Αντίστροφη μέτρηση για τον διαγωνισμό της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Σε πέντε ημέρες από σήμερα οι υποψήφιοι επενδυτές που έχουν περάσει στην τελική φάση καλούνται να υποβάλουν στο ΤΑΙΠΕΔ τις δεσμευτικές προσφορές. Το υψηλότερο τίμημα είναι αυτό που θα αναδείξει το νέο παραχωρησιούχο, ο οποίος για 25 χρόνια αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του 70 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμου.
Τα 188 έργα ύψους 27,6 δισ. ευρώ για την Ελλάδα του 2030
Έκπληξη (;)
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού είναι οκτώ επενδυτικά σχήματα. Χωρίς να αποκλείεται κάποια έκπληξη και οι οκτώ θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, μιλούσαν για την πιθανή μη συμμετοχή στο διαγωνισμό ενός εκ των οκτώ διεκδικητών της Αττικής Οδού.
Το τίμημα
Υψηλές είναι και οι προσδοκίες για το τίμημα που θα επιτευχθεί.
Κάποιοι μιλούν ακόμη και για 2 δις. ευρώ, και αν αυτό συμβεί θα πρόκειται για ένα πόσο ρεκόρ στην ιστορία των αποκρατικοποιήσεων που χειρίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ.
Η ισχύουσα σύμβαση και τα μερίσματα
Η ισχύουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Μέτοχοι της ομώνυμης εταιρείας είναι οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (65,75%), ΑΒΑΞ (24,19%), ΕΤΕΘ που ανήκει στον όμιλο ΑΒΑΞ (10,02%) και η γαλλική EGIS Projects (0,04%). Τα τελευταία έξι χρόνια υπολογίζεται ότι οι μέτοχοι έχουν εισπράξει περί τα 600 εκ. ευρώ από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίων. Η Αττική Οδός για τη χρήση του 2022 θα διανείμει μέρισμα συνολικού ύψους 66,5 εκ. ευρώ. Για τη χρήση του 2021 ανήλθε στα 88,9 εκ. ευρώ και για το 2020 στα 69,4 εκ. ευρώ.
Πάντως, όπως είχε κάνει γνωστό πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ (μητρική της Άκτωρ Παραχωρήσεις) Ευθύμιος Μπουλούτας οι σημερινοί παραχωρησιούχοι θα συνεχίσουν να εισπράττουν μέρισμα και επιστροφές κεφαλαίου μέχρι το 2027.
Η κυκλοφορία και τα έσοδα
Η κυκλοφορία των οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο αυξήθηκε το 2022 κατά 12,5% έναντι του 2021 και κατά 0,3% συγκριτικά με το 2019 (προ covid-19 εποχή). Τα έσοδα του 2022 της Αττικής Οδού έκλεισαν στα 197,3 εκ. ευρώ από 176,8 εκ. ευρώ το 2021, ενώ υψηλότερα ήταν και τα κέρδη μετά φόρων με αυτά να διαμορφώνονται σχεδόν στα 67 εκ. ευρώ έναντι 56,4 εκ. ευρώ το 2021.
Τα διόδια
Ανάμεσα στους όρους που ετέθη στη σύμβαση παραχώρησης είναι και το αντίτιμο των διοδίων διέλευσης. Έτσι στα πρώτα πέντε χρόνια της νέας σύμβασης τα διόδια θα μειωθούν στα 2,50 από 2,80 ευρώ σήμερα. Μετά την παρέλευση της πενταετίας ο νέος παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα να υποβάλλει στο ελληνικό δημόσιο τεκμηριωμένο με κυκλοφοριακές μελέτες κλπ αίτημα για αναπροσαρμογή των διοδίων. Η μέση τιμή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2,50 ευρώ. Η υψηλότερη θα επιβληθεί σε ώρες μεγαλύτερης κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.
Οι διεκδικητές
Τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που διεκδικούν τον αυτοκινητόδρομο είναι:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
- Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – Merdiam
- Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
- Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A. – Intrakat
- Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
- Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
- Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ