Στην αναζήτηση της οικονομικότερης λύσης προς τα νησιά του Αιγαίου μεταξύ δώδεκα τουλάχιστον ακτοπλοϊκών εταιρειών, 65 πλοίων συμβατικών και ταχύπλοων και εκατοντάδων δρομολογίων, στρέφονται οι ταξιδιώτες του καλοκαιριού.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες διατήρησαν τις τιμές των ειστηρίων στα ίδια επίπεδα με πέρυσι παρά την πτώση των καυσίμων καθώς όπως υποστηρίζουν άλλα κόστη (μισθολογικό, ανταλλακτικών, ασφάλιστρα κ.λ.π.) αλλά και οι μεγάλες ζημιές των προηγούμενων χρόνων αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για μια νέα τιμολογιακή πολιτική στην παρούσα φάση. Πάντως και η ζήτηση παίζει το ρόλο της, καθώς τα εισιτήρια όσο περνούν οι μέρες εξαντλούνται τουλάχιστον σε κρίσιμες ημερομηνίες όπως αρχές Αυγούστου.
Ο στόχος του… 2019
Το ζητούμενο για τις ακτοπλοϊκές είναι να πιάσουν την επιβατική κίνηση του 2019. Ένας στόχος που μοιάζει δύσκολος καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών παραγόντων κάνουν λόγο για επιβατική κίνηση μειωμένη κατά 15% τουλάχιστον στις μεγάλες γραμμές σε σύγκριση με τη χρονιά ρεκόρ που είχε ξεπεράσει τα 18,5 εκατ. επιβάτες συμπεριλαμβανομένων των γραμμών του Ιονίου και ορισμένων άλλων τοπικών γραμμών. Η μείωση αποδίδεται κυρίως στη μικρότερη κίνηση του πρώτου τετράμηνου του έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Ο επιβάτης έχει πάντως σε πολλούς προορισμούς τη δυνατότητα ελέγχου ως ένα βαθμό του κόστους καθώς υπάρχει η επιλογή του ταχύπλοου με ακριβότερο εισιτήριο αλλά μικρότερο χρόνο ταξιδιού και του λιγότερου ακριβού συμβατικού πλοίου. Επίσης κάποιες προσφορές είναι στην ημερήσια διάταξη από τις ακτοπλοϊκές (εκπτώσεις στην επιστροφή, κ.λ.π.), ενώ πολλοί στρέφονται σε κοντινότερους προορισμούς.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για Σίφνο το κόστος εισιτηρίου με συμβατικό πλοίο είναι από 43 ευρώ και 74 ευρώ το αυτοκίνητο ενώ με το ταχύπλοο το κόστος ανεβαίνει στα 66 ευρώ το εισιτήριο για τον επιβάτη και 77 ευρώ για τον επιβάτη.
Επίσης από Ραφήνα για Μύκονο τα εισιτήρια ξεκινούν από 38 ευρώ το συμβατικό και 70 το ταχύπλοο ενώ από Πειραιά για Μύκονο, το εισιτήριο ξεκινάει από 52 ευρώ το συμβατικό και 85 ευρώ το ταχύπλοο.
Υπάρχουν και δυνατότητες μείωσης του κόστους αξιοποιώντας κάποιες πολιτικές των εταιρειών, όπως είναι οι προσφορές ή τα πρωινά δρομολόγια για Κρήτη. Για παράδειγμα από Πειραιά για Ηράκλειο με πρωινά δρομολόγια και αριθμημένες θέσεις το συνολικό κόστος για μια οικογένεια με δυο παιδιά (5-12 ετών) και αυτοκίνητο είναι 360 ευρώ περίπου καθώς δεν είναι απαραίτητη η καμπίνα.
Νάξος: «Ύμνοι» από αυστριακά ΜΜΕ και νέες αθλητικές διοργανώσεις
Πιο κοντινοί προορισμοί
Επίσης πολλοί είναι οι ταξιδιώτες που επιλέγουν ένα πιο κοντινό προορισμό με σκοπό να μειώσουν το κόστος διακίνησης. Για παράδειγμα το εισιτήριο για Χίο ξεκινάει από τα 53 ευρώ (αριθμημένο) και 105 ευρώ το αυτοκίνητο. Για Ρόδο ένα απλό εισιτήριο ξεκινάει από τα 90 ευρώ περίπου (κατάστρωμα) ενώ επιπλέον 150 ευρώ κοστίζει το αυτοκίνητο (μονή διαδρομή).
Τον μεγαλύτερο στόλο έχει ρίξει στο Αιγαίο ο όμιλος της Attica Group με τις θυγατρικές Blue Star Ferries και Hellenic Seaways και σε Κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ στις γραμμές της Κρήτης.. Με 30 πλοία εκ των οποίων 11 ταχύπλοα, μαζί με την Κοινοπραξία καλύπτει όλο το Αιγαίο και συγκεκριμένα τις γραμμές Αργοσαρωνικού, των Δωδεκανήσων από Πειραιά, του Βορείου Αιγαίου από Πειραιά, των Κυκλάδων, της Κρήτης ενώ εξυπηρετεί και άγονες γραμμές στο Βόρειο Αιγαίο Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Η εταιρεία πρόσφατα απέκτησε ένα ακόμη ταχύπλοο (το πρώην Highspeed 3), και δεν αποκλείεται να δρομολογηθεί στις Κυκλάδες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αναζητά δυο ακόμη ταχύπλοα για ενδοκυκλαδικά δρομολόγια καθώς και δυο συμβατικά πλοία για τις γραμμές της Αδριατικής., Σχεδιάζοντας με συνέπεια το μέλλον θέλει να είναι έτοιμη να αντικαταστήσει τα πλοία της ΑΝΕΚ που είναι στην κοινοπραξία στην περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν εγκρίνει στις 12 Ιουλίου τη απορρόφηση της χανιώτικης εταιρείας με το όρο της διάσωσης (failling firm). Η Attica Group έχει ξεκαθαρίσει στην Επιτροπή ότι δεν είναι διατεθειμένη να απορροφήσει την ΑΝΕΚ με δεσμεύσεις για απαλλαγές από πλοία και δρομολόγια.
Η SeaJets που μπαίνει σφήνα στην υπόθεση Attica -ANEK, διαθέτει εν ενεργεία, ένα στόλο από 17 πλοία εκ των οποίων τρία συμβατικά και 14 ταχύπλοα και καλύπτει ένα πολύ μεγάλο αριθμό νησιωτικών προορισμών. Δραστηριοποιείται από Πειραιά στις Κυκλάδες ενώ εκτελεί και ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Επίσης ταχύπλοα της από Ηράκλειο και Ρέθυμνο εξυπηρετούν τις Κυκλάδες. Έχει ταχύπλοο στην άγονη γραμμή από Σητεία για Κάρπαθο και Ρόδο, όπως επίσης και στις άγονες γραμμές από Λαύριο για Μεστά Άγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, από Πειραιά για Κύθηρα, ενώ δραστηριοποιείται από Θεσσαλονίκη, Βόλο και Μαντούδι για Σποράδες.
Οι Μινωικές Γραμμές με δυο πλοία συμβατικά πλοία εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο και με ταχύπλοο την γραμμή από Ηράκλειο για Θήρα Νάξο Πάρο Μύκονο Σύρο Πειραιά με επιστροφή. Η γραμμή εξυπηρετείται σε συνέργεια με το ταχύπλοο Thunder της Fast Ferries καθώς κάνουν χιαστί το δρομολόγιο.
Η Fast Ferries με συνέπεια και σταθερότητα όπως είναι το μότο της εξυπηρετεί με τo Thunder, τις Κυκλάδες από τον Πειραιά αλλά και τις ανατολικές Κυκλάδες (Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο) από την Ραφήνα με τρία συμβατικά πλοία.
Το λιμάνι της Ραφήνας έχει βάση και η Golden Star Ferries: με ένα στόλο από δυο συμβατικά και ένα ταχύπλοο και εξυπηρετεί Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Ίο Η εταιρεία δρομολόγησε την προηγούμενη Παρασκευή το νέο απόκτημα της, το Andros Queen που είχε αγοράσει το 2022 ενώ έχει αποκτήσει ένα ακόμη ταχύπλοο το οποίο θα το δρομολογήσει του χρόνου στο Αιγαίο.
Η Aegean Sea Lines θα εξυπηρετεί τις Δυτικές Κυκλάδες με το «Άνεμος» νέο πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα που αποκτήθηκε φέτος. Η μετασκευή του όμως δεν έχει ολοκληρωθεί και προσωρινά η εταιρεία έχει ναυλώσει το Πρέβελης για να εξυπηρετήσει τους επιβάτες.
Η Ζάντε Φερριες εξυπηρετεί τις δυτικές Κυκλάδες με το Διονύσιος Σολωμός.
Επίσης άλλες εταιρείες ασκούν τοπικά δρομολόγια όπως η Dodekanisos Seaways με τρία πλοία συνδέει μεταξύ τους τα νησιά των Δωδεκανήσων. Επίσης η Saos Ferries δραστηριοποιείται με το Saonissos από το Μαντούδι προς την Αλλόνησο. και το Σταυρός στα Δωδεκάνησα. Στη γραμμή Μαντούδι-Σποράδες δραστηριοποιείται και η ΑΝΕΣFerries. Άλλες μικρότερες εταιρείες εξυπηρετούν τοπικές γραμμές (Αργοσαρωνικός, κ.λ.π.).
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους