
Η έλλειψη υπερπολυτελών διαμερισμάτων στο Τόκιο, μια πόλη που κατά τα άλλα είναι γεμάτη από εμπορικές επιλογές, έχει από καιρό προβληματίσει τους ξένους επενδυτές, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg.
Αυτό όμως αρχίζει να αλλάζει, καθώς οι νέες κατοικίες με υπέροχη θέα, πισίνες και 24ωρους παρκαδόρους καταλαμβάνονται από ντόπιους και ξένους αγοραστές που επωφελούνται από το ασθενέστερο γεν και τα χαμηλά επιτόκια.
Στο Kita, ένα συγκρότημα σχεδιασμένο από τον βραβευμένο αρχιτέκτονα Kengo Kuma, μια κατοικία ρετιρέ με πισίνα στον τελευταίο όροφο πωλήθηκε την περασμένη εβδομάδα για περίπου 50 εκατ. δολάρια ΗΠΑ (67 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία Westbank Corp. με έδρα το Βανκούβερ.
Η κατοικία 507 τ.μ. έχει θέα στο καταπράσινο δάσος που περιβάλλει το παρακείμενο ιερό Meiji Shrine.
Η συμφωνία αυτή ακολούθησε την έναρξη των πωλήσεων για το Mita Garden Hills των 1.002 διαμερισμάτων από τον κορυφαίο κατασκευαστή Mitsui Fudosan, όπου ένα διαμέρισμα τριών υπνοδωματίων προσφέρθηκε για 590 εκατ. γεν (5,6 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) τον Φεβρουάριο, σύμφωνα πάντα με το Bloomberg.
Οι πωλήσεις
Οι πωλήσεις θεωρήθηκαν ευρέως ως ο κύριος λόγος για τον οποίο η μέση τιμή πώλησης των νέων διαμερισμάτων στην περιοχή του Τόκιο διπλασιάστηκε σε ετήσια βάση τον Μάρτιο.
Η αύξηση των τιμών μετριάστηκε έκτοτε, αλλά εξακολουθούσε να είναι αυξημένη κατά 60% τον Απρίλιο και κατά 48% τον Μάιο, σύμφωνα με το Οικονομικό Ινστιτούτο Ακίνητης Περιουσίας.
“Η αγορά εδώ είναι σε μεγάλο βαθμό ανεπαρκής σε προσφορά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχει ισχυρή ζήτηση”, δήλωσε ο κ. Tetsuya Kaneko, επικεφαλής έρευνας της εταιρείας ακινήτων Savills.
Οι πλούσιοι της Ιαπωνίας, που αναζητούν την ιδιωτικότητα και εξυπηρετούνται από ιδιώτες τραπεζίτες, στρέφονται συχνά σε συμφωνίες εκτός αγοράς στις οποίες τα ακίνητα δεν είναι εισηγμένα.
Όσον αφορά τα νέα, υψηλής ποιότητας διαμερίσματα, οι κατασκευαστές τείνουν να καλύπτουν τις λεπτομέρειες των τιμών με μυστικότητα. Αλλά οι εντυπωσιακές τιμές των μεγάλων, πολυτελών κατοικιών δεν παραμένουν μυστικές για πολύ καιρό.
Αργότερα το 2023, η Mori Building θα ολοκληρώσει το έργο Azabudai Hills κοντά στην κεντρική περιοχή Roppongi.
Από τις 1.400 πολυτελείς κατοικίες, οι 91 είναι κατοικίες μάρκας Aman. Μια μονάδα ρετιρέ στον πύργο των 64 ορόφων φέρεται να έχει ήδη πωληθεί για περίπου 20 δισεκατομμύρια γεν, την υψηλότερη τιμή που έχει καταγραφεί ποτέ για ιαπωνικό διαμέρισμα, σύμφωνα με την Savills.
Οι εκατομμυριούχοι
Για τους εκατομμυριούχους με πιο συγκρατημένο προϋπολογισμό, το Toranomon Hills Residential Tower, μια άλλη κατασκευή της Mori, διαθέτει μια κατοικία τριών υπνοδωματίων με θέα στον Πύργο του Τόκιο για πώληση στα 890 εκατομμύρια γιεν, σύμφωνα με έναν μεσίτη.
Η Mori ήταν πρωτοπόρος στην ανάπτυξη εκτεταμένων, μικτών χρήσεων στο κέντρο του Τόκιο. Στο έργο της Roppongi Hills, το οποίο άνοιξε το 2003, αποδίδεται το γεγονός ότι εισήγαγε την ελκυστικότητα των πολυκατοικιών στους πλούσιους αγοραστές κατοικιών της Ιαπωνίας.
Όσοι ήθελαν ακίνητα στην πόλη επέλεγαν συχνά διακριτικά σπίτια σε σχετικά ήσυχες, παλιές συνοικίες όπως το Hiroo και το Azabu και όχι διαμερίσματα σε κεντρικές εμπορικές περιοχές.
Η μετατόπιση ήταν αργή, αλλά η Savills λέει ότι η συγκέντρωση των κατοικιών των στελεχών έχει σίγουρα μετακινηθεί από τις εξωτερικές γειτονιές σε περιοχές όπως το Shinjuku και το Roppongi.
Οι τυπικοί Ιάπωνες αγοραστές των κατοικιών Azabudai της Mori είναι ιδρυτές εταιρειών ηλικίας 40 και 50 ετών, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας για την προώθηση των οικιστικών επιχειρήσεων Kosei Ajima.
Ζήτηση
Οι μεσίτες αναφέρουν επίσης την αυξανόμενη ζήτηση από αγοραστές από το εξωτερικό που βλέπουν την Ιαπωνία ως σταθερό και ελκυστικό μέρος για δεύτερη κατοικία.
Ο κ. Τζακ Μα, συνιδρυτής της κινεζικής Alibaba Group Holding, ο οποίος περνάει περισσότερο χρόνο στην Ιαπωνία από τότε που επέκρινε τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές το 2020, δεν είναι ο μόνος.
Η εταιρεία ακινήτων Post Lintel Investment Management, με έδρα το Τόκιο, η οποία συνεργάζεται με ταμεία και οικογενειακά γραφεία, είδε τις συναλλαγές της σε πολυτελείς κατοικίες να αυξάνονται κατά περίπου 40% τα τελευταία δύο χρόνια.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς