Στο χείλος του γκρεμού έχει οδηγήσει την Autonomy, μία εταιρεία που είχε σκοπό να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα βραχυχρόνιας ενοικίασης ή πολυετούς μίσθωσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως αυτά της Tesla, η καθοδική πορεία των τιμών των EVs. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο ιδρυτής της Autonomy, Scott Painter, αποτελεί φίλο του Ίλον Μασκ.

Η παρέμβαση του Πεκίνου στα αυτοκίνητα είναι αναγκαίο κακό

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Painter διέθεσε 1,2 δισ. δολάρια για την παραγγελία ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες όπως η Tesla, η General Motors και η Volkswagen. Η εταιρεία του θα προσφέρει συνδρομές σε μοντέλα όπως το Tesla Model 3 και το Chevrolet Bolt.

Λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της εταιρείας, όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να ρίχνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς το να αποκτήσει κανείς ένα όχημα της Tesla κατέστη πιο εύκολο από ποτέ, ώθησε τη νεοσύστατη επιχείρηση του Painter στο χείλος του γκρεμού.

«Ήμασταν πολύ ευάλωτοι στους δανειστές μας εκείνη τη στιγμή», δήλωσε ο Painter σε συνέντευξή του. Η Autonomy πέρασε τελικά από μια διαδικασία αναστολής λειτουργίας, ενώ ο ίδιος εργάστηκε για την ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας με έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 12 εκατομμυρίων δολαρίων. Έπρεπε επίσης να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα, γεγονός που περιελάμβανε τη συρρίκνωση του προσωπικού της Autonomy σε μόλις 45 υπαλλήλους, από περίπου 120.

Αναστάτωση

Η αναστάτωση στην αγορά των EVs ανάγκασε τον Painter να περιοριστεί από τον στόχο για παραγγελία 23.000 ηλεκτρικών οχημάτων 17 διαφορετικών εταιρειών, σε μόλις 1.300 οχήματα – αριθμός που δεν είναι αρκετός ούτε για να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας της επιχείρησης.

Παρόλ’ αυτά, ο Painter δεν χάνει την αισιοδοξία του, δηλώνοντας ότι η εταιρεία λειτουργεί σχετικά καλά. Μια νέα συνεργασία με την American Express έχει φέρει περισσότερες από 1.000 κρατήσεις, ενώ είναι αισιόδοξος ότι οι προσπάθειες της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ να τιθασεύσει τον πληθωρισμό αυξάνοντας το κόστος δανεισμού θα μπορούσαν να ωφελήσουν την Autonomy.

«Καθώς τα επιτόκια αυξάνονται, το να πάρει κανείς δάνειο για να αγοράσει αυτοκίνητο θα υποχωρεί ολοένα και περισσότερο ως επιλογή», δήλωσε. «Όποιος βγάζει περισσότερα από 100.000 δολάρια το χρόνο θα είναι εντάξει, αλλά όποιος βρίσκεται σε αυτό το όριο των 100.000 δολαρίων ή χαμηλότερα, απλά δεν θα έχει πρόσβαση σε ένα EV».

Φυσικά, όπως σχολιάζει το Bloomberg, εταιρείες όπως η Autonomy μπορεί να μην έχουν ξεφύγει ακόμη από το πρόβλημα της απώλειας της αξίας των οχημάτων τους. «Η προσφορά στην αγορά παραμένει μεγάλη, οπότε αναμένουμε να δούμε συνεχή κίνητρα [με υποχώρηση των τιμών] στο μέλλον», δήλωσε ο Jeremy Robb, ανώτερος διευθυντής οικονομικών και βιομηχανικών πληροφοριών της Cox Automotive.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα