Το Πεκίνο έχει επεξεργαστεί μια ανευ προηγουμένου εκεχειρία σε μια προσπάθεια να τερματίσει τους «πολέμους» μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας. Την Πέμπτη, οι ρυθμιστικές αρχές ενορχήστρωσαν μια συμφωνία μεταξύ της Tesla και 15 Κινέζων ανταγωνιστών για να αποφευχθεί η «ανώμαλη τιμολόγηση», επισφραγίζοντας τη συμφωνία σε μια τελετή υπογραφής στη Σαγκάη, ανέφερε το Bloomberg. Είναι μια απέλπιδα προσπάθεια να περιοριστεί η ζημιά. Αλλά ίσως να αξίζει τον κόπο.
Στην πορεία υπήρξαν θύματα. Περισσότερες από 30 αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις τιμές, μόνο το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον Μπιλ Ρούσο στην εταιρεία συμβούλων Automobility με έδρα τη Σαγκάη. Ορισμένοι, συμπεριλαμβανομένων των FAW Audi και BAIC Hyundai, έκαναν εκπτώσεις έως και 20% έως τον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της Citi.
Αυτό βάρυνε πολύ το πλήθος κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας. Η Nio ανέφερε ότι το περιθώριο οχημάτων της, το οποίο αντανακλά έσοδα από νέα αυτοκίνητα μείον το κόστος πωλήσεων, συρρικνώθηκε στο 5,1% το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 18,1% το 2022. Η Xpeng είπε ότι το ισοδύναμο περιθώριο μειώθηκε στο αρνητικό -2,5% από 10,4% ετησίως νωρίτερα. Οι παρατεταμένες εκπτώσεις απείλησαν να ωθήσουν πιο αδύναμες επιχειρήσεις μακροπρόθεσμα εκτός λειτουργίας. Πολλοί ήδη παλεύουν: περίπου το 85% των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι απίθανο να επιβιώσουν μέχρι το 2030, προέβλεψαν οι σύμβουλοι AlixPartners την Τετάρτη, μόλις μια ημέρα πριν από την ανακοίνωση της εκεχειρίας.
Αλλά ο αντίκτυπος στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν επίσης σοβαρός. Βρέθηκαν υπό πίεση να ξεφορτώσουν παλιά αποθέματα καθώς η Κίνα ετοιμαζόταν να αρχίσει να εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών τον Ιούλιο. Ίσως ως αποτέλεσμα, οι πωλητές αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης προσέφεραν συχνά μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές που κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα, δείχνουν τα στοιχεία της Citi.
Παρόλα αυτά, πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να δοκιμάσουν τη νέα τεχνολογία στο δρόμο, καθώς τα αυτοκίνητα με μπαταρία έγιναν πιο προσιτά. Τα μοντέλα παλαιού τύπου συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς καθώς ο πόλεμος τιμών συνεχιζόταν. Τα νέα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 26% των συνολικών πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο τον Μάιο, έναντι 22% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Τόσο η Tesla όσο και η BYD πέτυχαν παραδόσεις ρεκόρ κινεζικών οχημάτων τους το δεύτερο τρίμηνο.
Η κρατική παρέμβαση δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτη, ούτε είναι πάντα αποτελεσματική. Σε αυτή την περίπτωση, τουλάχιστον, φαίνεται ότι προσπαθεί να διατηρήσει υγιή τον ανταγωνισμό, στοχοποιώντας μόνο την «μη φυσιολογική τιμολόγηση». Ωστόσο, ο ορισμός αυτού θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολος, και μη δεσμευτικό, αόριστα διατυπωμένο σύμφωνο ισχύει μόνο για 16 εταιρείες. Αν μη τι άλλο, η παρέμβαση του Πεκίνου προσφέρει μια ευπρόσδεκτη παύση στις εχθροπραξίες.
Latest News
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες