
Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM θέλει τόσο πολύ να κάνει μικρότερης διάρκειας πτήσεις μεταξύ του αεροδρομίου Schiphol του Άμστερνταμ και των Βρυξελλών, πού αγοράζει ακόμη και εισιτήρια τρένου για επιβάτες.
«Εάν υπάρχουν συνδέσεις, εάν οι συνδέσεις είναι καλές, αν φτάνουν στο Schiphol, αν δρομολογούνται και τα Σαββατοκύριακα, είμαστε περισσότερο από πρόθυμοι να σταματήσουμε να πετάμε για Βρυξέλλες», δήλωσε στο POLITICO η διευθύνουσα σύμβουλος Μαριάν Ρίντελ, προσθέτοντας: «Μετατοπίζουμε τους πελάτες μας από αεροπλάνο σε τρένο».
Ο λόγος είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες δέχονται σκληρή πίεση να μειώσουν τα αποτυπώματα άνθρακα, και οι πλέον ρυπογόνες είναι οι σύντομες πτήσεις που θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από πολύ καθαρότερους σιδηροδρόμους. Η KLM αντιμετωπίζει το πρόσθετο πρόβλημα ότι το Schiphol έχει φτάσει το μέγιστο αριθμό πτήσεων και η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τον αριθμό των απογειώσεων και προσγειώσεων για να μειώσει την ηχορύπανση.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις θεωρούν ότι οι αεροπορικές διαδρομές μεταξύ Άμστερνταμ και Βρυξελλών έχουν αντίκτυπο στο κλίμα που είναι 14 φορές υψηλότερο από το τρένο.
Η Ρίντελ συμβαδίζει με την Κομισιόν, η οποία θέτει έναν φιλόδοξο στόχο να διασφαλίσει ότι τα ταξίδια κάτω των 500 χιλιομέτρων θα είναι ουδέτερα σε εκπομπές CO2 έως το 2030.
Για το αφεντικό της KLM, που είναι πρώην διευθύνων σύμβουλος των κρατικών σιδηροδρόμων, αυτό σημαίνει τρένα αντί για αεροπλάνα για τη διαδρομή 200 χιλιομέτρων μεταξύ των αεροδρομίων της Ολλανδίας και του Βελγίου, μια πτήση που διαρκεί 55 λεπτά, αλλά 100 λεπτά με τρένο υψηλής ταχύτητας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης, μια πολύ ανταγωνιστική επιλογή.
Καθηλωμένα στο έδαφος
Όμως, ένα μεγάλο πρόβλημα στην κατάργηση των τεσσάρων καθημερινών πτήσεων μεταξύ Schiphol και Βρυξελλών είναι ότι η εναλλακτική σιδηροδρομική γραμμή δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση, με ιδιαίτερο πρόβλημα τα τρένα νωρίς το πρωί και το Σαββατοκύριακο. Αυτά τα προβλήματα καλείται να λύσει η KLM προτού μπορέσει να εφαρμόσει την σιδηροδρομική μετακίνηση. Αυτό η κ. Ρίντελ θέλει να γίνει το ταχύτερο δυνατό και προς τούτο η KLM αγόρασε μπλοκ θέσεων στο τρένο υψηλής ταχύτητας Thalys.
Δεν είναι μόνο ο ολλανδικός αερομεταφορέας που θέλει μείωση τέτοιων πτήσεων. Η γερμανική Lufthansa εδώ και καιρό συνεργάζεται με τον κρατικό σιδηρόδρομο Deutsche Bahn για να μεταφέρει τους επιβάτες από τον γιγαντιαίο κόμβο της Φρανκφούρτης με τρένα αντί για πτήσεις ανταπόκρισης. Η αδελφή αεροπορική εταιρεία της KLM, Air France έκανε το ίδιο με την SNCF.
Η Γαλλία ψήφισε ακόμη και νομοθεσία πέρυσι που απαγορεύει τις εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων εάν υπάρχει εναλλακτική σιδηροδρομική σύνδεση δυόμισι ωρών ή λιγότερο, αλλά ο νόμος έχει τόσα πολλά κενά που επηρεάζονται μόνο τρία δρομολόγια.
Ενώ η ολλανδική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να ενισχύσει την επιβατική σιδηροδρομική κίνηση σε δρομολόγια προς Βρυξέλλες, Παρίσι, Λονδίνο, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη και Βερολίνο, και επιδοτεί ακόμη και νυχτερινές σιδηροδρομικές συνδέσεις, η επικεφαλής της KLM είναι ενάντια στις απαγορεύσεις πτήσεων μικρών αποστάσεων όπως έκανε η Γαλλία. Η Ρίντελ πιστεύει ότι οι πλατιές απαγορεύσεις θα οδηγήσουν στην μεγαλύτερη χρήση ΙΧ οχημάτων.
Η Ρίνετλ εξετάζει επίσης τη σύνδεση με το Βερολίνο, η οποία αυτή τη στιγμή διαρκεί έξι ώρες και 40 λεπτά με το τρένο. Οι αναβαθμίσεις της υποδομής τροχιάς και στις δύο πλευρές των συνόρων θα μπορούσαν τελικά να μειώσουν το ταξίδι με το τρένο σε τέσσερις ώρες, καθιστώντας το πιο ανταγωνιστικό με την πτήση των 75 λεπτών.
Η μείωση των πτήσεων μικρής απόστασης δεν είναι χωρίς προβλήματα.
Οι προσπάθειες μετατόπισης της κυκλοφορίας στη διαδρομή από το Λονδίνο προς το Άμστερνταμ προς το τρένο Eurostar απειλούνται καθώς οι εργασίες κατασκευής σταθμών στην ολλανδική πόλη σημαίνει ότι αυτά τα τρένα θα πρέπει πιθανότατα να διακοπούν για ένα χρόνο από τον Ιούνιο του 2024.
Ως μέρος των προσπαθειών να καταστήσει ελκυστικότερο τα σιδηροδρομικά ταξίδια, η Κομισιόν σκέφτεται να διευκολύνει τους ταξιδιώτες να συγκρίνουν και να κάνουν κράτηση για ταξίδια με τρένο αναγκάζοντας τους φορείς εκμετάλλευσης να μοιράζονται τα δεδομένα τους με άλλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες — μια πρωτοβουλία που ονομάζεται Multimodal Digital Mobility Services.
Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν δεχθεί πυρά από βιομηχανικούς ομίλους και νομοθέτες, που φοβούνται ότι η πρόταση δεν θα κάνει αρκετά για να διευκολύνει την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων.
Η Ρίντελ τόνισε επίσης ότι τα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη μετάβαση στα σιδηροδρομικά δρομολόγια. Ενώ οι πτήσεις ήταν πάντα διεθνείς, τα τρένα ήταν παραδοσιακά εθνική υπόθεση, είπε στο POLITICO, κάτι που πρέπει να αλλάξει εάν πρόκειται να γίνουν πιο ελκυστικές οι εναλλακτικές προς τις πτήσεις λύσεις.


Latest News

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα

Γιατί η Ευρώπη υστερεί στη δημιουργία υπερπλουσίων
Οι σημαντικές εμπορικές πρωτεύουσες στην Ευρώπη και οι επικερδείς τους βιομηχανίες, έδιναν την ευκαιρία για δημιουργία πλούτου αλλά τα «παλιά, καλά χρόνια» έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Πυρηνική ενέργεια: Amazon, Google και Meta υποστηρίζουν τον τριπλασιασμό της έως το 2050
Οι τεχνολογικοί γίγαντες ακολουθούν τις τράπεζες ζητώντας νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με πυρηνική ενέργεια για την κάλυψη των αυξανόμενων ενεργειακών απαιτήσεων και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής

Τα αφεντικά των Blackstone και Goldman Sachs βλέπουν με καλό μάτι τις πολιτικές Τραμπ
Δύο φωνές που εκπροσωπούν την αφρόκρεμα των CEO στις ΗΠΑ εκθειάζουν τις πολιτικές Τραμπ

LNG: Πως ο υγρός «χρυσός» αναβάθμισε τις ΗΠΑ [γράφημα]
Για τις ΗΠΑ η εξόρυξη LNG είναι το ιερό δισκοπότηρο - Που ποντάρει ο Τραμπ
![Γροιλανδία: Ο ορυκτός πλούτος του νησιού που θέλει διακαώς ο Τραμπ [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/greenland1-600x400.jpg)
Τι κρύβει το υπέδαφος της Γροιλανδίας; [γράφημα]
Η Γροιλανδία, είναι πλούσια σε σπάνιες γαίες αλλά τα αποθέματα που μπορούν να ανακτηθούν φτάνουν το 1,5 εκατ. τόνους

Συναγερμός για τον «τυφώνα» Τραμπ - Τα σχέδια για να σωθεί εμπόριο 1,4 τρισ. δολ.
Οι δασμοί Τραμπ έχει προκαλέσουν αναστάτωση στα επιτελεία των επιχειρήσεων που προσπαθούν να καταστρώσουν σχέδια για να αμβλύνουν τις επιπτώσεις τους

Το αστρονομικό ποσό που έχασαν οι Αμερικανοί από επενδυτικές απάτες το 2024
Οι επενδυτικές απάτες περιλαμβάνουν γενικά ισχυρισμούς ότι ένας καταναλωτής θα έχει μεγάλες αποδόσεις επενδύοντας σε ένα νέο σύστημα κερδοφορίας

Το φλερτ της Κίνας με τους ξένους CEOs και η συνάντηση με τον Σι Τζινπίνγκ
Η Κίνα θέλει να φέρει πίσω μεγάλες ξένες επενδύσεις μετά από ένα κύμα φυγής