
Ήταν καιρός να συμβεί κι αυτό: ένας μάνατζερ στην Ινδία έδιωξε 23 από τους 26 εργαζομένους που απασχολούσε για την εξυπηρέτηση πελατών στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που διευθύνει και τους αντικατέστησε με ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για τον Σουούμιτ Σαχ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Dunkaan, ο οποίος την περασμένη Δευτέρα περιέγραψε την μέχρι τώρα εμπειρία του από το «πείραμα» ως πολύ εντυπωσιακή και με άκρως αποδοτικά αποτελέσματα.
«Έπρεπε να απολύσουμε το 90% της ομάδας υποστήριξης πελατών μας χάρη σε αυτό το chatbot AI», εξηγεί μέσω του Twitter ο ινδός επιχειρηματίας. «Ήταν δύσκολο; Ναι, ήταν. Ήταν απαραίτητο; Απολύτως», διαβεβαιώνει στη συνέχεια.
Ερωτηθείς από το CNN, ο Σουούμιτ Σαχ διευκρίνισε ότι οι απολύσεις των 23 υπαλλήλων έγιναν τον περασμένο Σεπτέμβριο. «Εκμεταλλευθήκαμε την ανάπτυξη αυτήςτης τεχνολογίας για να μεταμορφώσουμε τον τρόπο που λειτουργεί η εξυπηρέτηση πελατών χάρη σε ένα chatbox που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε στο αμερικανικό δίκτυο ο μάνατζερ, παραδεχόμενος ότι αυτό είχε κόστος για τους υπαλλήλους που απέλυσε.
Μπιλ Γκέιτς: Γιατί δεν πρέπει να φοβόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη
Άμεση απόκριση, μεγάλη εξοικονόμηση
Είχε κόστος η όλη κίνηση για τους υπαλλήλους που έφυγαν, για την ίδια την εταιρεία όμως και για τους πελάτες της είχε σπουδαία οφέλη. «Ο χρόνος απόκρισης στα αιτήματα των πελατών έχει πέσει από το 1 λεπτό και 44 δευτερόλεπτα που ήταν κατά μέσον όρο, στο μηδέν. Απαντούμε δηλαδή άμεσα στους πελάτες μας. Όσο για τον χρόνο επίλυσης των προβλημάτων τους έχει πέσει από τις 2 ώρες και 13 λεπτά, που ήταν κατά μέσον όρο, στα 3 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα», δήλωσε στο CNN ο Σουούμιτ Σαχ.

Πέρα από τον χρόνο, εντυπωσιακό είναι και το χρήμα που εξοικονομεί η πλατφόρμα Dunkaan χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. «Το κόστος εξυπηρέτησης πελατών μας έχει μειωθεί περίπου κατά 85% το εννεάμηνο που εφαρμόζουμε το σύστημα ΑΙ», σημείωσε ο Σαχ.
Αντιδράσεις και ανησυχίες
«Είναι μια ιστορία αντιπροσωπευτική των ανησυχιών για την απασχόληση που συνεπάγεται η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης», σημειώνει η Εμά Κονφρέρ του «Figaro» που αναδημοσιεύει την είδηση. Η γαλλίδα ρεπόρτερ σημειώνει ότι πολλοί χρήστες του Διαδικτύου συνεχάρησαν τον ινδό επιχειρηματία για την πρωτοβουλία του. Πολλοί όμως εξέφρασαν την ανησυχία τους για τα τεκταινόμενα στην Dunkaan, ενώ και κάποιοι πελάτες της επιχείρησης δήλωσαν σοκαρισμένοι συνειδητοποιώντας τις κοινωνικές επιπτώσεις των συνομιλιών που έχουν πλέον με το «ρομπότ».
«Αυτό είναι το πιο σκληρό tweet που έχω δει ποτέ», γράφει αγανακτισμένος ένας χρήστης. «Δεν υπάρχει λόγος να γιορτάσουμε δημοσίως τέτοιες αποφάσεις, όπως κάνει ο μάνατζερ της Dunkaan», γράφει ένας άλλος, ενώ ένας τρίτος παρατηρεί ότι «όπως ήταν αναμενόμενο, δεν βρήκα καμία αναφορά για τους απολυμένους υπαλλήλους. Τι βοήθεια αλήθεια τους δώσαμε; Τι απέγιναν οι άνθρωποι αυτοί;».
300 εκατ. άνεργοι εν μία νυκτί
Η γαλλική «Le Figaro» αναφέρεται σε πρόσφατη πανεπιστημιακή έρευνα, σύμφωνα με την οποία το επάγγελμα των τηλεπωλητών είναι ένα από εκείνα που απειλούνται ιδιαίτερα από την τεχνητή νοημοσύνη και κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Πολύ υψηλό κίνδυνο διατρέχουν επίσης οι δάσκαλοι, οι κοινωνιολόγοι και οι πολιτικοί επιστήμονες.
Αλλη μελέτη της Goldman Sachs υπολόγισε ότι 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη εν μία νυκτί δίχως κανένα αντίκτυπο στη λειτουργία των επιχειρήσεων και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους.
«Αν λάβουμε υπόψη όλες τις τεχνολογίες αυτοματισμού, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, το 27% των θέσεων εργασίας αντιστοιχούν σε επαγγέλματα που εκτίθενται σε μεγάλο βαθμό στον κίνδυνο να πάψουν να απασχολούν ανθρώπους», προειδοποίησε εξάλλου έρευνα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και την Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) που δόθηκε αυτή την εβδομάδα στη δημοσιότητα.


Latest News

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia

Στις συμπληγάδες ΗΠΑ - Κίνας ο γίγαντας των ημιαγωγών Nvidia - Τι ζητά ο Χουάνγκ στο Πεκίνο;
Ο Τζένσεν Χουάνγκ, CEO της Nvidia, θα απαιτήσει άδειες για να εξάγει το μικροτσίπ H20 AI στην Κίνα

Ιταλική εφημερίδα δημοσίευσε ένθετο γραμμένο από ΑΙ
Μετά τον πρώτο μήνα δοκιμών, η ιταλική εφημερίδα Il Foglio προσέλαβε το σύστημα ως μόνιμο υπάλληλο.

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις

Ξεκινά η υλοποίηση του ελληνικού εργοστασίου τεχνητής νοημοσύνης
Το AI Factory «Pharos» είναι ένα από τα πρώτα δεκατρία «εργοστάσια» Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη

Η TDK φέρνει επανάσταση στη δημιουργική ΑΙ
Η TDK κατέγραψε χρόνους απόκρισης 20 τρισεκατομμυρίων του δευτερολέπτου στη δοκιμή για τη βελτίωση των ταχυτήτων μεταφοράς δεδομένων

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες