
Χαρακτηριστικά κανονικότητας έχει πάρει πλέον η ακρίβεια με τις ανατιμήσεις στο καλάθι του σούπερ μάρκετ να συνεχίζονται χωρίς να φαίνεται ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρξει αποκλιμάκωση.
Παρά την υποχώρηση στις τιμές της ενέργειας, των μεταφορικών και των πρώτων υλών, οι τιμές των τροφίμων, των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και των ειδών νοικοκυριού καθημερινής χρήσης εξακολουθούν να «καίνε» τα νοικοκυριά.
Σούπερ μάρκετ: Γιατί αντιδρούν στο Καλάθι του Νοικοκυριού
Αποκαλυπτική είναι η μηνιαία έρευνα, της CIRCANA (πρώην ΙRΙ). Η πληθωριστική αύξηση της αξίας πωλήσεων στην αγορά FMCG (ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα) ανήλθε σε 9,9% στο πεντάμηνο του 2023 (Ιανουάριος- Μάιος), την ώρα που ο όγκος των πωλήσεων ήταν οριακά ανοδικός, μόλις 0,4%.
Συνολικά οι πωλήσεις των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου ανήλθαν στα 3,664 δισ. ευρώ έναντι 3,335 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Ενδεικτικές του ανατιμητικού κύματος που καταγράφεται είναι και οι «επιδόσεις» του Μαΐου όταν η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,4% και ο όγκος κατά 4,1%.
Ρεκόρ ανατιμήσεων στα γαλακτοκομικά
Παρότι η τιμή παραγωγού στο αγελαδινό γάλα υποχωρεί, τον Μάιο τα γαλακτοκομικά προϊόντα σημείωσαν ρεκόρ ανατίμησης με +14,5%. Ωστόσο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά -1,9%.
Στη δεύτερη θέση όσον αφορά το ποσοστό αύξησης των τιμών βρέθηκαν τα απορρυπαντικά και τα είδη καθαρισμού σπιτιού με +13,7% αν και σημειώθηκαν πολύ μικρές απώλειες στον όγκο (-0,4%). Ακολουθούν τα διάφορα είδη σπιτιού με +11,9% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με +10,7%.
Στα υλικά μαγειρικής (cooking aids & condiments) η άνοδος των τιμών έφθασε στο 10,6% με υποχώρηση όγκου πωλήσεων στο -3,5%, ενώ τα κατεψυγμένα προϊόντα ανατιμήθηκαν σε ποσοστό 9,7% και τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς κατά 8,7%.

Οι αυξήσεις στα συσκευασμένα τρόφιμα ήταν 8,3%, στα σνακ 7,7%, στα μη αλκοολούχα ποτά 7,3% και στα αλκοολούχα ποτά 5%.
Εκτίναξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο μήνα με τον μήνα.
Ειδικότερα, το μερίδιο τους στην αγορά – δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις της εκπτωτικής αλυσίδας Lidl – ανέρχεται στο 17,4% και ο ρυθμός ανάπτυξης τους στο 19,4% και είναι ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης από το 2012 έως σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ιδιωτική ετικέτα στην Ελλάδα έχει καταγράψει υψηλότερη ανάπτυξη μόνο το 2011 (άνοδος 34,5%) εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης.
Αύξηση των προσφορών
Παράλληλα, χάρη κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 3 pp.
Αναλυτικότερα, στην κατηγορία των τροφίμων το ποσοστό ανήλθε στο 27,6%, στην κατηγορία των προϊόντων ατομικής υγιεινής ανήλθε στο 30,7%, μειωμένες έναντι του 2022 και στα είδη σπιτιού ανήλθε στο 25,2%, επίσης μειωμένες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.
Συνολικά στην αγορά FMCG, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, το 27,4% των πωλήσεων του πενταμήνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης, σε μια αύξηση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων.


Latest News

Ταμείο Ανάκαμψης: Τα πρώτα μαθήματα από το RRF – Τα συμπεράσματα των ευρωβουλευτών από την Αθήνα
Oι ευρωβουλευτές της Ομάδας Εργασίας για την εφαρμογή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βρίσκονται από χθες στην Αθήνα

Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το διαμορφωμένο στρατηγικό πλαίσιο της Δίκαιης Μετάβασης τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

Στα 41,7 δισ. αυξήθηκαν τα υπό διαχείριση κεφάλαια των Ελλήνων θεσμικών το α' 3μηνο του 2025
Oι υψηλότερες αποδόσεις καταγράφηκαν στους μετοχικούς Ο.Σ.Ε.Κ.Α. Δείκτη με 16,13%

Παπαθανάσης: Επιπλέον πόροι 83,86 εκατ. στους πληγέντες από τον Daniel
Το σχέδιο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +

ΙΟΒΕ: Χαμηλώνει στο 2,2% τον πήχη για την ανάπτυξη στην Ελλάδα - Ο ρόλος των δασμών
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Ιωάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι η παγκόσμια αναταραχή δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό, τουλάχιστον για φέτος
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Υπέρβαση 1,83 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο τρίμηνο
Προϋπολογισμός: Εν μέρει οφείλεται στην καλύτερη απόδοσης στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (Φ.Π.Α, ΕΦΚ) κάτι που οφείλεται στην εκτεταμένη ακρίβειας

Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα τα εμπορικά καταστήματα
Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers
Ποιες λύσεις προτείνουν οι servicers για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης – Τα κίνητρα στους αγοραστές ακινήτων
![Εξοχική κατοικία: Κέρδη από την αξιοποίηση στην Ελλάδα – Οι αποδόσεις των νεόδμητων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/paros-768x512-1-600x400.jpg)
Συμφέρει η επένδυση σε εξοχική κατοικία; - Τα κέρδη και οι αποδόσεις [γραφήματα]
Σε επενδυτικό «θησαυρό» αναδεικνύεται η εξοχική κατοικία στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα στοιχεία της Elxis – At Home in Greece