Στο χείλος του γκρεμού έχει οδηγήσει την Autonomy, μία εταιρεία που είχε σκοπό να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα βραχυχρόνιας ενοικίασης ή πολυετούς μίσθωσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως αυτά της Tesla, η καθοδική πορεία των τιμών των EVs. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο ιδρυτής της Autonomy, Scott Painter, αποτελεί φίλο του Ίλον Μασκ.
Η παρέμβαση του Πεκίνου στα αυτοκίνητα είναι αναγκαίο κακό
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Painter διέθεσε 1,2 δισ. δολάρια για την παραγγελία ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες όπως η Tesla, η General Motors και η Volkswagen. Η εταιρεία του θα προσφέρει συνδρομές σε μοντέλα όπως το Tesla Model 3 και το Chevrolet Bolt.
Λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της εταιρείας, όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να ρίχνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς το να αποκτήσει κανείς ένα όχημα της Tesla κατέστη πιο εύκολο από ποτέ, ώθησε τη νεοσύστατη επιχείρηση του Painter στο χείλος του γκρεμού.
«Ήμασταν πολύ ευάλωτοι στους δανειστές μας εκείνη τη στιγμή», δήλωσε ο Painter σε συνέντευξή του. Η Autonomy πέρασε τελικά από μια διαδικασία αναστολής λειτουργίας, ενώ ο ίδιος εργάστηκε για την ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας με έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 12 εκατομμυρίων δολαρίων. Έπρεπε επίσης να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα, γεγονός που περιελάμβανε τη συρρίκνωση του προσωπικού της Autonomy σε μόλις 45 υπαλλήλους, από περίπου 120.
Αναστάτωση
Η αναστάτωση στην αγορά των EVs ανάγκασε τον Painter να περιοριστεί από τον στόχο για παραγγελία 23.000 ηλεκτρικών οχημάτων 17 διαφορετικών εταιρειών, σε μόλις 1.300 οχήματα – αριθμός που δεν είναι αρκετός ούτε για να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας της επιχείρησης.
Παρόλ’ αυτά, ο Painter δεν χάνει την αισιοδοξία του, δηλώνοντας ότι η εταιρεία λειτουργεί σχετικά καλά. Μια νέα συνεργασία με την American Express έχει φέρει περισσότερες από 1.000 κρατήσεις, ενώ είναι αισιόδοξος ότι οι προσπάθειες της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ να τιθασεύσει τον πληθωρισμό αυξάνοντας το κόστος δανεισμού θα μπορούσαν να ωφελήσουν την Autonomy.
«Καθώς τα επιτόκια αυξάνονται, το να πάρει κανείς δάνειο για να αγοράσει αυτοκίνητο θα υποχωρεί ολοένα και περισσότερο ως επιλογή», δήλωσε. «Όποιος βγάζει περισσότερα από 100.000 δολάρια το χρόνο θα είναι εντάξει, αλλά όποιος βρίσκεται σε αυτό το όριο των 100.000 δολαρίων ή χαμηλότερα, απλά δεν θα έχει πρόσβαση σε ένα EV».
Φυσικά, όπως σχολιάζει το Bloomberg, εταιρείες όπως η Autonomy μπορεί να μην έχουν ξεφύγει ακόμη από το πρόβλημα της απώλειας της αξίας των οχημάτων τους. «Η προσφορά στην αγορά παραμένει μεγάλη, οπότε αναμένουμε να δούμε συνεχή κίνητρα [με υποχώρηση των τιμών] στο μέλλον», δήλωσε ο Jeremy Robb, ανώτερος διευθυντής οικονομικών και βιομηχανικών πληροφοριών της Cox Automotive.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων