Ήταν καιρός να συμβεί κι αυτό: ένας μάνατζερ στην Ινδία έδιωξε 23 από τους 26 εργαζομένους που απασχολούσε για την εξυπηρέτηση πελατών στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που διευθύνει και τους αντικατέστησε με ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για τον Σουούμιτ Σαχ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Dunkaan, ο οποίος την περασμένη Δευτέρα περιέγραψε την μέχρι τώρα εμπειρία του από το «πείραμα» ως πολύ εντυπωσιακή και με άκρως αποδοτικά αποτελέσματα.
«Έπρεπε να απολύσουμε το 90% της ομάδας υποστήριξης πελατών μας χάρη σε αυτό το chatbot AI», εξηγεί μέσω του Twitter ο ινδός επιχειρηματίας. «Ήταν δύσκολο; Ναι, ήταν. Ήταν απαραίτητο; Απολύτως», διαβεβαιώνει στη συνέχεια.
Ερωτηθείς από το CNN, ο Σουούμιτ Σαχ διευκρίνισε ότι οι απολύσεις των 23 υπαλλήλων έγιναν τον περασμένο Σεπτέμβριο. «Εκμεταλλευθήκαμε την ανάπτυξη αυτήςτης τεχνολογίας για να μεταμορφώσουμε τον τρόπο που λειτουργεί η εξυπηρέτηση πελατών χάρη σε ένα chatbox που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε στο αμερικανικό δίκτυο ο μάνατζερ, παραδεχόμενος ότι αυτό είχε κόστος για τους υπαλλήλους που απέλυσε.
Μπιλ Γκέιτς: Γιατί δεν πρέπει να φοβόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη
Άμεση απόκριση, μεγάλη εξοικονόμηση
Είχε κόστος η όλη κίνηση για τους υπαλλήλους που έφυγαν, για την ίδια την εταιρεία όμως και για τους πελάτες της είχε σπουδαία οφέλη. «Ο χρόνος απόκρισης στα αιτήματα των πελατών έχει πέσει από το 1 λεπτό και 44 δευτερόλεπτα που ήταν κατά μέσον όρο, στο μηδέν. Απαντούμε δηλαδή άμεσα στους πελάτες μας. Όσο για τον χρόνο επίλυσης των προβλημάτων τους έχει πέσει από τις 2 ώρες και 13 λεπτά, που ήταν κατά μέσον όρο, στα 3 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα», δήλωσε στο CNN ο Σουούμιτ Σαχ.
Πέρα από τον χρόνο, εντυπωσιακό είναι και το χρήμα που εξοικονομεί η πλατφόρμα Dunkaan χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. «Το κόστος εξυπηρέτησης πελατών μας έχει μειωθεί περίπου κατά 85% το εννεάμηνο που εφαρμόζουμε το σύστημα ΑΙ», σημείωσε ο Σαχ.
Αντιδράσεις και ανησυχίες
«Είναι μια ιστορία αντιπροσωπευτική των ανησυχιών για την απασχόληση που συνεπάγεται η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης», σημειώνει η Εμά Κονφρέρ του «Figaro» που αναδημοσιεύει την είδηση. Η γαλλίδα ρεπόρτερ σημειώνει ότι πολλοί χρήστες του Διαδικτύου συνεχάρησαν τον ινδό επιχειρηματία για την πρωτοβουλία του. Πολλοί όμως εξέφρασαν την ανησυχία τους για τα τεκταινόμενα στην Dunkaan, ενώ και κάποιοι πελάτες της επιχείρησης δήλωσαν σοκαρισμένοι συνειδητοποιώντας τις κοινωνικές επιπτώσεις των συνομιλιών που έχουν πλέον με το «ρομπότ».
«Αυτό είναι το πιο σκληρό tweet που έχω δει ποτέ», γράφει αγανακτισμένος ένας χρήστης. «Δεν υπάρχει λόγος να γιορτάσουμε δημοσίως τέτοιες αποφάσεις, όπως κάνει ο μάνατζερ της Dunkaan», γράφει ένας άλλος, ενώ ένας τρίτος παρατηρεί ότι «όπως ήταν αναμενόμενο, δεν βρήκα καμία αναφορά για τους απολυμένους υπαλλήλους. Τι βοήθεια αλήθεια τους δώσαμε; Τι απέγιναν οι άνθρωποι αυτοί;».
300 εκατ. άνεργοι εν μία νυκτί
Η γαλλική «Le Figaro» αναφέρεται σε πρόσφατη πανεπιστημιακή έρευνα, σύμφωνα με την οποία το επάγγελμα των τηλεπωλητών είναι ένα από εκείνα που απειλούνται ιδιαίτερα από την τεχνητή νοημοσύνη και κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Πολύ υψηλό κίνδυνο διατρέχουν επίσης οι δάσκαλοι, οι κοινωνιολόγοι και οι πολιτικοί επιστήμονες.
Αλλη μελέτη της Goldman Sachs υπολόγισε ότι 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη εν μία νυκτί δίχως κανένα αντίκτυπο στη λειτουργία των επιχειρήσεων και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους.
«Αν λάβουμε υπόψη όλες τις τεχνολογίες αυτοματισμού, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, το 27% των θέσεων εργασίας αντιστοιχούν σε επαγγέλματα που εκτίθενται σε μεγάλο βαθμό στον κίνδυνο να πάψουν να απασχολούν ανθρώπους», προειδοποίησε εξάλλου έρευνα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και την Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) που δόθηκε αυτή την εβδομάδα στη δημοσιότητα.
Latest News
Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοι και γιατί σχεδιάζουν επενδύσεις σε ΑΙ αντί προσλήψεις προσωπικού
Νέα δημοσκόπηση λέει ότι το 51% των ηγετικών στελεχών επιχειρήσεων στοχεύουν να ανακατευθύνουν τις επενδύσεις φέτος στην τεχνητή νοημοσύνη
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Τα μοντέλα ΑΙ... ξέμειναν από ανθρώπινα δεδομένα - Τι προβλέπει ο Μασκ
Το σωρευτικό άθροισμα της ανθρώπινης γνώσης έχει εξαντληθεί στην εκπαίδευση μοντέλων για την τεχνητή νοημοσύνη
Απώλειες 200.000 θέσεων εργασίας φέρνει η AI στη Wall Street
Ποια τμήματα των παγκόσμιων τραπεζών θα επηρεαστούν περισσότερο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Το θηριώδες ποσό που εξασφάλισε η startup που ανταγωνίζεται την OpenAI
Η startup τεχνητής νοημοσύνης Anthropic πλησιάζει σε συμφωνία για να συγκεντρώσει επιπλέον 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Επένδυση 11 δισ. από την AWS για υποδομές τεχνητής νοημοσύνης
Η Amazon και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές τεχνητής νοημοσύνης
Mega deal για τις ανάγκες της ΑΙ - Σε πορεία συγχώνευσης Getty Images και Shutterstock
Ο Craig Peters, CEO της Getty θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος της νέας συνδυασμένης επιχείρησης αξιας 3,7 δισ. δολ. - Υπολογίζουν σε συνέργειες μεταξύ 150 και 200 εκατ. δολ.