Η Taylor Swift κέρδισε 92 εκατομμύρια δολάρια το 2022, γεγονός που την κατέστησε μία από τις πιο ακριβοπληρωμένες καλλιτέχνιδες στον κόσμο, σύμφωνα με το Forbes. Όμως τα έσοδα αυτά, μπορεί να αποδειχθούν λίγα σε σχέση με αυτά που αναμένεται να κερδίσει τη φετινή χρονιά, τα όπως υπολογίζει το MarketWatch ενδέχεται να φθάσουν τα 332 εκατ. δολάρια.

Forbes: Αυτές είναι οι πλουσιότερες αυτοδημιούργητες αμερικανίδες – Οι περιουσίες που ζαλίζουν

Τα κέρδη της το 2022 περιλάμβαναν τις πωλήσεις από το άλμπουμ της «Midnights», που κυκλοφόρησε εκείνη τη χρονιά, συν τα δικαιώματα από προηγούμενα άλμπουμ. Όμως πέρυσι δεν έκανε συναυλίες, κάτι που πρόκειται να κάνει φέτος. Μια περιοδεία που θα μπορούσε τελικά να αποφέρει 1 δισ. δολάρια σε συνολικά έσοδα, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Από την άλλη, η Taylor Swift μόλις κυκλοφόρησε το «Speak Now (Taylor’s Version)», μια επανεκτέλεση του ομώνυμου άλμπουμ της του 2010. Η νέα έκδοση έχει επίσης έξι τραγούδια τα οποία δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική έκδοση.

Με άλλα λόγια, το 2023 εξελίσσεται αρκετά διαφορετικά για την 33χρονη τραγουδίστρια, της οποίας η καθαρή περιουσία ανέρχεται ήδη στα 740 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με το Forbes.

Το MarketWatch έκανε μια ανάλυση για το πόσα θα μπορούσε να κερδίσει η Swift φέτος, με βάση δημοσιευμένα στοιχεία και άλλες πληροφορίες. Ακολουθεί η λεπτομερής ανάλυση.

Περιοδείες: 228 εκατομμύρια δολάρια

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων. Η τρέχουσα περιοδεία «Eras Tour» της Taylor Swift είναι ίσως η πιο κερδοφόρα που θα έχει ποτέ καταγραφεί και η οποία θα διαρκέσει μέχρι το 2024. Το ποσό αυτό έχει υπολογιστεί με τα έσοδα ανά συναυλία στα 10 εκατ. δολάρια, αν και η Wall Street Journal αναφέρει ότι ορισμένες εμφανίσεις μπορούν να αποφέρουν έσοδα 13 και πλέον εκατ. δολαρίων.

Το MarketWatch παίρνει ως βάση υπολογισμού τα 10 εκατ. δολάρια για κάθε συναυλία. Με 65 προγραμματισμένες συναυλίες το τελικό ποσό ανέρχεται στα 650 εκατ. δολάρια. Ωστόσο ένας καλλιτέχνης δεν αποκομίζει όλα αυτά τα χρήματα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της WSJ, με όλα τα έξοδα πληρωμένα, κάθε συναυλία αποφέρει κέρδος από 3,5 έως 4 δολάρια. Παίρνοντας ως δεδομένο το ποσό των 3,5 εκατ. δολαρίων και πολλαπλασιασμένο με το 65, προκύπτει ένα ποσό της τάξεως των 227,5 εκατ. δολαρίων (με τη στρογγυλοποίηση 228 εκατ. δολάρια.

Παλαιές κυκλοφορίες: 65 εκατομμύρια δολάρια

Έχει αναφερθεί ότι το 70% των 92 εκατομμυρίων δολαρίων που κέρδισε η Swift πέρυσι προήλθε από τις παλιές της δισκογραφικές δουλειές, συμπεριλαμβανομένων του streaming και των πωλήσεων άλμπουμ. Αυτό ισοδυναμεί με 64,4 εκατ. δολάρια. Φυσικά, όπως λένε στη Wall Street, οι προηγούμενες επιδόσεις δεν αποτελούν εγγύηση για τα μελλοντικά αποτελέσματα. Όμως είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι σε μια εποχή που η Taylor Swift μετατρέπεται σε βασίλισσα της ποπ, θα κερδίσει λιγότερα από τις πωλήσεις των παλαιότερων άλμπουμ. Έτσι, το MarketWatch κρατάει τα περυσινά 64,4 εκατ. δολάρια και για λόγους στρογγυλοποίησης τα κάνει 65 εκατ. δολάρια.

Νέο άλμπουμ: 14 εκατ. δολάρια

Δεδομένου ότι το «Speak Now (Taylor’s Version)» μόλις κυκλοφόρησε, είναι παρακινδυνευμένο να γίνουν προβλέψεις για τις πωλήσεις του. Όμως αυτό είναι το τρίτο «επαναηχογραφημένο» άλμπουμ που κυκλοφορεί η αμερικανίδα τραγουδίστρια, οπότε υπάρχει εικόνα για το τι έκαναν τα προηγούμενα δύο. Συγκεκριμένα, το «Red (Taylor’s Version)» το οποίο επανακυκλοφόρησε το 2021, πούλησε κοντά στο 1,7 εκατ. αντίτυπα εκείνη τη χρονιά. Οπότε με συντηρητικούς υπολογισμούς, το «Speak Now», το οποίο πωλείται στη λιανική προς περίπου 18 δολάρια, θα έχει πωλήσεις τουλάχιστον 1,5 εκατ. αντιτύπων, ή σχεδόν 27 εκατομμύρια δολάρια έσοδα.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι από τις πωλήσεις παίρνουν μερίδιο -και το μεγαλύτερο τις περισσότερες φορές- οι δισκογραφικές εταιρείες το οποίο μπορεί να κυμαίνεται από 50% έως 90%, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Indie Music Academy. Παρόλα αυτά, όσο πιο σημαντικός είναι ο καλλιτέχνης, τόσο μεγαλύτερο είναι το μερίδιο που μπορεί να απαιτήσει. Θεωρώντας ότι δεν υπάρχει σχεδόν κανένας μεγαλύτερος σταρ στην ποπ μουσική από την Taylor Swift αυτή τη στιγμή, το MarketWatch υπολογίζει ότι στην τραγουδίστρια αναλογεί το 50% των πωλήσεων το οποίο μεταφράζεται σε 13,5 εκατ. δολάρια και με τη στρογγυλοποίηση σε 14 εκατ. δολάρια.

Χορηγικές συμφωνίες: 25 εκατ. δολάρια

Όταν υπάρχει μια τόσο διευρυμένη βάση θαυμαστών όπως τηςTaylor Swift, οι εταιρείες ανταγωνίζονται ποια θα εξασφαλίσει αποκλειστική συνεργασία. Η ίδια έχει συνάψει συμφωνίες με πλειάδα εταιρειών, από την Apple μέχρι τη Target. Ένα δημοσίευμα ανέφερε ότι εισέπραξε 50 εκατ. δολάρια από χορηγίες το διάστημα μεταξύ 2016 και 2017, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Κι αυτά τα έσοδα αφορούν χρονιές πριν η Taylor Swift αρχίσει να μεγαλώνει σαν όνομα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, τα 25 εκατ. δολάρια ετησίως λαμβάνονται υπόψη προς χάρη των υπολογισμών.

Διάφορα

Η Taylor Swift έχει κι άλλες πολλές πηγές εσόδων. Πουλάει προϊόντα με το όνομά της (μπλούζες, κούπες, μπρελόκ κ.α.). Επενδύει σε ακίνητα. Ακόμα και η γάτα της εισπράττει εκατ. δολάρια. Όμως έχει και έξοδα -και στη μουσική βιομηχανία, τα έξοδα είναι πολλά για μάνατζερ, δικηγόρους και άλλους ανθρώπους που βοηθούν έναν αστέρα. Ωστόσο, τα έσοδα αυτά παραλείπονται στον υπολογισμό του MarketWatch, θεωρώντας ότι αντισταθμίζουν τα έξοδα που έχει η αμερικανίδα τραγουδίστρια.

Το μεγάλο ποσό: 332 εκατομμύρια δολάρια

Το τελικό ποσό κόβει την ανάσα. Αρκεί να αναλογιστεί κάποιος, ότι το συγκρότημα Genesis, το οποίο σύμφωνα με το Forbes είχε τα περισσότερα έσοδα από το χώρο του θεάματος το 2022, κέρδισε 230 εκατ. δολάρια πέρυσι (και τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα προήλθαν από μια εφάπαξ πώληση των εκδοτικών δικαιωμάτων τους). Έτσι, τα 332 εκατομμύρια δολάρια θα μπορούσαν κάλλιστα να ανακηρύξουν την Taylor Swift «πρωταθλήτρια» για το 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης