Ένα όραμα χρόνων, για την ουσιαστική εκπροσώπηση του ευρύτερου βιομηχανικού κλάδου των Ελληνικών Ναυπηγείων, γίνεται πραγματικότητα, καθώς επικυρώθηκε με την υπ’ αρ. 41/2023 Απόφαση του Ειρηνοδικείου Πειραιώς η νομική υπόσταση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (Ε.Ε.Ν.), με έδρα τον Πειραιά. Η Ένωση αποτελεί πόλο συγκέντρωσης όλων των υγιών επιχειρηματικών παραγωγικών φορέων της ελληνικής οικονομίας, με σκοπό τη θεσμική θωράκιση του ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, αλλά και την ανάπτυξη σχέσεων αμοιβαίας συνεργασίας με εργατικά σωματεία και αρμόδιους φορείς, ώστε να επαναπροσδιοριστεί ένα βιώσιμο αναπτυξιακό πλαίσιο, με επίκεντρο τους εργαζόμενους και το περιβάλλον.
Ελληνικά Ναυπηγεία: Διευκρινίσεις για την άδεια λειτουργίας
Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα διεξαχθούν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του Δ.Σ. της, με προτεινόμενο για την θέση του Προέδρου τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου ONEX, κ. Πάνο Ξενοκώστα, ο οποίος, και κατά το παρελθόν, έχει επισημάνει τη δυναμική που θα προσδώσει η Ένωση στο cluster, το οποίο σχηματοποιείται για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και την υποστήριξη των ναυπηγείων από επιχειρήσεις με μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή υλικών που αφορούν στις ναυπηγήσεις ή στη συντήρηση των πλοίων, στον εμπορικό, αμυντικό, ενεργειακό και εν γενεί βιομηχανικό τομέα.
Ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Shipyards (Ναυπηγεία Νεώριο Σύρου και Ελευσίνας), κ. Πάνος Ξενοκώστας δήλωσε σχετικά: «Η αναγέννηση των ελληνικών ναυπηγείων είναι ένα δημιουργικό κίνημα όλων εκείνων που οραματίζονται μαζί μας την ουσιαστική αναστήλωση ενός ιστορικού βιομηχανικού κλάδου της ελληνικής οικονομίας, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται η εμπορική ναυτιλία, το πολεμικό ναυτικό και άλλοι κρίσιμοι τομείς για την εγχώρια οικονομία, με πρωταγωνιστές τους εργαζόμενους. Σήμερα γεννήθηκε μία Ένωση με μοναδικό Όραμα και Στόχο την ανάπτυξη γύρω από την «μπλε οικονομία» και τα ναυπηγεία της Ελλάδας. Θα δουλέψουμε σκληρά, τόσο σε Εθνικό, όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο και την ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας. Θα δουλέψουμε σε διεθνές επίπεδο, και σε στενή συνεργασία με τις ΗΠΑ, για την εξασφάλιση της αυτάρκειας, ασφάλειας του εφοδιασμού και της ενεργειακής μετάβασης, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο».
Με αφορμή την επικύρωση του καταστατικού, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι «η δημιουργία της Ε.Ε.Ν. ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας και, μάλιστα, σε θετική χρονική συγκυρία, καθώς αυτή αναγεννάται με την ενεργοποίηση των ναυπηγικών μονάδων εκφράζοντας επιχειρηματικά τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην κατασκευή πλοίων, τη ναυπηγική βιομηχανία και τις προμήθειες υλικών και υπηρεσιών για πλοία, αλλά και τις ναυπηγοεπισκευές».
Ο στόχος του νέου φορέα
Στόχος του νέου φορέα είναι η άσκηση εξωστρεφούς πολιτικής, σε συνεργασία με το Enterprise Greece, για την προώθηση του ναυπηγικού τομέα της χώρας, με τη συμμετοχή του συνόλου των χιλιάδων Επιχειρήσεων μέσω του Ε.Β.Ε.Π., που έχουν ενταχθεί στην Ένωση, μηδέ εξαιρουμένου και του Υπερταμείου, σε Διεθνείς Εκθέσεις, φόρα κ.λπ.
Τονίζεται το γεγονός πως η ίδρυση του νέου Φορέα θεμελιώνεται πάνω στις χιλιάδες επιχειρήσεις μέλη του Ε.Β.Ε.Π., τις κορυφαίες επιχειρήσεις του Υπερταμείου, σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις ρυμουλκών, εφοδιαστών και μια πληθώρα εταιριών ηγετών, όπως διαφαίνεται από τη συμμετοχή ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ των Ιδρυτικών Μελών αλλά και των Επίτιμων, αντανακλώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, ένα σημαντικό ποσοστό του ετήσιου ΑΕΠ μεγάλο βαθμό εξωστρέφειας και συμβολής στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας.
Η διοίκηση της νοεσύστατης Ε.Ε.Ν. θα επιδιώξει, άμεσα, να έχει επαφές με τις ηγεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων, προκειμένου να τις ενημερώσει για τους σκοπούς της Ένωσης. Παράλληλα, στο πλαίσιο άσκησης εξωστρεφούς πολιτικής θα καταθέσει σειρά προτάσεων που στόχο θα έχουν την απάλειψη νομοθετικών στρεβλώσεων που λειτούργησαν στο παρελθόν ανασχετικά για την ανάπτυξη των ναυπηγικών – ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, αλλά και για την ανάπτυξη των εξαγωγών πάσης φύσεως υλικών που προορίζονται για πλοία, τα οποία και κατασκευάζονται από ελληνικές εταιρίες. Τα γραφεία της Ε.Ε.Ν. θα φιλοξενούνται στο κτίριο του Ε.Β.Ε.Π. στον Πειραιά ενώ, ταυτόχρονα, σχεδιάζεται και η παρουσία της Ε.Ε.Ν. στις Βρυξέλλες
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς