
Το Πεκίνο έχει επεξεργαστεί μια ανευ προηγουμένου εκεχειρία σε μια προσπάθεια να τερματίσει τους «πολέμους» μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας. Την Πέμπτη, οι ρυθμιστικές αρχές ενορχήστρωσαν μια συμφωνία μεταξύ της Tesla και 15 Κινέζων ανταγωνιστών για να αποφευχθεί η «ανώμαλη τιμολόγηση», επισφραγίζοντας τη συμφωνία σε μια τελετή υπογραφής στη Σαγκάη, ανέφερε το Bloomberg. Είναι μια απέλπιδα προσπάθεια να περιοριστεί η ζημιά. Αλλά ίσως να αξίζει τον κόπο.
Στην πορεία υπήρξαν θύματα. Περισσότερες από 30 αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις τιμές, μόνο το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον Μπιλ Ρούσο στην εταιρεία συμβούλων Automobility με έδρα τη Σαγκάη. Ορισμένοι, συμπεριλαμβανομένων των FAW Audi και BAIC Hyundai, έκαναν εκπτώσεις έως και 20% έως τον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της Citi.
Αυτό βάρυνε πολύ το πλήθος κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας. Η Nio ανέφερε ότι το περιθώριο οχημάτων της, το οποίο αντανακλά έσοδα από νέα αυτοκίνητα μείον το κόστος πωλήσεων, συρρικνώθηκε στο 5,1% το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 18,1% το 2022. Η Xpeng είπε ότι το ισοδύναμο περιθώριο μειώθηκε στο αρνητικό -2,5% από 10,4% ετησίως νωρίτερα. Οι παρατεταμένες εκπτώσεις απείλησαν να ωθήσουν πιο αδύναμες επιχειρήσεις μακροπρόθεσμα εκτός λειτουργίας. Πολλοί ήδη παλεύουν: περίπου το 85% των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι απίθανο να επιβιώσουν μέχρι το 2030, προέβλεψαν οι σύμβουλοι AlixPartners την Τετάρτη, μόλις μια ημέρα πριν από την ανακοίνωση της εκεχειρίας.
Αλλά ο αντίκτυπος στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν επίσης σοβαρός. Βρέθηκαν υπό πίεση να ξεφορτώσουν παλιά αποθέματα καθώς η Κίνα ετοιμαζόταν να αρχίσει να εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών τον Ιούλιο. Ίσως ως αποτέλεσμα, οι πωλητές αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης προσέφεραν συχνά μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές που κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα, δείχνουν τα στοιχεία της Citi.
Παρόλα αυτά, πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να δοκιμάσουν τη νέα τεχνολογία στο δρόμο, καθώς τα αυτοκίνητα με μπαταρία έγιναν πιο προσιτά. Τα μοντέλα παλαιού τύπου συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς καθώς ο πόλεμος τιμών συνεχιζόταν. Τα νέα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 26% των συνολικών πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο τον Μάιο, έναντι 22% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Τόσο η Tesla όσο και η BYD πέτυχαν παραδόσεις ρεκόρ κινεζικών οχημάτων τους το δεύτερο τρίμηνο.
Η κρατική παρέμβαση δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτη, ούτε είναι πάντα αποτελεσματική. Σε αυτή την περίπτωση, τουλάχιστον, φαίνεται ότι προσπαθεί να διατηρήσει υγιή τον ανταγωνισμό, στοχοποιώντας μόνο την «μη φυσιολογική τιμολόγηση». Ωστόσο, ο ορισμός αυτού θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολος, και μη δεσμευτικό, αόριστα διατυπωμένο σύμφωνο ισχύει μόνο για 16 εταιρείες. Αν μη τι άλλο, η παρέμβαση του Πεκίνου προσφέρει μια ευπρόσδεκτη παύση στις εχθροπραξίες.


Latest News

Η αδικαιολόγητη άνοδος των αποδόσεων της περιφέρειας - Δεύτερες σκέψεις για το PEPP
Ίσως είναι καιρός να εξετάσουμε το ενδεχόμενο μην σταματήσουμε το πρόγραμμα αγοράς περιουσιακών στοιχείων της ΕΚΤ

Οι «εκδικητές των μετοχών»: Μύθος ή πραγματικότητα;
Η κυβέρνηση Τραμπ έχει εκφράσει μεγαλύτερη ανοχή για τις οικονομικές επιπτώσεις από τους δασμούς από ό,τι αναμενόταν

Η ρωσική οικονομία «τρέχει γύρω από την κοκαΐνη» - Γιατί θα δυσκολευτεί στην ειρήνη
Η προσπάθεια επαναφοράς της οικονομίας στην κανονικότητα θα δημιουργούσε δύο προβλήματα για τον Πούτιν

Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος της παγκόσμιας οικονομίας - Τι δείχνει η αναταραχή στις αγορές
Η ξαφνική αλλαγή στις προσδοκίες των επενδυτών για την ανάπτυξη των τριών μεγαλύτερων οικονομικών ανατρέπει τις συναλλαγές

Ο Τραμπ κάνει την Ευρώπη ξανά μεγάλη
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει προσφέρει το μεγαλύτερο ερέθισμα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου

Womenomics: Οι γυναίκες είναι το μυστικό για μια ισχυρή οικονομία
Έχω δει από πρώτο χέρι ότι όταν αξιοποιείς τα ταλέντα ολόκληρου του πληθυσμού αντλείς τα καλύτερα

Το οικονομικό κόστος της επίθεσης Τραμπ στην παγκόσμια τάξη πραγμάτων
Η Αμερική προσπαθεί να αναιρέσει το ίδιο το σύστημα ανοιχτού εμπορίου που δημιούργησε