Στο χείλος του γκρεμού έχει οδηγήσει την Autonomy, μία εταιρεία που είχε σκοπό να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα βραχυχρόνιας ενοικίασης ή πολυετούς μίσθωσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως αυτά της Tesla, η καθοδική πορεία των τιμών των EVs. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο ιδρυτής της Autonomy, Scott Painter, αποτελεί φίλο του Ίλον Μασκ.
Η παρέμβαση του Πεκίνου στα αυτοκίνητα είναι αναγκαίο κακό
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Painter διέθεσε 1,2 δισ. δολάρια για την παραγγελία ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες όπως η Tesla, η General Motors και η Volkswagen. Η εταιρεία του θα προσφέρει συνδρομές σε μοντέλα όπως το Tesla Model 3 και το Chevrolet Bolt.
Λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της εταιρείας, όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να ρίχνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς το να αποκτήσει κανείς ένα όχημα της Tesla κατέστη πιο εύκολο από ποτέ, ώθησε τη νεοσύστατη επιχείρηση του Painter στο χείλος του γκρεμού.
«Ήμασταν πολύ ευάλωτοι στους δανειστές μας εκείνη τη στιγμή», δήλωσε ο Painter σε συνέντευξή του. Η Autonomy πέρασε τελικά από μια διαδικασία αναστολής λειτουργίας, ενώ ο ίδιος εργάστηκε για την ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας με έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 12 εκατομμυρίων δολαρίων. Έπρεπε επίσης να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα, γεγονός που περιελάμβανε τη συρρίκνωση του προσωπικού της Autonomy σε μόλις 45 υπαλλήλους, από περίπου 120.
Αναστάτωση
Η αναστάτωση στην αγορά των EVs ανάγκασε τον Painter να περιοριστεί από τον στόχο για παραγγελία 23.000 ηλεκτρικών οχημάτων 17 διαφορετικών εταιρειών, σε μόλις 1.300 οχήματα – αριθμός που δεν είναι αρκετός ούτε για να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας της επιχείρησης.
Παρόλ’ αυτά, ο Painter δεν χάνει την αισιοδοξία του, δηλώνοντας ότι η εταιρεία λειτουργεί σχετικά καλά. Μια νέα συνεργασία με την American Express έχει φέρει περισσότερες από 1.000 κρατήσεις, ενώ είναι αισιόδοξος ότι οι προσπάθειες της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ να τιθασεύσει τον πληθωρισμό αυξάνοντας το κόστος δανεισμού θα μπορούσαν να ωφελήσουν την Autonomy.
«Καθώς τα επιτόκια αυξάνονται, το να πάρει κανείς δάνειο για να αγοράσει αυτοκίνητο θα υποχωρεί ολοένα και περισσότερο ως επιλογή», δήλωσε. «Όποιος βγάζει περισσότερα από 100.000 δολάρια το χρόνο θα είναι εντάξει, αλλά όποιος βρίσκεται σε αυτό το όριο των 100.000 δολαρίων ή χαμηλότερα, απλά δεν θα έχει πρόσβαση σε ένα EV».
Φυσικά, όπως σχολιάζει το Bloomberg, εταιρείες όπως η Autonomy μπορεί να μην έχουν ξεφύγει ακόμη από το πρόβλημα της απώλειας της αξίας των οχημάτων τους. «Η προσφορά στην αγορά παραμένει μεγάλη, οπότε αναμένουμε να δούμε συνεχή κίνητρα [με υποχώρηση των τιμών] στο μέλλον», δήλωσε ο Jeremy Robb, ανώτερος διευθυντής οικονομικών και βιομηχανικών πληροφοριών της Cox Automotive.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023