
Οι εντολές δύο πιλότων της Διώρυγας του Σουέζ συνέβαλαν στην προσάραξη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, σύμφωνα με την έρευνα ατυχήματος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (PMA).
Η έκθεση 68 σελίδων, η οποία κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, περιγράφει πώς δύο πιλότοι προσήλθαν στο πλοίο στις 23 Μαρτίου 2021 στις 07.20 π.μ..
Στις 07.41 π.μ. το πλοίο είχε προσαράξει και θα χρειαζόταν έξι ημέρες για να αποκολληθεί. Καθώς οι πιλότοι προσχώρησαν στο γιγαντιαίο πλοίο, οι ταχύτητες των ανέμων αυξήθηκαν και οι αμμοθύελλες περιόρισαν την ορατότητα σε βαθμό που το πλοίο δεν μπορούσε να διατηρήσει τη θέση του στη μέση του διαύλου.
Ever Given: Νέα αγωγή από τους «διασώστες» του γιγαντιαίου containership
Το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων, οι πιλότοι και ο πλοίαρχος δεν είχαν αξιολογήσει σωστά τις κακές καιρικές συνθήκες, ιδίως τους ισχυρούς ανέμους και τη μειωμένη ορατότητα, αναφέρεται στην έκθεση, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλοίο θα έπρεπε να είχε ζητήσει τη βοήθεια ρυμουλκών για τη διέλευσή του προς τα βόρεια.
«Οι πιλότοι διεξήγαγαν την πλοήγηση χωρίς να ζητήσουν βοήθεια από τον πλοίαρχο, ο οποίος ήταν πιο εξοικειωμένος με τα χαρακτηριστικά ελιγμών του πλοίου», αναφέρεται στην έκθεση.
Παρόλο που ο πλοίαρχος παρενέβη στις εντολές που έδωσε ο πιλότος, και έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να κρατήσει το πλοίο στη μέση του διαύλου, τελικά δεν απεδείχθη τόσο αποτελεσματική η παρέμβαση του για την αποτροπή της προσάραξης. Τα γλωσσικά εμπόδια μεταξύ των αραβόφωνων πιλότων και της ομάδας γέφυρας δεν βοήθησαν επίσης στις συνεννοήσεις.
Επιπλέον σύμφωνα με τους κανονισμούς της Διώρυγας του Σουέζ, η επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα πλοία είναι 8,64 κόμβοι. Κατά μέσο όρο το Ever Given έπλεε με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που έπρεπε.
Το φαινόμενο της επιβύθισης (squat) που σημαίνει η πρύμνη βυθίζεται περισσότερο από την πλώρη και της τάσης της πρύμνης του πλοίου να ταλαντεύεται προς την κοντινή όχθη (bank effect), η ταχύτητα και οι αλλαγές στην κατεύθυνση του ανέμου και οι εντολές «τέρμα δεξιά» και «τέρμα αριστερά» στον πηδαλιούχο επηρέασαν άμεσα την απώλεια της ευελιξίας του πλοίου, όπως διαπιστώθηκε στην έκθεση.
Όσον αφορά τις συστάσεις τους για την αποφυγή περαιτέρω προσαράξεων κατά μήκος της διώρυγας, οι αρχές του Παναμά προέτρεψαν σε μεγαλύτερη εκπαίδευση του πληρώματος, καλύτερο διάλογο μεταξύ πληρωμάτων και χειριστών, και οι πλοίαρχοι να είναι πιο πρόθυμοι να αναλαμβάνουν ταχύτερα την πρωτοβουλία από τους χειριστές. Τα πλοία πρέπει να ταξιδεύουν στο κέντρο της διώρυγας, τονίζεται στην έκθεση. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε πιθανό φαινόμενο κλίσης θα μειωθεί στο ελάχιστο, το πλοίο θα μπορεί να στρίβει ομαλά και θα υπάρχει επιπλέον χρόνος για να αντιδράσει σε περίπτωση σφάλματος πλοήγησης. Ο ρυθμός στροφής δεν πρέπει ποτέ να είναι μεγαλύτερος από 10 μοίρες ανά λεπτό.


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group