Τα κέρματα που κυκλοφορούν στην Ιαπωνία έχουν μειωθεί με ταχύ ρυθμό, σε μια οικονομία οι πολίτες της οποίας για δεκαετίες είχαν μια «ερωτική» σχέση με τα κέρματα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times επικαλούμενο στοιχεία της Τράπεζας της Ιαπωνίας (BoJ), τα εθνικά αποθέματα σε κέρματα αυξάνονταν σε σταθερή βάση από τη δεκαετία του 1970, κάτι που δεν συμβαίνει όμως στο διάστημα των τελευταίων 18 μηνών.
Μια βραδυφλεγής βόμβα 3 τρισ. δολαρίων κρύβεται στην Ιαπωνία
Η αναστροφή αυτή της τάσης, είναι αποτέλεσμα μιας σειράς παραγόντων, από την πανδημία του κορωνοϊού, τις προμήθειες των τραπεζών στις συναλλαγές, της ανόδου του πληθωρισμού και της αύξησης των πληρωμών απουσία μετρητών.
Η χρήση των πληρωμών χωρίς μετρητά -κατά τη διάρκεια της πανδημίας πολλοί ήταν εκείνοι που απέφευγαν τα μετρητά θεωρώντας «βρώμικα» και φορείς της Covid-19- ανέβασε ταχύτητα αισθητά πέρυσι. Οι συναλλαγές χωρίς μετρητά αντιπροσώπευαν το 36% του συνόλου των πληρωμών, σε σύγκριση με μόλις 15% μια δεκαετία νωρίτερα.
Μερίδα αναλυτών επισημαίνει ότι σταδιακή εγκατάλειψη της χρήσης νομισμάτων από τους καταναλωτές, σηματοδοτεί μια ευρύτερη αλλαγή στη στάση των Ιαπώνων ως προς την αποταμίευση.
Το κέρμα των 500 γιεν και οι παιδικοί κουμπαράδεςΗ μεγαλύτερη πτώση παρατηρείται στο κέρμα με τη μεγαλύτερη ονομαστική αξία, αυτό των 500 γιεν. Το προαναφερόμενο κέρμα, είναι το πιο συνηθισμένο που δίνεται στα παιδιά για τον κουμπαρά τους, μια παράδοση που στόχο έχει να δώσει κίνητρα στα παιδιά για αποταμίευση.
Οι γονείς παραδοσιακά βάζουν στην άκρη τα κέρματα των 500 γιεν στα ρέστα τους και τα προσθέτουν στους κουμπαράδες των παιδιών τους, το περιεχόμενο των οποίων μεταφέρουν σε τραπεζικούς λογαριασμούς όταν γεμίσουν.
Όμως από τις αρχές του περασμένου έτους, οι ιαπωνικές τράπεζες άρχισαν να επιβάλλουν αυστηρές χρεώσεις έως και 1.100 γιεν για καταθέσεις με μεγάλο αριθμό κερμάτων.
Όπως αναφέρει ο Τσαϊόσι Ουένο, επικεφαλής οικονομολόγος του Ινστιτούτου Ερευνών NLI στο Τόκιο, η αντίδραση για αυτές τις υψηλές χρεώσεις πιθανόν οδήγησε πολλά νοικοκυριά να σταματήσουν να χρησιμοποιούν κουμπαράδες και γενικά να αποφεύγουν να μαζεύουν κέρματα, κάνοντας χρήση των πληρωμών δίχως μετρητά για τις συναλλαγές μικρής αξίας.
Οι κουμπαράδες ήταν η κινητήριος δύναμη πίσω από τη ζήτηση -και την έκδοση- των κερμάτων των 500 γιεν, οπότε είναι λογικό να υποθέσουμε ότι η αναστροφή στη λογική των αποταμιεύσεων προκάλεσε την κατακόρυφη πτώση της ζήτησης, γράφει ο Ουένο σε ένα έρευνα σχετικά με το φαινόμενο.
Η προφανής αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών έρχεται καθώς ο υψηλότερος πληθωρισμός της Ιαπωνίας εδώ και δεκαετίες προκαλεί σε αναθεώρηση της στάσης των πολιτών απέναντι στις δαπάνες και την αποταμίευση.
Η χρόνια στασιμότητα της ανάπτυξης ενθάρρυνε τους καταναλωτές να τοποθετούν την πλειονότητα των περιουσιακών τους στοιχείων σε τραπεζικές καταθέσεις με χαμηλή απόδοση.
Ωστόσο επί του παρόντος, ο δομικός πληθωρισμός υπερβαίνει τον στόχο του 2% της BoJ για 14 συνεχόμενους μήνες, ενώ τα στοιχεία για τους μισθούς αυτή την εβδομάδα έδειξαν ότι οι ανοδικές πιέσεις συνεχίζονται.
Εν μέσω μιας αλλαγής;
Ο πολιτικός και επιχειρηματικός κόσμος της Ιαπωνίας εστιάζει όλο και περισσότερο στο ενδεχόμενο στη χώρα να υφίσταται μια θεμελιώδη αλλαγή. Μια ολόκληρη γενιά που μεγάλωσε σε μια εποχή αποπληθωρισμού αναγκάζεται να προσαρμοστεί στην άνοδο των τιμών, σε μια πιο απαιτητική αγορά εργασίας και ενδεχομένως σε μια εγκατάλειψη του 24ετούς πειράματος της Ιαπωνίας με τα εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια.
Οι οικονομολόγοι της JP Morgan στο Τόκιο αναφέρουν ότι ενώ η ζήτηση για τραπεζικές καταθέσεις παραμένει σταθερή σε γενικές γραμμές ως ποσοστό επί των περιουσιακών στοιχείων των νοικοκυριών και η μείωση της ποσότητας των χαρτονομισμάτων που κυκλοφορούν δεν είναι τόσο αισθητή όσο για τα κέρματα, τα στοιχεία της BoJ ενδεχομένως να προαναγγείλουν αλλαγές.
«Το συμπέρασμα εδώ είναι ότι η μείωση της χρήσης κερμάτων θα μπορούσε να υποδηλώνει μια ευρύτερη καμπή στη φιλοσοφία της Ιαπωνίας για τα μετρητά που είναι βασιλιάς», σημειώνει ο Μπέντζαμιν Σάτιλ της JPMorgan, ο οποίος επεσήμανε επίσης την απότομη μείωση της χρήσης κερμάτων σε σημείωμα προς τους πελάτες της τράπεζας τον περασμένο μήνα.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους