![Ever Given: Γιατί προσάραξε -Τι λέει το πόρισμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/ImgSrc-8-5.jpg)
Οι εντολές δύο πιλότων της Διώρυγας του Σουέζ συνέβαλαν στην προσάραξη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, σύμφωνα με την έρευνα ατυχήματος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (PMA).
Η έκθεση 68 σελίδων, η οποία κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, περιγράφει πώς δύο πιλότοι προσήλθαν στο πλοίο στις 23 Μαρτίου 2021 στις 07.20 π.μ..
Στις 07.41 π.μ. το πλοίο είχε προσαράξει και θα χρειαζόταν έξι ημέρες για να αποκολληθεί. Καθώς οι πιλότοι προσχώρησαν στο γιγαντιαίο πλοίο, οι ταχύτητες των ανέμων αυξήθηκαν και οι αμμοθύελλες περιόρισαν την ορατότητα σε βαθμό που το πλοίο δεν μπορούσε να διατηρήσει τη θέση του στη μέση του διαύλου.
Ever Given: Νέα αγωγή από τους «διασώστες» του γιγαντιαίου containership
Το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων, οι πιλότοι και ο πλοίαρχος δεν είχαν αξιολογήσει σωστά τις κακές καιρικές συνθήκες, ιδίως τους ισχυρούς ανέμους και τη μειωμένη ορατότητα, αναφέρεται στην έκθεση, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλοίο θα έπρεπε να είχε ζητήσει τη βοήθεια ρυμουλκών για τη διέλευσή του προς τα βόρεια.
«Οι πιλότοι διεξήγαγαν την πλοήγηση χωρίς να ζητήσουν βοήθεια από τον πλοίαρχο, ο οποίος ήταν πιο εξοικειωμένος με τα χαρακτηριστικά ελιγμών του πλοίου», αναφέρεται στην έκθεση.
Παρόλο που ο πλοίαρχος παρενέβη στις εντολές που έδωσε ο πιλότος, και έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να κρατήσει το πλοίο στη μέση του διαύλου, τελικά δεν απεδείχθη τόσο αποτελεσματική η παρέμβαση του για την αποτροπή της προσάραξης. Τα γλωσσικά εμπόδια μεταξύ των αραβόφωνων πιλότων και της ομάδας γέφυρας δεν βοήθησαν επίσης στις συνεννοήσεις.
Επιπλέον σύμφωνα με τους κανονισμούς της Διώρυγας του Σουέζ, η επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα πλοία είναι 8,64 κόμβοι. Κατά μέσο όρο το Ever Given έπλεε με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που έπρεπε.
Το φαινόμενο της επιβύθισης (squat) που σημαίνει η πρύμνη βυθίζεται περισσότερο από την πλώρη και της τάσης της πρύμνης του πλοίου να ταλαντεύεται προς την κοντινή όχθη (bank effect), η ταχύτητα και οι αλλαγές στην κατεύθυνση του ανέμου και οι εντολές «τέρμα δεξιά» και «τέρμα αριστερά» στον πηδαλιούχο επηρέασαν άμεσα την απώλεια της ευελιξίας του πλοίου, όπως διαπιστώθηκε στην έκθεση.
Όσον αφορά τις συστάσεις τους για την αποφυγή περαιτέρω προσαράξεων κατά μήκος της διώρυγας, οι αρχές του Παναμά προέτρεψαν σε μεγαλύτερη εκπαίδευση του πληρώματος, καλύτερο διάλογο μεταξύ πληρωμάτων και χειριστών, και οι πλοίαρχοι να είναι πιο πρόθυμοι να αναλαμβάνουν ταχύτερα την πρωτοβουλία από τους χειριστές. Τα πλοία πρέπει να ταξιδεύουν στο κέντρο της διώρυγας, τονίζεται στην έκθεση. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε πιθανό φαινόμενο κλίσης θα μειωθεί στο ελάχιστο, το πλοίο θα μπορεί να στρίβει ομαλά και θα υπάρχει επιπλέον χρόνος για να αντιδράσει σε περίπτωση σφάλματος πλοήγησης. Ο ρυθμός στροφής δεν πρέπει ποτέ να είναι μεγαλύτερος από 10 μοίρες ανά λεπτό.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023