
Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στην καθημερινότητα εκατομμυρίων καταναλωτών. Κάποιοι… δεν ξεκινάνε την μέρα τους προτού δοκιμάσουν μια γουλιά. Ο λόγος για τον καφέ, ο οποίος σε κάθε μορφή αποτελεί από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στην Ελλάδα.
Έρευνες δείχνουν ότι πάνω από 8 στους 10 Έλληνες απολαμβάνουν τουλάχιστον μια κούπα καφέ σε καθημερινή βάση.
Μια συνήθεια που δεν άλλαξε παρά τις σημαντικές ανατιμήσεις που έλαβαν χώρα τα τελευταία χρόνια. Ειδικά μετά την πανδημία, οι τιμές σημείωσαν αλματώδη άνοδο τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στο take away.
Οι λόγοι πολλοί, που ωστόσο εντοπίζονται στην αύξηση του κόστους λειτουργίας (π.χ. εκτόξευση λογαριασμών ρεύματος, πράσινο τέλος για τα πλαστικά) αλλά και στην μειωμένη εσοδεία στην Βραζιλία, βασική χώρα παραγωγής του καφέ.
Ωστόσο, φέτος τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν. Παρότι το φαινόμενο Ελ Νίνιο επέστρεψε και απειλεί με ακραίους καύσωνες, η χονδρική τιμή έχει υποχωρήσει σημαντικά, δημιουργώντας προσδοκίες για αποκλιμάκωση και των τελικών τιμών.
Ο βασιλιάς του εσπρέσο, η ιταλική εταιρεία καφέ Lavazza περιμένει πως η μείωση των τιμών χονδρικής (στην ποικιλία arabica) θα αρχίσουν να γίνονται εμφανείς και στο… φλιτζάνι μας.
Πού θα φτάσουν οι τιμές του καφέ; Ο «βασιλιάς» του εσπρέσο απαντά
Η «ελληνική εξαίρεση»
Στην Ελλάδα πάντως φαίνεται πως θα αργήσει να φανεί η… αποκλιμάκωση των τιμών στο ποτήρι μας. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι πολύ δύσκολα οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να μειώσουν τις τελικές τιμές, επισημαίνοντας πως τα λειτουργικά κόστη παραμένουν υψηλά.
«Έχουν υπάρξει τεράστιες ανατιμήσεις στην ενέργεια και στις πρώτες ύλες τα προηγούμενα χρόνια που ακόμη ταλανίζουν τις επιχειρήσεις», σημειώνει στέλεχος της αγοράς. Ωστόσο, αυτό που εκτιμάται πως θα ενταθεί είναι οι προσφορές ειδικά στο κανάλι του σούπερ μάρκετ.
Καταλυτικό ρόλο παίζουν και οι αυξήσεις των μισθών και ειδικά του κατώτατου που έχει επιβαρύνει σημαντικά τα έξοδα των επιχειρήσεων.
Έρχεται μπαράζ προσφορών στο ράφι
Εκεί που αναμένεται να δοθεί πραγματική μάχη είναι στις κάψουλες του καφέ εσπρέσο. Την πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία στον χώρο, και η μοναδική που παρουσιάζει ανάπτυξη. «Η τάση που αναπτύχθηκε στην πανδημία για κατανάλωση στο σπίτι έχει παραμείνει σε ένα βαθμό, αναγκάζοντας αρκετές εταιρείες να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους…», σημειώνει άνθρωπος του κλάδου.
Οι προσφορές ωστόσο έχουν αποδειχθεί σε «συνταγή της επιτυχίας». Κάθε φορά που κάποια εταιρεία κάνει προσφορές… ξεπουλάει και κυριολεκτικά αδειάζει το ράφι. «Οι προσφορές μοιάζουν με καρδιογράφημα. Το μερίδιο όποιας εταιρείας κάνει εκπτώσεις… εκτοξεύεται και υποχωρεί των υπόλοιπων εταιρειών», αναφέρει στέλεχος του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Επιστροφή στα επίπεδο του 2019
Η ζήτηση πάντως παραμένει ισχυρή παρά την άνοδο των τιμών. Ειδικά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού εκτιμάται πως οι πωλήσεις έχουν επιστρέψει στα επίπεδα… προ πανδημίας. Τότε που τα απανωτά lockdown «πάγωσαν» τα έσοδα των επιχειρήσεων εστίασης και κατ’ επέκταση των προμηθευτών καφέ.
Αντίθετα, στην κατανάλωση εντός σπιτιού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία υπάρχει μια ελαφρά πτώση στο πεντάμηνο που υπολογίζεται στο 5% σε όγκο. Με εξαίρεση τις κάψουλες καφέ που αναπτύσσονται με σχεδόν 10%.


Latest News

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.