![Ακτοπλοΐα: Πώς φτάσαμε στην έκπτωση του 20% στα οικογενειακά πακέτα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ploia-e1689142932875.jpg)
Σήμερα αναμένεται να ανακοινώσουν στην κυβέρνηση τις νέες εκπτώσεις και προσφορές στα εισιτήρια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Εκπτώσεις που αφορούν τα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και ένα αυτοκίνητο) και ανέρχονται στο 20%.
Χθες μετά το τέλος της σύσκεψης με το κυβερνητικό επιτελείο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης ενημέρωσε τις εταιρείες για τα όσα διημείφθησαν στη συνάντηση και σήμερα αναμένεται να ενημερωθεί για τις αποφάσεις τους. Στη συνέχεια θα ενημερώσει τον Υφυπουργό στον πρωθυπουργό Γιάννη Μπρατάκο.
«Φουρτούνα» στο Μαξίμου από τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προσανατολίζονται στην παροχή εκπτώσεων άμεσα στα οικογενειακά πακέτα (τέσσερα άτομα και αυτοκίνητο) ύψους 20%.
Επίσης, Attica Group και Μινωικές Γραμμές , οι δυο ακτοπλοϊκές εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού θα προφέρουν επιπλέον εκπτώσεις στους δικαιούχους του προγράμματος. Όπως εκτιμάται μετά τις εκπτώσεις και την κρατική επιδότηση του εισιτηρίου ο δικαιούχος θα καταβάλλει μόλις το 15% της αξίας του.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν στην εμπορική τους πολιτική τις εκπτώσεις και τις προσφορές.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ploi-e1689142873704.jpg)
Για παράδειγμα, οι Μινωικές Γραμμές εφάρμοζαν ήδη μια έκπτωση 20% στη γραμμή των Κυκλάδων επιπλέον των άλλων εκπτώσεων.
Η Attica Group είχε ειδικές εκπτώσεις στα εισιτήρια επιστροφής στο αυτοκίνητο, ειδικές προσφορές για τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, κ.λ.π.
Επίσης όλες οι ακτοπλοϊκές εφαρμόζουν εκπτώσεις για νέους , για φοιτητές για ανέργους και βέβαια υπάρχουν και οι υποχρεωτικές εκπτώσεις που κάνουν σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού υποκαθιστώντας το κράτος και την κοινωνική του πολιτική.
Όπως τόνισε στη κυβερνητική σύσκεψη ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης πάνω από 60 εκατ. ευρώ το χρόνο υπολογίζεται το κόστος αυτών των εκπτώσεων, που το καλύπτουν οι ακτοπλοϊκές.
Το παράδειγμα της Ιταλίας και οι άγονες
Το κυβερνητικό επιτελείο ενημερώθηκε επίσης και για την μεγάλη πρόκληση της ανανέωσης και πρασινίσματος του ακτοπλοϊκού στόλου.
Ο κ. Πασχάλης έκανε πλήρη παρουσίαση της κατάστασης του στόλου και τόνισε ότι μέχρι το 2030 «να ανανεωθεί και να πρασινίσει».
Ανέφερε το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας η οποία εξασφάλισε την έγκριση της EE για την κρατική ενίσχυση των εταιρειών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους 500 εκατ ευρώ.
Επίσης αναφερόμενος στα μισθώματα των αγόνων γραμμών υπογράμμισε ότι πρακτικά δεν αυξήθηκαν καθώς τα επιπλέον κονδύλια που έχουν διατεθεί αφορούν νέες γραμμές και ταχύπλοα πλοία τα οποία κατευθύνθηκαν ουσιαστικά σε μια εταιρεία.
Συζήτηση έγινε και για τα έσοδα και έξοδα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων όπως και για τις ζημιές των προηγούμενων χρόνων.
Τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος ήρθε αντιμέτωπος με τεράστιες λειτουργικές ζημιές με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες όπως π χ η ΑΝΕΚ να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης Επιπλέον η ανάγκη κατάρτισης ισχυρών ισολογισμών προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση του στόλου ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών μέχρι το 2030 είναι πασιφανής
Υπολογίζεται ότι η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξεως των 2,5-3 δισ ευρώ μόνο για την ανανέωση των υφιστάμενων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών μέχρι το 2030.
Επισημαίνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν κρατήσει τον τελευταίο χρόνο τις τιμές σταθερές αν και οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί σημαντικά περίπου 40% καθώς τα αυξημένα μισθολογικά κόστη (+8%) οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών (+18%) τα αυξημένα ασφάλιστρα (+29%) αλλά και η άνοδος των επιτοκίων αποτελούν τροχοπέδη σε μια σημαντική πτώση των τιμών των εισιτηρίων.
Στη σύσκεψη το κυβερνητικό επιτελείο ζήτησε από τους ακτοπλόους να καταθέσουν προτάσεις για εκπτώσεις και προσφορές στα δρομολόγια κορμού τα βασικά δηλαδή δρομολόγια της ακτοπλοΐας άμεσα Όπως τόνισαν οι κυβερνητικοί παράγοντες και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να συμβάλουν στην ελάφρυνση των βαρών της ελληνικής οικογένειας. Οι ακτοπλοϊκές φαίνεται ότι θα ανταποκριθούν στην κυβερνητική παραίνεση.
Στη συνάντηση από κυβερνητικής πλευράς συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο υπουργός Επικρατείας κ. Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος και από πλευράς των ακτοπλόων ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης και ο ακτοπλόος Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του