Ο στόλος δεξαμενόπλοιων που «φύτρωσαν» από το πουθενά για να διατηρήσουν το πετρέλαιο της Ρωσίας σε κίνηση, διαλύθηκε ακόμη πιο γρήγορα από ό,τι εμφανίστηκε, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που συνεπάγεται η παρακολούθηση του ποιος βοηθά τη Μόσχα να μεταφέρει καύσιμα σε αγοραστές σε όλο τον κόσμο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Gatik Ship Management με έδρα τη Βομβάη, η οποία -σύμφωνα με το Bloomberg- ελέγχει τώρα έναν στόλο μόλις τεσσάρων τάνκερ, σύμφωνα με το Equasis, μια διεθνή ναυτιλιακή βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε για την προώθηση της ασφαλούς ναυτιλίας. Μόλις τον περασμένο Απρίλιο η συγκεκριμένη εταιρεία κατείχε 42 δεξαμενόπλοια, έχοντας συγκεντρώσει τα περισσότερα από αυτά σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Το φλεγόμενο «Pablo» στέλνει ένα δραματικό μήνυμα για τον «αόρατο στόλο»
Η Gatik τέθηκε υπό έλεγχο νωρίτερα φέτος, καθώς ο ταχέως αναπτυσσόμενος στόλος της, μεγάλο μέρος του οποίου κινούσε ρωσικά βαρέλια, δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να υποστηρίζει την εταιρεία.
Ορισμένα πλοία από τον στόλο της Gatik έχασαν στη συνέχεια την πρόσβαση σε ασφαλιστικές εταιρείες, αφού παρέκαμψαν το ανώτατο όριο τιμής των G7 που αφορούσε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Λίγο μετά από αυτό, ορισμένα από τα πλοία της εταιρείας έχασαν επίσης την ταξινόμησή τους στον Lloyd’s Register, μια άλλη βασική υπηρεσία που επικυρώνει βασικά τεχνικά πρότυπα για τα πλοία.
Είναι δύσκολο να γίνει ξεκάθαρο τι συμβαίνει πραγματικά με τον «αόρατο» στόλο. Τα πλοία που δεν βρίσκονται υπό την εμπορική διαχείριση της Gatik συνεχίζουν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο. Τώρα βρίσκονται υπό τον έλεγχο ενός ευρέος φάσματος εταιρειών των οποίων η ιδιοκτησιακή δομή είναι επίσης ασαφής.
Μείωση και στα γηρασμένα τάνκερ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue Ltd, η πολύμηνη τάση χρήσης παλαιότερων και πιο επικίνδυνων δεξαμενόπλοιων παρουσιάζει μείωση, καθώς στον στόλο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο προστίθενται νεότερα πλοία.
Σημειώνεται ότι η ανησυχία για τα γηρασμένα πλοία εντάθηκαν, όταν ένα πλοίο ηλικίας 26 ετών πήρε φωτιά στα ανοικτά της Μαλαισίας τον Μάιο και ως εκ τούτου κάποιες χώρες τα αντιμετωπίζουν με αυστηρότητα. Η Κίνα αύξησε πρόσφατα τους ελέγχους σε παλαιότερα δεξαμενόπλοια στο λιμάνι του Qingdao, ενώ η Ινδία προχώρησε στην απαγόρευση εισόδου πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών στα λιμάνια της.
Η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια έχει επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής πολλών εξ αυτών, ενώ ούτε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου δεν έχει διαλυθεί για επτά μήνες, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς