Σήμερα αναμένεται να ανακοινώσουν στην κυβέρνηση τις νέες εκπτώσεις και προσφορές στα εισιτήρια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Εκπτώσεις που αφορούν τα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και ένα αυτοκίνητο) και ανέρχονται στο 20%.
Χθες μετά το τέλος της σύσκεψης με το κυβερνητικό επιτελείο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης ενημέρωσε τις εταιρείες για τα όσα διημείφθησαν στη συνάντηση και σήμερα αναμένεται να ενημερωθεί για τις αποφάσεις τους. Στη συνέχεια θα ενημερώσει τον Υφυπουργό στον πρωθυπουργό Γιάννη Μπρατάκο.
«Φουρτούνα» στο Μαξίμου από τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προσανατολίζονται στην παροχή εκπτώσεων άμεσα στα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και αυτοκίνητο) ύψους 20%.
Επίσης, Attica Group και Μινωικές Γραμμές , οι δυο ακτοπλοϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού θα προφέρουν επιπλέον εκπτώσεις στους δικαιούχους του προγράμματος. Όπως εκτιμάται μετά τις εκπτώσεις και την κρατική επιδότηση του εισιτηρίου ο δικαιούχος θα καταβάλλει μόλις το 15% της αξίας του.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν στην εμπορική τους πολιτική τις εκπτώσεις και τις προσφορές.
Για παράδειγμα, οι Μινωικές Γραμμές εφάρμοζαν ήδη μια έκπτωση 20% στη γραμμή των Κυκλάδων επιπλέον των άλλων εκπτώσεων.
Η Attica Group είχε ειδικές εκπτώσεις στα εισιτήρια επιστροφής στο αυτοκίνητο, ειδικές προσφορές για τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, κ.λ.π.
Επίσης όλες οι ακτοπλοϊκές εφαρμόζουν εκπτώσεις για νέους , για φοιτητές για ανέργους και βέβαια υπάρχουν και οι υποχρεωτικές εκπτώσεις που κάνουν σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού υποκαθιστώντας το κράτος και την κοινωνική του πολιτική.
Όπως τόνισε στη κυβερνητική σύσκεψη ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης πάνω από 60 εκατ. ευρώ το χρόνο υπολογίζεται το κόστος αυτών των εκπτώσεων, που το καλύπτουν οι ακτοπλοϊκές.
Το παράδειγμα της Ιταλίας και οι άγονες
Το κυβερνητικό επιτελείο ενημερώθηκε επίσης και για την μεγάλη πρόκληση της ανανέωσης και πρασινίσματος του ακτοπλοϊκού στόλου.
Ο κ. Πασχάλης έκανε πλήρη παρουσίαση της κατάστασης του στόλου και τόνισε ότι μέχρι το 2030 «να ανανεωθεί και να πρασινίσει».
Ανέφερε το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας η οποία εξασφάλισε την έγκριση της EE για την κρατική ενίσχυση των εταιρειών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους 500 εκατ ευρώ.
Επίσης αναφερόμενος στα μισθώματα των αγόνων γραμμών υπογράμμισε ότι πρακτικά δεν αυξήθηκαν καθώς τα επιπλέον κονδύλια που έχουν διατεθεί αφορούν νέες γραμμές και ταχύπλοα πλοία τα οποία κατευθύνθηκαν ουσιαστικά σε μια εταιρεία.
Συζήτηση έγινε και για τα έσοδα και έξοδα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων όπως και για τις ζημιές των προηγούμενων χρόνων.
Τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος ήρθε αντιμέτωπος με τεράστιες λειτουργικές ζημιές με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες όπως π χ η ΑΝΕΚ να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης Επιπλέον η ανάγκη κατάρτισης ισχυρών ισολογισμών προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση του στόλου ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών μέχρι το 2030 είναι πασιφανής
Υπολογίζεται ότι η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξεως των 2,5-3 δισ ευρώ μόνο για την ανανέωση των υφιστάμενων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών μέχρι το 2030.
Επισημαίνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν κρατήσει τον τελευταίο χρόνο τις τιμές σταθερές αν και οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί σημαντικά περίπου 40% καθώς τα αυξημένα μισθολογικά κόστη (+8%) οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών (+18%) τα αυξημένα ασφάλιστρα (+29%) αλλά και η άνοδος των επιτοκίων αποτελούν τροχοπέδη σε μια σημαντική πτώση των τιμών των εισιτηρίων.
Στη σύσκεψη το κυβερνητικό επιτελείο ζήτησε από τους ακτοπλόους να καταθέσουν προτάσεις για εκπτώσεις και προσφορές στα δρομολόγια κορμού τα βασικά δηλαδή δρομολόγια της ακτοπλοΐας άμεσα Όπως τόνισαν οι κυβερνητικοί παράγοντες και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να συμβάλουν στην ελάφρυνση των βαρών της ελληνικής οικογένειας. Οι ακτοπλοϊκές φαίνεται ότι θα ανταποκριθούν στην κυβερνητική παραίνεση.
Στη συνάντηση από κυβερνητικής πλευράς συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο υπουργός Επικρατείας κ. Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος και από πλευράς των ακτοπλόων ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης και ο ακτοπλόος Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023