον η αγορά ήταν καθοδική, άρχισαν να μειώνονται. Οπως αναφέρει ο διεθνής ναυτιλιακός Τύπος, τα ελληνικά συμφέροντα που έχουν κερδίσει πολλά σε άλλους τύπους πλοίων τα τελευταία χρόνια πιστεύεται ότι έχουν μαζέψει την πλειονότητα των πλοίων που προσφέρονται προς πώληση στην αγορά τον τελευταίο καιρό.
Πηγή: in.gr


Latest News

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council