Αλλάζουν ρότα οι επιχειρηματίες στη Μύκονο λόγω της μειωμένης κινητικότητας στο νησί των Ανέμων. Οι αυξημένες τιμές σε καταστήματα εστίασης και καταλύματα τύπου Airbnb έχουν προκαλέσει οικονομικό σοκ στους τουρίστες.
Σιγά – σιγά η Μύκονος χάνει τη δυναμική που είχε κατακτήσει τα τελευταία χρόνια ως τουριστικός προορισμός. Τα πρώτα νούμερα εμφανίζονται κατώτερα των προσδοκιών και μαρτυρούν περίτρανα κάμψη τόσο σε επίπεδο εισπράξεων όσο και αφίξεων.
«Εκτοξεύεται» η βραχυχρόνια μίσθωση στην Ευρώπη – Πού βρίσκεται η Ελλάδα [γράφημα]
Η επισκεψιμότητα πέφτει αισθητά λόγω της ακρίβειας αλλά της τάσης που κυριαρχεί οι τουρίστες να ψάχνουν το λεγόμενο «value for money», δηλαδή μέρη που αξίζει να βρεθείς αλλά να μην χρειάζεται να αδειάσεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό.
Τα Airbnb
Η Μύκονος, λοιπόν, μπαίνει στο «παιχνίδι» των εκπτώσεων την προσεχή σεζόν, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών με την παροχή οικονομικών κινήτρων ενόψει μιας πολύ δύσκολης τουριστικής σεζόν.
Επιχειρηματικοί κύκλοι του νησιού μιλώντας στον ΟΤ, αναφέρουν ότι τα «βαριά πορτοφόλια» έφυγαν από τη Μύκονο και… ταξιδεύουν για Τήνο, Σύρο, Σέριφο και Σίφνο. Ή ακόμη προτιμούν να ζήσουν το ελληνικό καλοκαίρι σε άλλα δημοφιλή ελληνικά νησιά, όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα.
Οι εξωφρενικές τιμές στα καταλύματα του κοσμοπολίτικου νησιού οδήγησαν τους ιδιοκτήτες Airbnb να μειώσουν κατά 20% – 30% τις τιμές, εξ αιτίας της πρωτόγνωρης μείωσης κρατήσεων τον Μάιο και τον Ιούνιο. Οι τιμές σε ξενοδοχεία και βίλες έχουν μειωθεί αισθητά, προκειμένου να επισκεφτούν ξανά το νησί οι τουρίστες.
Πέρυσι οι προκρατήσεις για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο για βίλες τύπου Airbnb κυμαίνονταν περίπου στα 95% ενώ φέτος την ίδια περίοδο διαμορφώνονται στο 80%.
Για παράδειγμα, το κόστος για έξι διανυκτερεύσεις σε μία βίλα 190 τ.μ. με τρία υπνοδωμάτια ανέρχεται σε περίπου 3.000 ευρώ τον Ιούλιο και 4.000 ευρώ τον Αύγουστο. Ενώ πέρυσι του ίσιους μήνες άγγιζε τα 3.600 ευρώ και 4.800 ευρώ αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα Airbnb, η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση στους δημοφιλέστερους προορισμούς σε Ελλάδα και Ευρώπη για τον Αύγουστο βρίσκει τη χώρα μας να είναι αισθητά πιο ακριβή.
Ενδεικτικά, η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση στην Ίμπιζα είναι στα 302 ευρώ, όταν στη Μύκονο είναι στα 532 ευρώ. Η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση στην Κορσική είναι στα 158 ευρώ, όταν στην Πάρο είναι στα 261 ευρώ. Η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση στο Σαν Τροπέ είναι στα 245 ευρώ, όταν στους Παξούς είναι 410 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Airbnb η ζήτηση εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με πέρυσι σε Μύκονο (-15% τον Ιούλιο και -9% τον Αύγουστο) και Σαντορίνη (-3% τον Ιούλιο και -6% τον Αύγουστο).
Οι αφίξεις
Οι αφίξεις στο δίκτυο του εξωτερικού στο αεροδρόμιο της Μυκόνου τον Μάιο ήταν από τις χαμηλότερες της τελευταίας εξαετίας μετά τις χρονιές 2020 και 2021 όπου ήταν σε εφαρμογή τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.
Αναλυτικότερα, η διεθνής επιβατική κίνηση τον φετινό Μάιο διαμορφώθηκε σε 67.122 επιβάτες, αριθμός μειωμένος κατά -17,5% σε σχέση με τους 81.323 επιβάτες τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
Η πτώση είναι ακόμη μεγαλύτερη και φτάνει το 22,6% εάν συγκριθεί με την διεθνή κίνηση του 2019, που είχε αγγίξει τους 86.719 επιβάτες.
Σε σύγκριση με το 2018, η υποχώρηση είναι μικρότερη της τάξεως του 7,7% με τους διεθνείς επιβάτες τον Μάιο εκείνης της χρονιάς να διαμορφώνονται σε 72.768.
Latest News
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα