Οι εντολές δύο πιλότων της Διώρυγας του Σουέζ συνέβαλαν στην προσάραξη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, σύμφωνα με την έρευνα ατυχήματος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (PMA).
Η έκθεση 68 σελίδων, η οποία κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, περιγράφει πώς δύο πιλότοι προσήλθαν στο πλοίο στις 23 Μαρτίου 2021 στις 07.20 π.μ..
Στις 07.41 π.μ. το πλοίο είχε προσαράξει και θα χρειαζόταν έξι ημέρες για να αποκολληθεί. Καθώς οι πιλότοι προσχώρησαν στο γιγαντιαίο πλοίο, οι ταχύτητες των ανέμων αυξήθηκαν και οι αμμοθύελλες περιόρισαν την ορατότητα σε βαθμό που το πλοίο δεν μπορούσε να διατηρήσει τη θέση του στη μέση του διαύλου.
Ever Given: Νέα αγωγή από τους «διασώστες» του γιγαντιαίου containership
Το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων, οι πιλότοι και ο πλοίαρχος δεν είχαν αξιολογήσει σωστά τις κακές καιρικές συνθήκες, ιδίως τους ισχυρούς ανέμους και τη μειωμένη ορατότητα, αναφέρεται στην έκθεση, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλοίο θα έπρεπε να είχε ζητήσει τη βοήθεια ρυμουλκών για τη διέλευσή του προς τα βόρεια.
«Οι πιλότοι διεξήγαγαν την πλοήγηση χωρίς να ζητήσουν βοήθεια από τον πλοίαρχο, ο οποίος ήταν πιο εξοικειωμένος με τα χαρακτηριστικά ελιγμών του πλοίου», αναφέρεται στην έκθεση.
Παρόλο που ο πλοίαρχος παρενέβη στις εντολές που έδωσε ο πιλότος, και έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να κρατήσει το πλοίο στη μέση του διαύλου, τελικά δεν απεδείχθη τόσο αποτελεσματική η παρέμβαση του για την αποτροπή της προσάραξης. Τα γλωσσικά εμπόδια μεταξύ των αραβόφωνων πιλότων και της ομάδας γέφυρας δεν βοήθησαν επίσης στις συνεννοήσεις.
Επιπλέον σύμφωνα με τους κανονισμούς της Διώρυγας του Σουέζ, η επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα πλοία είναι 8,64 κόμβοι. Κατά μέσο όρο το Ever Given έπλεε με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που έπρεπε.
Το φαινόμενο της επιβύθισης (squat) που σημαίνει η πρύμνη βυθίζεται περισσότερο από την πλώρη και της τάσης της πρύμνης του πλοίου να ταλαντεύεται προς την κοντινή όχθη (bank effect), η ταχύτητα και οι αλλαγές στην κατεύθυνση του ανέμου και οι εντολές «τέρμα δεξιά» και «τέρμα αριστερά» στον πηδαλιούχο επηρέασαν άμεσα την απώλεια της ευελιξίας του πλοίου, όπως διαπιστώθηκε στην έκθεση.
Όσον αφορά τις συστάσεις τους για την αποφυγή περαιτέρω προσαράξεων κατά μήκος της διώρυγας, οι αρχές του Παναμά προέτρεψαν σε μεγαλύτερη εκπαίδευση του πληρώματος, καλύτερο διάλογο μεταξύ πληρωμάτων και χειριστών, και οι πλοίαρχοι να είναι πιο πρόθυμοι να αναλαμβάνουν ταχύτερα την πρωτοβουλία από τους χειριστές. Τα πλοία πρέπει να ταξιδεύουν στο κέντρο της διώρυγας, τονίζεται στην έκθεση. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε πιθανό φαινόμενο κλίσης θα μειωθεί στο ελάχιστο, το πλοίο θα μπορεί να στρίβει ομαλά και θα υπάρχει επιπλέον χρόνος για να αντιδράσει σε περίπτωση σφάλματος πλοήγησης. Ο ρυθμός στροφής δεν πρέπει ποτέ να είναι μεγαλύτερος από 10 μοίρες ανά λεπτό.
Latest News
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα