![ΕΒΕΠ: Η αναγέννηση των Ελληνικών Ναυπηγείων παίρνει σάρκα και οστά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/elefsina.jpg)
Ένα όραμα χρόνων, για την ουσιαστική εκπροσώπηση του ευρύτερου βιομηχανικού κλάδου των Ελληνικών Ναυπηγείων, γίνεται πραγματικότητα, καθώς επικυρώθηκε με την υπ’ αρ. 41/2023 Απόφαση του Ειρηνοδικείου Πειραιώς η νομική υπόσταση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (Ε.Ε.Ν.), με έδρα τον Πειραιά. Η Ένωση αποτελεί πόλο συγκέντρωσης όλων των υγιών επιχειρηματικών παραγωγικών φορέων της ελληνικής οικονομίας, με σκοπό τη θεσμική θωράκιση του ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, αλλά και την ανάπτυξη σχέσεων αμοιβαίας συνεργασίας με εργατικά σωματεία και αρμόδιους φορείς, ώστε να επαναπροσδιοριστεί ένα βιώσιμο αναπτυξιακό πλαίσιο, με επίκεντρο τους εργαζόμενους και το περιβάλλον.
Ελληνικά Ναυπηγεία: Διευκρινίσεις για την άδεια λειτουργίας
Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα διεξαχθούν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του Δ.Σ. της, με προτεινόμενο για την θέση του Προέδρου τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου ONEX, κ. Πάνο Ξενοκώστα, ο οποίος, και κατά το παρελθόν, έχει επισημάνει τη δυναμική που θα προσδώσει η Ένωση στο cluster, το οποίο σχηματοποιείται για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και την υποστήριξη των ναυπηγείων από επιχειρήσεις με μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή υλικών που αφορούν στις ναυπηγήσεις ή στη συντήρηση των πλοίων, στον εμπορικό, αμυντικό, ενεργειακό και εν γενεί βιομηχανικό τομέα.
Ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Shipyards (Ναυπηγεία Νεώριο Σύρου και Ελευσίνας), κ. Πάνος Ξενοκώστας δήλωσε σχετικά: «Η αναγέννηση των ελληνικών ναυπηγείων είναι ένα δημιουργικό κίνημα όλων εκείνων που οραματίζονται μαζί μας την ουσιαστική αναστήλωση ενός ιστορικού βιομηχανικού κλάδου της ελληνικής οικονομίας, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται η εμπορική ναυτιλία, το πολεμικό ναυτικό και άλλοι κρίσιμοι τομείς για την εγχώρια οικονομία, με πρωταγωνιστές τους εργαζόμενους. Σήμερα γεννήθηκε μία Ένωση με μοναδικό Όραμα και Στόχο την ανάπτυξη γύρω από την «μπλε οικονομία» και τα ναυπηγεία της Ελλάδας. Θα δουλέψουμε σκληρά, τόσο σε Εθνικό, όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο και την ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας. Θα δουλέψουμε σε διεθνές επίπεδο, και σε στενή συνεργασία με τις ΗΠΑ, για την εξασφάλιση της αυτάρκειας, ασφάλειας του εφοδιασμού και της ενεργειακής μετάβασης, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο».
Με αφορμή την επικύρωση του καταστατικού, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι «η δημιουργία της Ε.Ε.Ν. ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας και, μάλιστα, σε θετική χρονική συγκυρία, καθώς αυτή αναγεννάται με την ενεργοποίηση των ναυπηγικών μονάδων εκφράζοντας επιχειρηματικά τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην κατασκευή πλοίων, τη ναυπηγική βιομηχανία και τις προμήθειες υλικών και υπηρεσιών για πλοία, αλλά και τις ναυπηγοεπισκευές».
Ο στόχος του νέου φορέα
Στόχος του νέου φορέα είναι η άσκηση εξωστρεφούς πολιτικής, σε συνεργασία με το Enterprise Greece, για την προώθηση του ναυπηγικού τομέα της χώρας, με τη συμμετοχή του συνόλου των χιλιάδων Επιχειρήσεων μέσω του Ε.Β.Ε.Π., που έχουν ενταχθεί στην Ένωση, μηδέ εξαιρουμένου και του Υπερταμείου, σε Διεθνείς Εκθέσεις, φόρα κ.λπ.
Τονίζεται το γεγονός πως η ίδρυση του νέου Φορέα θεμελιώνεται πάνω στις χιλιάδες επιχειρήσεις μέλη του Ε.Β.Ε.Π., τις κορυφαίες επιχειρήσεις του Υπερταμείου, σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις ρυμουλκών, εφοδιαστών και μια πληθώρα εταιριών ηγετών, όπως διαφαίνεται από τη συμμετοχή ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ των Ιδρυτικών Μελών αλλά και των Επίτιμων, αντανακλώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, ένα σημαντικό ποσοστό του ετήσιου ΑΕΠ μεγάλο βαθμό εξωστρέφειας και συμβολής στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας.
Η διοίκηση της νοεσύστατης Ε.Ε.Ν. θα επιδιώξει, άμεσα, να έχει επαφές με τις ηγεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων, προκειμένου να τις ενημερώσει για τους σκοπούς της Ένωσης. Παράλληλα, στο πλαίσιο άσκησης εξωστρεφούς πολιτικής θα καταθέσει σειρά προτάσεων που στόχο θα έχουν την απάλειψη νομοθετικών στρεβλώσεων που λειτούργησαν στο παρελθόν ανασχετικά για την ανάπτυξη των ναυπηγικών – ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, αλλά και για την ανάπτυξη των εξαγωγών πάσης φύσεως υλικών που προορίζονται για πλοία, τα οποία και κατασκευάζονται από ελληνικές εταιρίες. Τα γραφεία της Ε.Ε.Ν. θα φιλοξενούνται στο κτίριο του Ε.Β.Ε.Π. στον Πειραιά ενώ, ταυτόχρονα, σχεδιάζεται και η παρουσία της Ε.Ε.Ν. στις Βρυξέλλες
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του