
Παρών δηλώνει η οικογένεια Γεράρδου στην κούρσα διεκδίκησης της Κωτσόβολος, με τον Κωνσταντίνο Γεράρδο, αντιπρόεδρο και CEO της Πλαίσιο, να δηλώνει πως «αυτή τη στιγμή αναγκαστικά πρέπει να είμαστε μέσα στην συζήτηση, δεν μπορούμε να απουσιάζουμε.»
Η αλυσίδα Πλαίσιο, ο δεύτερος μεγαλύτερος «παίκτης» στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, αυτή τη στιγμή χαρτογραφεί όλες τις παραμέτρους σχετικά με Κωτσόβολος, μετά από το πωλητήριο που ανήρτησε ο μητρικός όμιλος Currys πριν από λίγες ημέρες και «αν είναι σωστές και ευνοϊκές γιατί να μην το πάρουμε;» σημείωσε ο κος Γεράρδος σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες η διοίκηση της εταιρείας. Ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως «αν δεν είναι ευνοϊκές δεν θα προχωρήσουμε σε τίποτα.»
Πλαίσιο: Τη διαγραφή των μετοχών από το ΧΑ αποφάσισε η γ.σ.
«Υπάρχουν πολλές παράμετροι που θα δεν γνωρίζουμε, όπως η αποτίμηση της Κωτσόβολος, το management team, η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, πώς θα εξελιχθεί η αγορά» επεσήμανε ο κος Γεράρδος.
Επίσης το γεγονός ότι οι δύο αλυσίδες απευθύνονται σε διαφορετικά πελατολόγια «δεν μας αφήνει αδιάφορους», ανέφερε ο ίδιος.
«Μεγάλη μπουκιά»
«Είναι ‘μεγάλη μπουκιά’, με οφέλη και κινδύνους» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πάντως οι Γεράρδοι νιώθουν πολύ σίγουροι ακόμη και στην περίπτωση που την Κωτσόβολος αποκτήσει ένας μεγάλος διεθνής «παίκτης» ανατρέποντας τις ισορροπίες στην εγχώρια αγορά.
Όπως σημείωσε ο κ. Γεράρδος, «είναι κάτι που το έχουμε δει ξανά στην αγορά μας το 2005 και το 2007, όταν ήρθαν τα MediaMarkt, η Fnac, η Saturn, και η Dixons με τοπικό management. Παράλληλα εκείνο το διάστημα δραστηριοποιούνταν και άλλοι σημαντικοί παίκτες στην ελληνική αγορά (Ηλεκτρονική Αθηνών, Multirama) που σήμερα δεν υπάρχουν. Μέσα σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό περιβάλλον το Πλαίσιο απέδειξε ότι δεν φοβάται τον ανταγωνισμό».
Ο κος Γεράρδος ανέφερε ότι η Citi, που «τρέχει» τη διαδικασία διερεύνησης ενδιαφέροντος για την Κωτσόβολος για λογαριασμό της Currys, δεν έχει προσεγγίσει την Πλαίσιο. Ωστόσο η εταιρεία αυτή τη στιγμή αναζητά οικονομικό σύμβουλο, προκειμένου να μελετηθούν και να αξιολογηθούν εις βάθος όλες παράμετροι και τα οφέλη από μία κίνηση εξαγοράς.
Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση που θα χρειαζόταν για ένα τέτοιο εγχείρημα σημείωσε: «Είμαστε χρηματοοικονομικά υγιείς τα τελευταία 54 χρόνια, θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για την εξεύρεση κεφαλαίων».
Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης στο α’ εξάμηνο
Σε επίπεδο πωλήσεων η εταιρεία «έτρεξε» το πρώτο εξάμηνο εφέτος με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, λίγο πάνω από 10%, ενώ το περιθώριο κέρδους ήταν λιγότερο πιεσμένο συγκριτικά με το 2022.
Το 2022 η Πλαίσιο διατήρησε τον τζίρο της στα επίπεδα ρεκόρ που είχε πετύχει το 2021, ήτοι 435 εκατ. ευρώ. Ωστόσο τα EBITDA υποχώρησαν στα 16 εκατ. ευρώ (-20%) λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ
Από εφέτος μέχρι και το τέλος του 2025 η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ ανέφερε ο κος Γεράρδος, με έμφαση στο δίκτυο των καταστημάτων, το οποίο θα αναπτυχθεί πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν, στο e-commerce, στην τεχνολογία, στις υποδομές και στα συστήματα logistics.
Σημειώνεται ότι μόνο σε ενίσχυση των logistics προβλέπεται να δαπανηθούν 14 εκατ. ευρώ, με την Πλαίσιο να σχεδιάζει την τέταρτη αποθήκη, η οποία προορίζεται για την γρήγορη και αποτελεσματική διακίνηση μικρών πακέτων.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα πλάνο επενδύσεων, όπου μπορούμε να τις υλοποιήσουμε χωρίς να αγχωνόμαστε για το τι θα πρέπει να πούμε στο τρίμηνο ή στο εξάμηνο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κος Γεράρδος ερωτηθείς για τις προσδοκίες της διοίκησης μετά την έξοδο από το Χρηματιστήριο.
Μάλιστα συμπλήρωσε ότι η Πλαίσιο όλα αυτά τα χρόνια, που ήταν εισηγμένη ήταν απόλυτα διαφανής ενώ ο ανταγωνισμός όχι.
Έξι πυλώνες
Το πλάνο της εταιρείας έως και το 2030 εστιάζεται σε έξι πυλώνες: την ισχυροποίηση των logistics, την έμφαση στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του πελάτη με επένδυση σε ΙΤ, την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, την ενίσχυση του e-commerce, την αύξηση του έμψυχου δυναμικού με την δημιουργία επιπλέον 15% θέσεων εργασίας μέσα στην επόμενη τριετία και το ESG όπου ένα πρώτο δείγμα ήταν η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στην οροφή των εγκαταστάσεων στην Μαγούλα που έχουν οδηγήσει στην μείωση κατά 48,5% της ενέργειας μέσω δικτύου.
Μεγαλώνει το μερίδιο αγοράς στις οικιακές συσκευές
Αν και οι οικιακές συσκευές πωλούνται σε μόλις 10 από τα 25 καταστήματα της Πλαίσιο καθώς και μέσα από το e-shop, η εταιρεία κερδίζει συνεχώς μερίδιο, με την εν λόγω κατηγορία να έχει αναδειχθεί σε σημαντικό asset ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα οι οικιακές συσκευές εισφέρουν το 12% του συνολικού τζίρου – σχεδόν 50 εκατ. ευρώ – και ήταν ο «πρωταγωνιστής» του 2022 με ανάπτυξη 25%.


Latest News

Motor Oil: Ανθεκτικότητα το 2024 με EBITDA 995 εκατ. – Προτεινόμενο μέρισμα 1,40 ευρώ/μετοχή
Η Motor Oil ανάρτησε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 – Ανθεκτικότητα παρά τη μείωση των περιθωρίων διύλισης και τη χαμηλότερη παραγωγικότητα λόγω της πυρκαγιάς στο διυλιστήριο

Profile: Αύξηση τζίρου 33% το 2024 και επενδύσεις 100 εκατ. στην τριετία
H Profile είχε τζίρο 40,1 εκατ. το 2024, ενώ το ανεκτέλεστο ανέρχεται σε 130 εκατ ευρώ - Στόχος ο υπερδιπλασιασμός εσόδων στην τριετία

Νικολακόπουλος (Intralot): Δεν μας επηρεάζουν οι εξελίξεις στις ΗΠΑ – Σημαντικές αγορές Κροατία και Τουρκία
O κ. Νικολόπουλος τόνισε ότι δεν υφίσταται κίνδυνος από τη δασμολογική πολιτική Τραμπ καθώς η εταιρεία συμμετέχει μέσω θυγατρικής σε διαγωνισμούς που διενεργούνται από πολιτειακές κυβερνήσεις

Βαριά «καμπάνα» σε εταιρεία της Deutsche Bank για greenwashing
Βαρύ το πρόστιμο για την asset manager της Deutsche Bank μετά από μακροχρόνιες έρευνες από τις αρχές των ΗΠΑ και της Γερμανίας

Στάσιμος ο τζίρος στο εμπόριο εν μέσω αβεβαιότητας - Αγκάθι το κόστος [γραφήματα]
Τα αποτελέσματα της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου 2024 για την πορεία που έχει το εμπόριο στη χώρα μας

Στα 52 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της Metlen η Pantelakis
H Pantelakis θεωρεί ότι η εισαγωγή της Metlen στο LSE είναι ένας βασικός βραχυπρόθεσμος καταλύτης που πιθανόν να υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του έτους

Μειώσεις σε φόρους και εισφορές επιχειρήσεων ανακοίνωσε ο Θεοδωρικάκος
Πλαφόν 3% στην ετήσια αύξηση των εμπορικών μισθώσεων, ανακοίνωσε ο Θεοδωρικάκος στην παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου στην ΕΣΕΕ

ΔΕΗ: Το πρώτο σταθερό διζωνικό τιμολόγιο 24μηνης διάρκειας
ΔΕΗ myHome EnterTwo: Σταθερή διζωνική χρέωση (κανονική: 0,145€/kWh και μειωμένη: 0,095€/kWh) για 24 ολόκληρους μήνες και έκπτωση €50 στον πρώτο λογαριασμό και άλλα €50 έκπτωση στον 6ο μήνα με εγγραφή στο myΔΕΗ

Νέα συνεργασία EY Ελλάδος και Microsoft
Οι δύο επιχειρήσεις ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, παρουσιάζοντας δύο δωρεάν online εκπαιδευτικά προγράμματα

Αλλαγή σκυτάλης στον ΑΔΜΗΕ
Τι αναφέρει η εισηγμένη εταιρεία