
Ανοιχτό το ενδεχόμενο κυβερνητικής παρέμβασης για το αυξημένο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων άφησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών εάν η κυβέρνηση εξετάζει μέτρα, καθώς ενώ οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει, το κόστος των εισιτηρίων παραμένει στα ύψη, ο κ. Μαρινάκης είπε: «Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό -που είναι πολύ σημαντικό- στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων».
Συμπλήρωσε ο κ. Μαρινάκης: «Ναι το παρακολουθούμε το ζήτημα αυτό και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση».
Τέσσερις μισθοί για μια… εβδομάδα διακοπές σε νησί – Απλησίαστες οι τιμές
Ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος προανήγγειλε ευρεία σύσκεψη τις επόμενες ημέρες, με αντικείμενο τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και στόχο «να εξετάσουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τις ακτοπλοϊκές τιμές και τα εισιτήρια».
Σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM -και, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «προφανώς, εκεί βλέπουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που καταγράφονται κάποιες σημαντικές αυξήσεις. Εδώ πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει. Πρέπει να δοθούν κάποιες εξηγήσεις από την ακτοπλοϊκή αγορά, γιατί υπάρχουν αυξήσεις».
Γενικά για την ακρίβεια, ο υπουργός Επικρατείας ξεκαθάρισε, «εμείς είμαστε απέναντι σε οποιαδήποτε αδικαιολόγητη αύξηση τιμών» και «όταν παρατηρούνται υπερβάσεις, θα υπάρχουν και πρόστιμα». Είναι, άλλωστε, συνέχισε, «το Νο1 πρόβλημα για τα εισοδήματα, τα νοικοκυριά, για τους εργαζόμενους». «Εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε για να έχουμε δυναμική ανάκαμψη της οικονομίας και των εισοδημάτων», επέμεινε και έθεσε τον στόχο, «μέσα από μεγαλύτερες αυξήσεις των μισθών και των συντάξεων να μπορέσουμε να έχουμε την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και των πολιτών». Επικαλέστηκε δε, στο σημείο αυτό, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα ψηφισθεί εντός του Ιουλίου και στο οποίο θα υπάρξει παράταση του market pass.
Οι πιο ακριβές διαδρομές
Αποκαλυπτική για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη είναι πρόσφατη μελέτη της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda.
Η μελέτη αποκαλύπτει ποια ακτοπλοϊκή γραμμή είναι η πιο ακριβή, ποια η φθηνότερη, ποιο λιμάνι είναι ακριβό και ποιο φθηνό και μια σειρά ακόμη ενδιαφερόντων για τον επιβάτη στοιχείων. Η Vivanoda ολοκλήρωσε τη μελέτη τον Ιούνιο και επεξεργάστηκε περισσότερες από 110.000 τιμές εισιτηρίων.
Με βάση τα προαναφερόμενα για την ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Η πιο ακριβή γραμμή αυτή που συνδέει τη Χίο με το Τσεσμέ της Τουρκίας όπου η μέση τιμή ανά άτομο για ταξίδια 100 χιλιομέτρων φτάνει τα 434,87 ευρώ και είναι η δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι η απόσταση Τσεσμέ – Χίος είναι περίπου 9 ναυτικά μίλια (16 χιλιόμετρα) και το εισιτήριο είναι στα 25-26 ευρώ για μονή διαδρομή ανά άτομο. Η δεύτερη ακριβότερη γραμμή στη χώρα μας είναι η Κόστα (Πορτοχέλι) – Σπέτσες, πέμπτη ακριβότερη στην Ευρώπη, που κοστίζει 300 ευρώ με βάση ένα ταξίδι 100 χιλιομέτρων.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι διαδρομές Νάξος – Πάρος (196,30 ευρώ), Σίφνος – Νάξος (161,29 ευρώ) και Ιος – Νάξος (159,18 ευρώ).
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Πάρος – Νάξος κυμαίνεται από 11,5 ευρώ (συμβατικό πλοίο, 45 λεπτά διαδρομής) έως 32 ευρώ (ταχύπλοο, 25 λεπτά διαδρομής). Επίσης το εισιτήριο στη γραμμή Σίφνος – Νάξος είναι στα 99,70 ευρώ με το ταχύπλοο (χρόνος ταξιδιού 3 ώρες και πέντε λεπτά) της SeaJets (ημερομηνία εισιτηρίου Σάββατο 24/6), η μοναδική που δραστηριοποιείται στη γραμμή.
Ο επιβάτης έχει πάντως σε πολλούς προορισμούς τη δυνατότητα ελέγχου ως ένα βαθμό του κόστους καθώς υπάρχει η επιλογή του ταχύπλοου με ακριβότερο εισιτήριο αλλά μικρότερο χρόνο ταξιδιού και του λιγότερου ακριβού συμβατικού πλοίου. Επίσης κάποιες προσφορές είναι στην ημερήσια διάταξη από τις ακτοπλοϊκές (εκπτώσεις στην επιστροφή, κ.λ.π.), ενώ πολλοί στρέφονται σε κοντινότερους προορισμούς.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για Σίφνο το κόστος εισιτηρίου με συμβατικό πλοίο είναι από 43 ευρώ και 74 ευρώ το αυτοκίνητο ενώ με το ταχύπλοο το κόστος ανεβαίνει στα 66 ευρώ το εισιτήριο για τον επιβάτη και 77 ευρώ για τον επιβάτη.
Επίσης από Ραφήνα για Μύκονο τα εισιτήρια ξεκινούν από 38 ευρώ το συμβατικό και 70 το ταχύπλοο ενώ από Πειραιά για Μύκονο, το εισιτήριο ξεκινάει από 52 ευρώ το συμβατικό και 85 ευρώ το ταχύπλοο.
Υπάρχουν και δυνατότητες μείωσης του κόστους αξιοποιώντας κάποιες πολιτικές των εταιρειών, όπως είναι οι προσφορές ή τα πρωινά δρομολόγια για Κρήτη. Για παράδειγμα από Πειραιά για Ηράκλειο με πρωινά δρομολόγια και αριθμημένες θέσεις το συνολικό κόστος για μια οικογένεια με δυο παιδιά (5-12 ετών) και αυτοκίνητο είναι 360 ευρώ περίπου καθώς δεν είναι απαραίτητη η καμπίνα.
Επίσης πολλοί είναι οι ταξιδιώτες που επιλέγουν ένα πιο κοντινό προορισμό με σκοπό να μειώσουν το κόστος διακίνησης. Για παράδειγμα το εισιτήριο για Χίο ξεκινάει από τα 53 ευρώ (αριθμημένο) και 105 ευρώ το αυτοκίνητο. Για Ρόδο ένα απλό εισιτήριο ξεκινάει από τα 90 ευρώ περίπου (κατάστρωμα) ενώ επιπλέον 150 ευρώ κοστίζει το αυτοκίνητο (μονή διαδρομή).
Πηγή: in.gr


Latest News

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα

Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη

Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ

Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης