Στην αναζήτηση της οικονομικότερης λύσης προς τα νησιά του Αιγαίου μεταξύ δώδεκα τουλάχιστον ακτοπλοϊκών εταιρειών, 65 πλοίων συμβατικών και ταχύπλοων και εκατοντάδων δρομολογίων, στρέφονται οι ταξιδιώτες του καλοκαιριού.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες διατήρησαν τις τιμές των ειστηρίων στα ίδια επίπεδα με πέρυσι παρά την πτώση των καυσίμων καθώς όπως υποστηρίζουν άλλα κόστη (μισθολογικό, ανταλλακτικών, ασφάλιστρα κ.λ.π.) αλλά και οι μεγάλες ζημιές των προηγούμενων χρόνων αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για μια νέα τιμολογιακή πολιτική στην παρούσα φάση. Πάντως και η ζήτηση παίζει το ρόλο της, καθώς τα εισιτήρια όσο περνούν οι μέρες εξαντλούνται τουλάχιστον σε κρίσιμες ημερομηνίες όπως αρχές Αυγούστου.
Ο στόχος του… 2019
Το ζητούμενο για τις ακτοπλοϊκές είναι να πιάσουν την επιβατική κίνηση του 2019. Ένας στόχος που μοιάζει δύσκολος καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών παραγόντων κάνουν λόγο για επιβατική κίνηση μειωμένη κατά 15% τουλάχιστον στις μεγάλες γραμμές σε σύγκριση με τη χρονιά ρεκόρ που είχε ξεπεράσει τα 18,5 εκατ. επιβάτες συμπεριλαμβανομένων των γραμμών του Ιονίου και ορισμένων άλλων τοπικών γραμμών. Η μείωση αποδίδεται κυρίως στη μικρότερη κίνηση του πρώτου τετράμηνου του έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Ο επιβάτης έχει πάντως σε πολλούς προορισμούς τη δυνατότητα ελέγχου ως ένα βαθμό του κόστους καθώς υπάρχει η επιλογή του ταχύπλοου με ακριβότερο εισιτήριο αλλά μικρότερο χρόνο ταξιδιού και του λιγότερου ακριβού συμβατικού πλοίου. Επίσης κάποιες προσφορές είναι στην ημερήσια διάταξη από τις ακτοπλοϊκές (εκπτώσεις στην επιστροφή, κ.λ.π.), ενώ πολλοί στρέφονται σε κοντινότερους προορισμούς.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για Σίφνο το κόστος εισιτηρίου με συμβατικό πλοίο είναι από 43 ευρώ και 74 ευρώ το αυτοκίνητο ενώ με το ταχύπλοο το κόστος ανεβαίνει στα 66 ευρώ το εισιτήριο για τον επιβάτη και 77 ευρώ για τον επιβάτη.
Επίσης από Ραφήνα για Μύκονο τα εισιτήρια ξεκινούν από 38 ευρώ το συμβατικό και 70 το ταχύπλοο ενώ από Πειραιά για Μύκονο, το εισιτήριο ξεκινάει από 52 ευρώ το συμβατικό και 85 ευρώ το ταχύπλοο.
Υπάρχουν και δυνατότητες μείωσης του κόστους αξιοποιώντας κάποιες πολιτικές των εταιρειών, όπως είναι οι προσφορές ή τα πρωινά δρομολόγια για Κρήτη. Για παράδειγμα από Πειραιά για Ηράκλειο με πρωινά δρομολόγια και αριθμημένες θέσεις το συνολικό κόστος για μια οικογένεια με δυο παιδιά (5-12 ετών) και αυτοκίνητο είναι 360 ευρώ περίπου καθώς δεν είναι απαραίτητη η καμπίνα.
Νάξος: «Ύμνοι» από αυστριακά ΜΜΕ και νέες αθλητικές διοργανώσεις
Πιο κοντινοί προορισμοί
Επίσης πολλοί είναι οι ταξιδιώτες που επιλέγουν ένα πιο κοντινό προορισμό με σκοπό να μειώσουν το κόστος διακίνησης. Για παράδειγμα το εισιτήριο για Χίο ξεκινάει από τα 53 ευρώ (αριθμημένο) και 105 ευρώ το αυτοκίνητο. Για Ρόδο ένα απλό εισιτήριο ξεκινάει από τα 90 ευρώ περίπου (κατάστρωμα) ενώ επιπλέον 150 ευρώ κοστίζει το αυτοκίνητο (μονή διαδρομή).
Τον μεγαλύτερο στόλο έχει ρίξει στο Αιγαίο ο όμιλος της Attica Group με τις θυγατρικές Blue Star Ferries και Hellenic Seaways και σε Κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ στις γραμμές της Κρήτης.. Με 30 πλοία εκ των οποίων 11 ταχύπλοα, μαζί με την Κοινοπραξία καλύπτει όλο το Αιγαίο και συγκεκριμένα τις γραμμές Αργοσαρωνικού, των Δωδεκανήσων από Πειραιά, του Βορείου Αιγαίου από Πειραιά, των Κυκλάδων, της Κρήτης ενώ εξυπηρετεί και άγονες γραμμές στο Βόρειο Αιγαίο Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Η εταιρεία πρόσφατα απέκτησε ένα ακόμη ταχύπλοο (το πρώην Highspeed 3), και δεν αποκλείεται να δρομολογηθεί στις Κυκλάδες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αναζητά δυο ακόμη ταχύπλοα για ενδοκυκλαδικά δρομολόγια καθώς και δυο συμβατικά πλοία για τις γραμμές της Αδριατικής., Σχεδιάζοντας με συνέπεια το μέλλον θέλει να είναι έτοιμη να αντικαταστήσει τα πλοία της ΑΝΕΚ που είναι στην κοινοπραξία στην περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν εγκρίνει στις 12 Ιουλίου τη απορρόφηση της χανιώτικης εταιρείας με το όρο της διάσωσης (failling firm). Η Attica Group έχει ξεκαθαρίσει στην Επιτροπή ότι δεν είναι διατεθειμένη να απορροφήσει την ΑΝΕΚ με δεσμεύσεις για απαλλαγές από πλοία και δρομολόγια.
Η SeaJets που μπαίνει σφήνα στην υπόθεση Attica -ANEK, διαθέτει εν ενεργεία, ένα στόλο από 17 πλοία εκ των οποίων τρία συμβατικά και 14 ταχύπλοα και καλύπτει ένα πολύ μεγάλο αριθμό νησιωτικών προορισμών. Δραστηριοποιείται από Πειραιά στις Κυκλάδες ενώ εκτελεί και ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Επίσης ταχύπλοα της από Ηράκλειο και Ρέθυμνο εξυπηρετούν τις Κυκλάδες. Έχει ταχύπλοο στην άγονη γραμμή από Σητεία για Κάρπαθο και Ρόδο, όπως επίσης και στις άγονες γραμμές από Λαύριο για Μεστά Άγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, από Πειραιά για Κύθηρα, ενώ δραστηριοποιείται από Θεσσαλονίκη, Βόλο και Μαντούδι για Σποράδες.
Οι Μινωικές Γραμμές με δυο πλοία συμβατικά πλοία εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο και με ταχύπλοο την γραμμή από Ηράκλειο για Θήρα Νάξο Πάρο Μύκονο Σύρο Πειραιά με επιστροφή. Η γραμμή εξυπηρετείται σε συνέργεια με το ταχύπλοο Thunder της Fast Ferries καθώς κάνουν χιαστί το δρομολόγιο.
Η Fast Ferries με συνέπεια και σταθερότητα όπως είναι το μότο της εξυπηρετεί με τo Thunder, τις Κυκλάδες από τον Πειραιά αλλά και τις ανατολικές Κυκλάδες (Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο) από την Ραφήνα με τρία συμβατικά πλοία.
Το λιμάνι της Ραφήνας έχει βάση και η Golden Star Ferries: με ένα στόλο από δυο συμβατικά και ένα ταχύπλοο και εξυπηρετεί Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Ίο Η εταιρεία δρομολόγησε την προηγούμενη Παρασκευή το νέο απόκτημα της, το Andros Queen που είχε αγοράσει το 2022 ενώ έχει αποκτήσει ένα ακόμη ταχύπλοο το οποίο θα το δρομολογήσει του χρόνου στο Αιγαίο.
Η Aegean Sea Lines θα εξυπηρετεί τις Δυτικές Κυκλάδες με το «Άνεμος» νέο πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα που αποκτήθηκε φέτος. Η μετασκευή του όμως δεν έχει ολοκληρωθεί και προσωρινά η εταιρεία έχει ναυλώσει το Πρέβελης για να εξυπηρετήσει τους επιβάτες.
Η Ζάντε Φερριες εξυπηρετεί τις δυτικές Κυκλάδες με το Διονύσιος Σολωμός.
Επίσης άλλες εταιρείες ασκούν τοπικά δρομολόγια όπως η Dodekanisos Seaways με τρία πλοία συνδέει μεταξύ τους τα νησιά των Δωδεκανήσων. Επίσης η Saos Ferries δραστηριοποιείται με το Saonissos από το Μαντούδι προς την Αλλόνησο. και το Σταυρός στα Δωδεκάνησα. Στη γραμμή Μαντούδι-Σποράδες δραστηριοποιείται και η ΑΝΕΣFerries. Άλλες μικρότερες εταιρείες εξυπηρετούν τοπικές γραμμές (Αργοσαρωνικός, κ.λ.π.).
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023