Ένα όραμα χρόνων, για την ουσιαστική εκπροσώπηση του ευρύτερου βιομηχανικού κλάδου των Ελληνικών Ναυπηγείων, γίνεται πραγματικότητα, καθώς επικυρώθηκε με την υπ’ αρ. 41/2023 Απόφαση του Ειρηνοδικείου Πειραιώς η νομική υπόσταση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (Ε.Ε.Ν.), με έδρα τον Πειραιά. Η Ένωση αποτελεί πόλο συγκέντρωσης όλων των υγιών επιχειρηματικών παραγωγικών φορέων της ελληνικής οικονομίας, με σκοπό τη θεσμική θωράκιση του ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, αλλά και την ανάπτυξη σχέσεων αμοιβαίας συνεργασίας με εργατικά σωματεία και αρμόδιους φορείς, ώστε να επαναπροσδιοριστεί ένα βιώσιμο αναπτυξιακό πλαίσιο, με επίκεντρο τους εργαζόμενους και το περιβάλλον.
Ελληνικά Ναυπηγεία: Διευκρινίσεις για την άδεια λειτουργίας
Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα διεξαχθούν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του Δ.Σ. της, με προτεινόμενο για την θέση του Προέδρου τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου ONEX, κ. Πάνο Ξενοκώστα, ο οποίος, και κατά το παρελθόν, έχει επισημάνει τη δυναμική που θα προσδώσει η Ένωση στο cluster, το οποίο σχηματοποιείται για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και την υποστήριξη των ναυπηγείων από επιχειρήσεις με μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή υλικών που αφορούν στις ναυπηγήσεις ή στη συντήρηση των πλοίων, στον εμπορικό, αμυντικό, ενεργειακό και εν γενεί βιομηχανικό τομέα.
Ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Shipyards (Ναυπηγεία Νεώριο Σύρου και Ελευσίνας), κ. Πάνος Ξενοκώστας δήλωσε σχετικά: «Η αναγέννηση των ελληνικών ναυπηγείων είναι ένα δημιουργικό κίνημα όλων εκείνων που οραματίζονται μαζί μας την ουσιαστική αναστήλωση ενός ιστορικού βιομηχανικού κλάδου της ελληνικής οικονομίας, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται η εμπορική ναυτιλία, το πολεμικό ναυτικό και άλλοι κρίσιμοι τομείς για την εγχώρια οικονομία, με πρωταγωνιστές τους εργαζόμενους. Σήμερα γεννήθηκε μία Ένωση με μοναδικό Όραμα και Στόχο την ανάπτυξη γύρω από την «μπλε οικονομία» και τα ναυπηγεία της Ελλάδας. Θα δουλέψουμε σκληρά, τόσο σε Εθνικό, όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο και την ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας. Θα δουλέψουμε σε διεθνές επίπεδο, και σε στενή συνεργασία με τις ΗΠΑ, για την εξασφάλιση της αυτάρκειας, ασφάλειας του εφοδιασμού και της ενεργειακής μετάβασης, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο».
Με αφορμή την επικύρωση του καταστατικού, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι «η δημιουργία της Ε.Ε.Ν. ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας και, μάλιστα, σε θετική χρονική συγκυρία, καθώς αυτή αναγεννάται με την ενεργοποίηση των ναυπηγικών μονάδων εκφράζοντας επιχειρηματικά τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην κατασκευή πλοίων, τη ναυπηγική βιομηχανία και τις προμήθειες υλικών και υπηρεσιών για πλοία, αλλά και τις ναυπηγοεπισκευές».
Ο στόχος του νέου φορέα
Στόχος του νέου φορέα είναι η άσκηση εξωστρεφούς πολιτικής, σε συνεργασία με το Enterprise Greece, για την προώθηση του ναυπηγικού τομέα της χώρας, με τη συμμετοχή του συνόλου των χιλιάδων Επιχειρήσεων μέσω του Ε.Β.Ε.Π., που έχουν ενταχθεί στην Ένωση, μηδέ εξαιρουμένου και του Υπερταμείου, σε Διεθνείς Εκθέσεις, φόρα κ.λπ.
Τονίζεται το γεγονός πως η ίδρυση του νέου Φορέα θεμελιώνεται πάνω στις χιλιάδες επιχειρήσεις μέλη του Ε.Β.Ε.Π., τις κορυφαίες επιχειρήσεις του Υπερταμείου, σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις ρυμουλκών, εφοδιαστών και μια πληθώρα εταιριών ηγετών, όπως διαφαίνεται από τη συμμετοχή ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ των Ιδρυτικών Μελών αλλά και των Επίτιμων, αντανακλώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, ένα σημαντικό ποσοστό του ετήσιου ΑΕΠ μεγάλο βαθμό εξωστρέφειας και συμβολής στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της χώρας.
Η διοίκηση της νοεσύστατης Ε.Ε.Ν. θα επιδιώξει, άμεσα, να έχει επαφές με τις ηγεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων, προκειμένου να τις ενημερώσει για τους σκοπούς της Ένωσης. Παράλληλα, στο πλαίσιο άσκησης εξωστρεφούς πολιτικής θα καταθέσει σειρά προτάσεων που στόχο θα έχουν την απάλειψη νομοθετικών στρεβλώσεων που λειτούργησαν στο παρελθόν ανασχετικά για την ανάπτυξη των ναυπηγικών – ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, αλλά και για την ανάπτυξη των εξαγωγών πάσης φύσεως υλικών που προορίζονται για πλοία, τα οποία και κατασκευάζονται από ελληνικές εταιρίες. Τα γραφεία της Ε.Ε.Ν. θα φιλοξενούνται στο κτίριο του Ε.Β.Ε.Π. στον Πειραιά ενώ, ταυτόχρονα, σχεδιάζεται και η παρουσία της Ε.Ε.Ν. στις Βρυξέλλες
Latest News
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά