Ο στόλος δεξαμενόπλοιων που «φύτρωσαν» από το πουθενά για να διατηρήσουν το πετρέλαιο της Ρωσίας σε κίνηση, διαλύθηκε ακόμη πιο γρήγορα από ό,τι εμφανίστηκε, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που συνεπάγεται η παρακολούθηση του ποιος βοηθά τη Μόσχα να μεταφέρει καύσιμα σε αγοραστές σε όλο τον κόσμο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Gatik Ship Management με έδρα τη Βομβάη, η οποία -σύμφωνα με το Bloomberg- ελέγχει τώρα έναν στόλο μόλις τεσσάρων τάνκερ, σύμφωνα με το Equasis, μια διεθνή ναυτιλιακή βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε για την προώθηση της ασφαλούς ναυτιλίας. Μόλις τον περασμένο Απρίλιο η συγκεκριμένη εταιρεία κατείχε 42 δεξαμενόπλοια, έχοντας συγκεντρώσει τα περισσότερα από αυτά σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Το φλεγόμενο «Pablo» στέλνει ένα δραματικό μήνυμα για τον «αόρατο στόλο»
Η Gatik τέθηκε υπό έλεγχο νωρίτερα φέτος, καθώς ο ταχέως αναπτυσσόμενος στόλος της, μεγάλο μέρος του οποίου κινούσε ρωσικά βαρέλια, δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να υποστηρίζει την εταιρεία.
Ορισμένα πλοία από τον στόλο της Gatik έχασαν στη συνέχεια την πρόσβαση σε ασφαλιστικές εταιρείες, αφού παρέκαμψαν το ανώτατο όριο τιμής των G7 που αφορούσε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Λίγο μετά από αυτό, ορισμένα από τα πλοία της εταιρείας έχασαν επίσης την ταξινόμησή τους στον Lloyd’s Register, μια άλλη βασική υπηρεσία που επικυρώνει βασικά τεχνικά πρότυπα για τα πλοία.
Είναι δύσκολο να γίνει ξεκάθαρο τι συμβαίνει πραγματικά με τον «αόρατο» στόλο. Τα πλοία που δεν βρίσκονται υπό την εμπορική διαχείριση της Gatik συνεχίζουν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο. Τώρα βρίσκονται υπό τον έλεγχο ενός ευρέος φάσματος εταιρειών των οποίων η ιδιοκτησιακή δομή είναι επίσης ασαφής.
Μείωση και στα γηρασμένα τάνκερ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue Ltd, η πολύμηνη τάση χρήσης παλαιότερων και πιο επικίνδυνων δεξαμενόπλοιων παρουσιάζει μείωση, καθώς στον στόλο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο προστίθενται νεότερα πλοία.
Σημειώνεται ότι η ανησυχία για τα γηρασμένα πλοία εντάθηκαν, όταν ένα πλοίο ηλικίας 26 ετών πήρε φωτιά στα ανοικτά της Μαλαισίας τον Μάιο και ως εκ τούτου κάποιες χώρες τα αντιμετωπίζουν με αυστηρότητα. Η Κίνα αύξησε πρόσφατα τους ελέγχους σε παλαιότερα δεξαμενόπλοια στο λιμάνι του Qingdao, ενώ η Ινδία προχώρησε στην απαγόρευση εισόδου πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών στα λιμάνια της.
Η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια έχει επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής πολλών εξ αυτών, ενώ ούτε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου δεν έχει διαλυθεί για επτά μήνες, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ