![Αττική Οδός: Αντίστροφη μέτρηση για τον διαγωνισμό παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-768x472-1.png)
Αντίστροφη μέτρηση για τον διαγωνισμό της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Σε πέντε ημέρες από σήμερα οι υποψήφιοι επενδυτές που έχουν περάσει στην τελική φάση καλούνται να υποβάλουν στο ΤΑΙΠΕΔ τις δεσμευτικές προσφορές. Το υψηλότερο τίμημα είναι αυτό που θα αναδείξει το νέο παραχωρησιούχο, ο οποίος για 25 χρόνια αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του 70 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμου.
Τα 188 έργα ύψους 27,6 δισ. ευρώ για την Ελλάδα του 2030
Έκπληξη (;)
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού είναι οκτώ επενδυτικά σχήματα. Χωρίς να αποκλείεται κάποια έκπληξη και οι οκτώ θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, μιλούσαν για την πιθανή μη συμμετοχή στο διαγωνισμό ενός εκ των οκτώ διεκδικητών της Αττικής Οδού.
Το τίμημα
Υψηλές είναι και οι προσδοκίες για το τίμημα που θα επιτευχθεί.
Κάποιοι μιλούν ακόμη και για 2 δις. ευρώ, και αν αυτό συμβεί θα πρόκειται για ένα πόσο ρεκόρ στην ιστορία των αποκρατικοποιήσεων που χειρίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ.
Η ισχύουσα σύμβαση και τα μερίσματα
Η ισχύουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Μέτοχοι της ομώνυμης εταιρείας είναι οι Άκτωρ Παραχωρήσεις (65,75%), ΑΒΑΞ (24,19%), ΕΤΕΘ που ανήκει στον όμιλο ΑΒΑΞ (10,02%) και η γαλλική EGIS Projects (0,04%). Τα τελευταία έξι χρόνια υπολογίζεται ότι οι μέτοχοι έχουν εισπράξει περί τα 600 εκ. ευρώ από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίων. Η Αττική Οδός για τη χρήση του 2022 θα διανείμει μέρισμα συνολικού ύψους 66,5 εκ. ευρώ. Για τη χρήση του 2021 ανήλθε στα 88,9 εκ. ευρώ και για το 2020 στα 69,4 εκ. ευρώ.
Πάντως, όπως είχε κάνει γνωστό πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ (μητρική της Άκτωρ Παραχωρήσεις) Ευθύμιος Μπουλούτας οι σημερινοί παραχωρησιούχοι θα συνεχίσουν να εισπράττουν μέρισμα και επιστροφές κεφαλαίου μέχρι το 2027.
Η κυκλοφορία και τα έσοδα
Η κυκλοφορία των οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο αυξήθηκε το 2022 κατά 12,5% έναντι του 2021 και κατά 0,3% συγκριτικά με το 2019 (προ covid-19 εποχή). Τα έσοδα του 2022 της Αττικής Οδού έκλεισαν στα 197,3 εκ. ευρώ από 176,8 εκ. ευρώ το 2021, ενώ υψηλότερα ήταν και τα κέρδη μετά φόρων με αυτά να διαμορφώνονται σχεδόν στα 67 εκ. ευρώ έναντι 56,4 εκ. ευρώ το 2021.
Τα διόδια
Ανάμεσα στους όρους που ετέθη στη σύμβαση παραχώρησης είναι και το αντίτιμο των διοδίων διέλευσης. Έτσι στα πρώτα πέντε χρόνια της νέας σύμβασης τα διόδια θα μειωθούν στα 2,50 από 2,80 ευρώ σήμερα. Μετά την παρέλευση της πενταετίας ο νέος παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα να υποβάλλει στο ελληνικό δημόσιο τεκμηριωμένο με κυκλοφοριακές μελέτες κλπ αίτημα για αναπροσαρμογή των διοδίων. Η μέση τιμή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 2,50 ευρώ. Η υψηλότερη θα επιβληθεί σε ώρες μεγαλύτερης κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.
Οι διεκδικητές
Τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που διεκδικούν τον αυτοκινητόδρομο είναι:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
- Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – Merdiam
- Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
- Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A. – Intrakat
- Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
- Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
- Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών