Η αμερικανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσεται, αλλά όχι αρκετά γρήγορα κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου ώστε να αποτρέψει τη συσσώρευση απούλητων EVs στις αντιπροσωπείες ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών ή να επιτρέψει στην Tesla να αποφύγει νέες μειώσεις τιμών.
Ηλεκτροκίνηση: Απόβαση των Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη
Σύμφωνα με το Reuters, η αύξηση των αποθεμάτων και η μείωση των τιμών θα μπορούσαν να αποτυπώνουν μόνο μια βραχυπρόθεσμη παύση στην ανάπτυξη της αγοράς EV. Θα μπορούσαν όμως και να αποτελούν σημάδι για το ότι η αύξηση των πωλήσεων EV στις ΗΠΑ πάνω από το σημερινό 7% της αγοράς, θα αποδειχθεί πιο δαπανηρή και δύσκολη από ό,τι αναμενόταν, παρά τις κρατικές επιδοτήσεις.
Το δίλημμα
Όπως εξηγεί το βρετανικό πρακτορείο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Αμερικής έχουν δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις που σχετίζονται με τα EV και εξαρτώνται από το πώς θα εξελιχθούν τα επόμενα τρίμηνα. Εάν η παραγωγή EVs συνεχίσει να ξεπερνά τη ζήτηση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της περικοπής των τιμών και των περιθωρίων κέρδους ή της επιβράδυνσης των γραμμών συναρμολόγησης.
Περισσότερα από 90 νέα μοντέλα EV αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αμερικανική αγορά μέχρι το 2026, σύμφωνα με την AutoForecast Solutions. Πολλά από αυτά θα δυσκολευτούν να φτάσουν σε κερδοφόρους όγκους πωλήσεων, λένε οι αναλυτές.
Οι αντιπρόσωποι μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η General Motors, η Ford, η Hyundai και η Toyota, διατηρούν στις αντιπροσωπείες τους απούλητα EV για πάνω από 90 ημέρες, σύμφωνα με έκθεση της Cox Automotive.
Οι αντιπροσωπείες στις ΗΠΑ διαθέτουν περισσότερα από 92.000 EVs σε απόθεμα, υπερτριπλάσιο αριθμό από ό,τι έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox. Συνολικά, τα αποθέματα νέων οχημάτων είναι αυξημένα κατά 74% σε σχέση με πέρσι.
Μια αγορά σε φάση διαμόρφωσης
Στελέχη του κλάδου και αναλυτές προειδοποίησαν ότι η αμερικανική αγορά EV βρίσκεται ακόμη σε φάση διαμόρφωσης, με πολλούς καταναλωτές να αξιολογούν ακόμη κατά πόσον τα EV ταιριάζουν στις ανάγκες τους και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξάνουν την παραγωγή.
«Υπάρχει μια φυσική ταχύτητα ανάπτυξης της αγοράς εδώ, την οποία πολλοί καταπολεμούν, και επικρατεί μεγάλη σύγχυση στην αγορά [καθώς υπάρχουν] πάρα πολλές μάρκες», δήλωσε ο Vitaly Golomb, επενδυτικός τραπεζίτης που επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα. «Οι ισχυροί θα επιβιώσουν εδώ. Οι υπόλοιποι θα αγωνιστούν».
Η Tesla χρησιμοποιεί το προβάδισμά της στο κόστος παραγωγής EV για να επιταχύνει τη ζήτηση με μειώσεις τιμών. Την προηγούμενη εβδομάδα, κατάφερε να καταγράψει καλύτερες από τις αναμενόμενες παγκόσμιες παραδόσεις. Αλλά η εταιρεία EV με έδρα το Τέξας προσφέρει μια σειρά από εκπτώσεις και κίνητρα για να τονώσει τη ζήτηση. Οι μειώσεις τιμών της Tesla και οι αντιδράσεις των ανταγωνιστών, ώθησαν τις μέσες τιμές πώλησης των EV για το δεύτερο τρίμηνο στα 53.438 δολάρια. Πρόκειται για μείωση 19,5% από την κορυφή των 66.390 δολαρίων τον Ιούνιο του 2022.
Δύσκολες επιλογές
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ενώπιον δύσκολων επιλογών, καθώς και ρυθμιστικών πιέσεων από την Ουάσινγκτον. Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει εισηγηθεί αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι τα 2/3 των πωλήσεών τους θα πρέπει να αφορά ηλεκτρικά οχήματα ως το 2032.
«Οι μειώσεις των τιμών δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε ένα είδος ισορροπίας μεταξύ ζήτησης, προσφοράς και τιμής. Αν οι πωλήσεις δεν είναι ικανοποιητικές, [οι εταιρείες] θα μειώσουν τις τιμές», δήλωσε ο Mark Wakefield, συν-επικεφαλής της πρακτικής της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners για την αυτοκινητοβιομηχανία. «Η Tesla ειδικότερα έχει το περιθώριο να το κάνει αυτό», πρόσθεσε.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»