
Ένα όραμα χρόνων, για την ουσιαστική εκπροσώπηση του ευρύτερου βιομηχανικού κλάδου των Ελληνικών Ναυπηγείων, γίνεται πραγματικότητα, καθώς επικυρώθηκε με την υπ’ αρ. 41/2023 Απόφαση του Ειρηνοδικείου Πειραιώς η νομική υπόσταση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (Ε.Ε.Ν.), με έδρα τον Πειραιά. Η Ένωση αποτελεί πόλο συγκέντρωσης όλων των υγιών επιχειρηματικών παραγωγικών φορέων της ελληνικής οικονομίας, με σκοπό τη θεσμική θωράκιση του ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, αλλά και την ανάπτυξη σχέσεων αμοιβαίας συνεργασίας με εργατικά σωματεία και αρμόδιους φορείς, ώστε να επαναπροσδιοριστεί ένα βιώσιμο αναπτυξιακό πλαίσιο, με επίκεντρο τους εργαζόμενους και το περιβάλλον.
Ελληνικά Ναυπηγεία: Διευκρινίσεις για την άδεια λειτουργίας
Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα διεξαχθούν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του Δ.Σ. της, με προτεινόμενο για την θέση του Προέδρου τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου ONEX, κ. Πάνο Ξενοκώστα, ο οποίος, και κατά το παρελθόν, έχει επισημάνει τη δυναμική που θα προσδώσει η Ένωση στο cluster, το οποίο σχηματοποιείται για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και την υποστήριξη των ναυπηγείων από επιχειρήσεις με μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή υλικών που αφορούν στις ναυπηγήσεις ή στη συντήρηση των πλοίων, στον εμπορικό, αμυντικό, ενεργειακό και εν γενεί βιομηχανικό τομέα.
Ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Shipyards (Ναυπηγεία Νεώριο Σύρου και Ελευσίνας), κ. Πάνος Ξενοκώστας δήλωσε σχετικά: «Η αναγέννηση των ελληνικών ναυπηγείων είναι ένα δημιουργικό κίνημα όλων εκείνων που οραματίζονται μαζί μας την ουσιαστική αναστήλωση ενός ιστορικού βιομηχανικού κλάδου της ελληνικής οικονομίας, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται η εμπορική ναυτιλία, το πολεμικό ναυτικό και άλλοι κρίσιμοι τομείς για την εγχώρια οικονομία, με πρωταγωνιστές τους εργαζόμενους. Σήμερα γεννήθηκε μία Ένωση με μοναδικό Όραμα και Στόχο την ανάπτυξη γύρω από την «μπλε οικονομία» και τα ναυπηγεία της Ελλάδας. Θα δουλέψουμε σκληρά, τόσο σε Εθνικό, όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο και την ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας. Θα δουλέψουμε σε διεθνές επίπεδο, και σε στενή συνεργασία με τις ΗΠΑ, για την εξασφάλιση της αυτάρκειας, ασφάλειας του εφοδιασμού και της ενεργειακής μετάβασης, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο».
Με αφορμή την επικύρωση του καταστατικού, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι «η δημιουργία της Ε.Ε.Ν. ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας και, μάλιστα, σε θετική χρονική συγκυρία, καθώς αυτή αναγεννάται με την ενεργοποίηση των ναυπηγικών μονάδων εκφράζοντας επιχειρηματικά τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην κατασκευή πλοίων, τη ναυπηγική βιομηχανία και τις προμήθειες υλικών και υπηρεσιών για πλοία, αλλά και τις ναυπηγοεπισκευές».
Ο στόχος του νέου φορέα
Στόχος του νέου φορέα είναι η άσκηση εξωστρεφούς πολιτικής, σε συνεργασία με το Enterprise Greece, για την προώθηση του ναυπηγικού τομέα της χώρας, με τη συμμετοχή του συνόλου των χιλιάδων Επιχειρήσεων μέσω του Ε.Β.Ε.Π., που έχουν ενταχθεί στην Ένωση, μηδέ εξαιρουμένου και του Υπερταμείου, σε Διεθνείς Εκθέσεις, φόρα κ.λπ.
Τονίζεται το γεγονός πως η ίδρυση του νέου Φορέα θεμελιώνεται πάνω στις χιλιάδες επιχειρήσεις μέλη του Ε.Β.Ε.Π., τις κορυφαίες επιχειρήσεις του Υπερταμείου, σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις ρυμουλκών, εφοδιαστών και μια πληθώρα εταιριών ηγετών, όπως διαφαίνεται από τη συμμετοχή ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ των Ιδρυτικών Μελών αλλά και των Επίτιμων, αντανακλώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, ένα σημαντικό ποσοστό του ετήσιου ΑΕΠ μεγάλο βαθμό εξωστρέφειας και συμβολής στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας.
Η διοίκηση της νοεσύστατης Ε.Ε.Ν. θα επιδιώξει, άμεσα, να έχει επαφές με τις ηγεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων, προκειμένου να τις ενημερώσει για τους σκοπούς της Ένωσης. Παράλληλα, στο πλαίσιο άσκησης εξωστρεφούς πολιτικής θα καταθέσει σειρά προτάσεων που στόχο θα έχουν την απάλειψη νομοθετικών στρεβλώσεων που λειτούργησαν στο παρελθόν ανασχετικά για την ανάπτυξη των ναυπηγικών – ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, αλλά και για την ανάπτυξη των εξαγωγών πάσης φύσεως υλικών που προορίζονται για πλοία, τα οποία και κατασκευάζονται από ελληνικές εταιρίες. Τα γραφεία της Ε.Ε.Ν. θα φιλοξενούνται στο κτίριο του Ε.Β.Ε.Π. στον Πειραιά ενώ, ταυτόχρονα, σχεδιάζεται και η παρουσία της Ε.Ε.Ν. στις Βρυξέλλες


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί