
Ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και των προβλημάτων που απασχολούν συνολικά τον κλάδο θεωρούν παράγοντες της ακτοπλοΐας την αυριανή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.
Όπως λένε μιλώντας στον ot.gr, ο κλάδος επιβαρύνεται με τεράστια λειτουργικά έξοδα που περιορίζουν τα περιθώρια δράσης τους και παράλληλα επιβαρύνουν υπέρογκα τους ισολογισμούς τους.
Προς κυβερνητική παρέμβαση για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Ευρεία σύσκεψη για τις τιμές
Τροχοπέδη, προσθέτουν, αποτελούν τα αυξημένα μισθολογικά κόστη (+8%), οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών (+18%) και τα αυξημένα ασφάλιστρα (+29%) αλλά και η άνοδος των επιτοκίων που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση. Μάλιστα, αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες όπως π.χ. η ΑΝΕΚ να βρίσκονται σήμερα με την πλάτη στον τοίχο.
Τα καύσιμα
Όσον αφορά στα ναυτιλιακά καύσιμα, οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν πως επιβαρύνθηκαν με 100 δολ. τον τόνο μετά την απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής τους, λαμβάνοντας υπόψη της τις τιμές του Ρότερνταμ, αντί της Μεσογείου, με συνέπεια η πραγματική μείωση του κόστους καυσίμων να είναι μικρότερη.
Τονίζουν ότι οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν έχουν αυξηθεί από πέρυσι στις αρχές Ιουλίου, όταν ανατιμήθηκαν για τελευταία φορά μετά τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.
Σπεύδουν δε να υπογραμμίσουν πως υπάρχει μελέτη της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda που συγκρίνει τις τιμές για ακτοπλοϊκά, οδικά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά εισιτήρια, η οποία δείχνει ότι η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των φθηνότερων ευρωπαϊκών χωρών με αξιόλογο αριθμό νησιών στη Μεσόγειο.
Οι ακτοπλόοι εμφανίζονται αποφασισμένοι να βάλουν στο τραπέζι και την ανάγκη χρηματοδότησης των επιχειρήσεων του κλάδου, προκειμένου να προχωρήσουν στην ανανέωση του στόλου τους ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών. Υπολογίζεται ότι μόνο για την ανανέωση των υφιστάμενων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών μέχρι το 2030 θα απαιτηθούν επενδύσεις περίπου 2,5-3 δισ. ευρώ.
Ζητούνται εξηγήσεις
Την σύσκεψη προανήγγειλε με δηλώσεις του υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, σημειώνοντας ότι πραγματοποιείται με στόχο «να εξετάσουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τις ακτοπλοϊκές τιμές και τα εισιτήρια».
«Προφανώς, εκεί βλέπουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που καταγράφονται κάποιες σημαντικές αυξήσεις. Εδώ πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει. Πρέπει να δοθούν κάποιες εξηγήσεις από την ακτοπλοϊκή αγορά, γιατί υπάρχουν αυξήσεις», πρόσθεσε ο Υπουργός.


Latest News

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα

Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη

Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ

Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης