
Στο χείλος του γκρεμού έχει οδηγήσει την Autonomy, μία εταιρεία που είχε σκοπό να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα βραχυχρόνιας ενοικίασης ή πολυετούς μίσθωσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως αυτά της Tesla, η καθοδική πορεία των τιμών των EVs. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο ιδρυτής της Autonomy, Scott Painter, αποτελεί φίλο του Ίλον Μασκ.
Η παρέμβαση του Πεκίνου στα αυτοκίνητα είναι αναγκαίο κακό
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Painter διέθεσε 1,2 δισ. δολάρια για την παραγγελία ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες όπως η Tesla, η General Motors και η Volkswagen. Η εταιρεία του θα προσφέρει συνδρομές σε μοντέλα όπως το Tesla Model 3 και το Chevrolet Bolt.
Λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της εταιρείας, όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να ρίχνουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς το να αποκτήσει κανείς ένα όχημα της Tesla κατέστη πιο εύκολο από ποτέ, ώθησε τη νεοσύστατη επιχείρηση του Painter στο χείλος του γκρεμού.
«Ήμασταν πολύ ευάλωτοι στους δανειστές μας εκείνη τη στιγμή», δήλωσε ο Painter σε συνέντευξή του. Η Autonomy πέρασε τελικά από μια διαδικασία αναστολής λειτουργίας, ενώ ο ίδιος εργάστηκε για την ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας με έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 12 εκατομμυρίων δολαρίων. Έπρεπε επίσης να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα, γεγονός που περιελάμβανε τη συρρίκνωση του προσωπικού της Autonomy σε μόλις 45 υπαλλήλους, από περίπου 120.

Αναστάτωση
Η αναστάτωση στην αγορά των EVs ανάγκασε τον Painter να περιοριστεί από τον στόχο για παραγγελία 23.000 ηλεκτρικών οχημάτων 17 διαφορετικών εταιρειών, σε μόλις 1.300 οχήματα – αριθμός που δεν είναι αρκετός ούτε για να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας της επιχείρησης.
Παρόλ’ αυτά, ο Painter δεν χάνει την αισιοδοξία του, δηλώνοντας ότι η εταιρεία λειτουργεί σχετικά καλά. Μια νέα συνεργασία με την American Express έχει φέρει περισσότερες από 1.000 κρατήσεις, ενώ είναι αισιόδοξος ότι οι προσπάθειες της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ να τιθασεύσει τον πληθωρισμό αυξάνοντας το κόστος δανεισμού θα μπορούσαν να ωφελήσουν την Autonomy.
«Καθώς τα επιτόκια αυξάνονται, το να πάρει κανείς δάνειο για να αγοράσει αυτοκίνητο θα υποχωρεί ολοένα και περισσότερο ως επιλογή», δήλωσε. «Όποιος βγάζει περισσότερα από 100.000 δολάρια το χρόνο θα είναι εντάξει, αλλά όποιος βρίσκεται σε αυτό το όριο των 100.000 δολαρίων ή χαμηλότερα, απλά δεν θα έχει πρόσβαση σε ένα EV».
Φυσικά, όπως σχολιάζει το Bloomberg, εταιρείες όπως η Autonomy μπορεί να μην έχουν ξεφύγει ακόμη από το πρόβλημα της απώλειας της αξίας των οχημάτων τους. «Η προσφορά στην αγορά παραμένει μεγάλη, οπότε αναμένουμε να δούμε συνεχή κίνητρα [με υποχώρηση των τιμών] στο μέλλον», δήλωσε ο Jeremy Robb, ανώτερος διευθυντής οικονομικών και βιομηχανικών πληροφοριών της Cox Automotive.


Latest News

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία