Σήμερα αναμένεται να ανακοινώσουν στην κυβέρνηση τις νέες εκπτώσεις και προσφορές στα εισιτήρια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Εκπτώσεις που αφορούν τα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και ένα αυτοκίνητο) και ανέρχονται στο 20%.
Χθες μετά το τέλος της σύσκεψης με το κυβερνητικό επιτελείο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης ενημέρωσε τις εταιρείες για τα όσα διημείφθησαν στη συνάντηση και σήμερα αναμένεται να ενημερωθεί για τις αποφάσεις τους. Στη συνέχεια θα ενημερώσει τον Υφυπουργό στον πρωθυπουργό Γιάννη Μπρατάκο.
«Φουρτούνα» στο Μαξίμου από τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προσανατολίζονται στην παροχή εκπτώσεων άμεσα στα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και αυτοκίνητο) ύψους 20%.
Επίσης, Attica Group και Μινωικές Γραμμές , οι δυο ακτοπλοϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού θα προφέρουν επιπλέον εκπτώσεις στους δικαιούχους του προγράμματος. Όπως εκτιμάται μετά τις εκπτώσεις και την κρατική επιδότηση του εισιτηρίου ο δικαιούχος θα καταβάλλει μόλις το 15% της αξίας του.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν στην εμπορική τους πολιτική τις εκπτώσεις και τις προσφορές.
Για παράδειγμα, οι Μινωικές Γραμμές εφάρμοζαν ήδη μια έκπτωση 20% στη γραμμή των Κυκλάδων επιπλέον των άλλων εκπτώσεων.
Η Attica Group είχε ειδικές εκπτώσεις στα εισιτήρια επιστροφής στο αυτοκίνητο, ειδικές προσφορές για τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, κ.λ.π.
Επίσης όλες οι ακτοπλοϊκές εφαρμόζουν εκπτώσεις για νέους , για φοιτητές για ανέργους και βέβαια υπάρχουν και οι υποχρεωτικές εκπτώσεις που κάνουν σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού υποκαθιστώντας το κράτος και την κοινωνική του πολιτική.
Όπως τόνισε στη κυβερνητική σύσκεψη ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης πάνω από 60 εκατ. ευρώ το χρόνο υπολογίζεται το κόστος αυτών των εκπτώσεων, που το καλύπτουν οι ακτοπλοϊκές.
Το παράδειγμα της Ιταλίας και οι άγονες
Το κυβερνητικό επιτελείο ενημερώθηκε επίσης και για την μεγάλη πρόκληση της ανανέωσης και πρασινίσματος του ακτοπλοϊκού στόλου.
Ο κ. Πασχάλης έκανε πλήρη παρουσίαση της κατάστασης του στόλου και τόνισε ότι μέχρι το 2030 «να ανανεωθεί και να πρασινίσει».
Ανέφερε το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας η οποία εξασφάλισε την έγκριση της EE για την κρατική ενίσχυση των εταιρειών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους 500 εκατ ευρώ.
Επίσης αναφερόμενος στα μισθώματα των αγόνων γραμμών υπογράμμισε ότι πρακτικά δεν αυξήθηκαν καθώς τα επιπλέον κονδύλια που έχουν διατεθεί αφορούν νέες γραμμές και ταχύπλοα πλοία τα οποία κατευθύνθηκαν ουσιαστικά σε μια εταιρεία.
Συζήτηση έγινε και για τα έσοδα και έξοδα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων όπως και για τις ζημιές των προηγούμενων χρόνων.
Τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος ήρθε αντιμέτωπος με τεράστιες λειτουργικές ζημιές με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες όπως π χ η ΑΝΕΚ να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης Επιπλέον η ανάγκη κατάρτισης ισχυρών ισολογισμών προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση του στόλου ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών μέχρι το 2030 είναι πασιφανής
Υπολογίζεται ότι η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξεως των 2,5-3 δισ ευρώ μόνο για την ανανέωση των υφιστάμενων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών μέχρι το 2030.
Επισημαίνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν κρατήσει τον τελευταίο χρόνο τις τιμές σταθερές αν και οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί σημαντικά περίπου 40% καθώς τα αυξημένα μισθολογικά κόστη (+8%) οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών (+18%) τα αυξημένα ασφάλιστρα (+29%) αλλά και η άνοδος των επιτοκίων αποτελούν τροχοπέδη σε μια σημαντική πτώση των τιμών των εισιτηρίων.
Στη σύσκεψη το κυβερνητικό επιτελείο ζήτησε από τους ακτοπλόους να καταθέσουν προτάσεις για εκπτώσεις και προσφορές στα δρομολόγια κορμού τα βασικά δηλαδή δρομολόγια της ακτοπλοΐας άμεσα Όπως τόνισαν οι κυβερνητικοί παράγοντες και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να συμβάλουν στην ελάφρυνση των βαρών της ελληνικής οικογένειας. Οι ακτοπλοϊκές φαίνεται ότι θα ανταποκριθούν στην κυβερνητική παραίνεση.
Στη συνάντηση από κυβερνητικής πλευράς συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο υπουργός Επικρατείας κ. Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος και από πλευράς των ακτοπλόων ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης και ο ακτοπλόος Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.