![Ρωσία: Ο «αόρατος» στόλος εξαφανίζεται ακόμα πιο γρήγορα από ό,τι αναπτύχθηκε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/Tanker-ship-representation.png)
Ο στόλος δεξαμενόπλοιων που «φύτρωσαν» από το πουθενά για να διατηρήσουν το πετρέλαιο της Ρωσίας σε κίνηση, διαλύθηκε ακόμη πιο γρήγορα από ό,τι εμφανίστηκε, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που συνεπάγεται η παρακολούθηση του ποιος βοηθά τη Μόσχα να μεταφέρει καύσιμα σε αγοραστές σε όλο τον κόσμο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Gatik Ship Management με έδρα τη Βομβάη, η οποία -σύμφωνα με το Bloomberg- ελέγχει τώρα έναν στόλο μόλις τεσσάρων τάνκερ, σύμφωνα με το Equasis, μια διεθνή ναυτιλιακή βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε για την προώθηση της ασφαλούς ναυτιλίας. Μόλις τον περασμένο Απρίλιο η συγκεκριμένη εταιρεία κατείχε 42 δεξαμενόπλοια, έχοντας συγκεντρώσει τα περισσότερα από αυτά σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Το φλεγόμενο «Pablo» στέλνει ένα δραματικό μήνυμα για τον «αόρατο στόλο»
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/VLCC-e1601878569563-768x424-1.jpg)
Η Gatik τέθηκε υπό έλεγχο νωρίτερα φέτος, καθώς ο ταχέως αναπτυσσόμενος στόλος της, μεγάλο μέρος του οποίου κινούσε ρωσικά βαρέλια, δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το ποιος θα μπορούσε να υποστηρίζει την εταιρεία.
Ορισμένα πλοία από τον στόλο της Gatik έχασαν στη συνέχεια την πρόσβαση σε ασφαλιστικές εταιρείες, αφού παρέκαμψαν το ανώτατο όριο τιμής των G7 που αφορούσε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Λίγο μετά από αυτό, ορισμένα από τα πλοία της εταιρείας έχασαν επίσης την ταξινόμησή τους στον Lloyd’s Register, μια άλλη βασική υπηρεσία που επικυρώνει βασικά τεχνικά πρότυπα για τα πλοία.
Είναι δύσκολο να γίνει ξεκάθαρο τι συμβαίνει πραγματικά με τον «αόρατο» στόλο. Τα πλοία που δεν βρίσκονται υπό την εμπορική διαχείριση της Gatik συνεχίζουν να διακινούν ρωσικό πετρέλαιο. Τώρα βρίσκονται υπό τον έλεγχο ενός ευρέος φάσματος εταιρειών των οποίων η ιδιοκτησιακή δομή είναι επίσης ασαφής.
Μείωση και στα γηρασμένα τάνκερ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue Ltd, η πολύμηνη τάση χρήσης παλαιότερων και πιο επικίνδυνων δεξαμενόπλοιων παρουσιάζει μείωση, καθώς στον στόλο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο προστίθενται νεότερα πλοία.
Σημειώνεται ότι η ανησυχία για τα γηρασμένα πλοία εντάθηκαν, όταν ένα πλοίο ηλικίας 26 ετών πήρε φωτιά στα ανοικτά της Μαλαισίας τον Μάιο και ως εκ τούτου κάποιες χώρες τα αντιμετωπίζουν με αυστηρότητα. Η Κίνα αύξησε πρόσφατα τους ελέγχους σε παλαιότερα δεξαμενόπλοια στο λιμάνι του Qingdao, ενώ η Ινδία προχώρησε στην απαγόρευση εισόδου πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών στα λιμάνια της.
Η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια έχει επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής πολλών εξ αυτών, ενώ ούτε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου δεν έχει διαλυθεί για επτά μήνες, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023