
Η καθυστέρηση της πτήσης σας λόγω έντονων καταιγίδων ή χιονόπτωσης δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, αλλά ξέρατε ότι οι περίοδοι υπερβολικής ζέστης μπορούν επίσης να καθυστερήσουν ή να ακυρώσουν το ταξίδι σας;
Αυτό προκαλεί σε πολλούς ερωτήματα, καθώς ο λόγος που θα μπορούσε μία ηλιόλουστη και ζεστή ημέρα να επηρεάσει την πτήση σας δεν είναι προφανής.
Για να κατανοήσουμε γιατί η θερμοκρασία του αέρα μπορεί να επηρεάσει την απογείωση του αεροπλάνου, πρέπει αρχικά να σημειώσουμε ότι οι πιλότοι και οι μηχανικοί αεροπλάνων αντιμετωπίζουν την ατμόσφαιρα ως υγρό: Τα αεροπλάνα αλληλεπιδρούν με τον αέρα όπως εμείς με το νερό όταν επιπλέουμε στην επιφάνειά του.
Ταξιδιώτες με ενοικιαζόμενα ρούχα: Όταν η αποσκευή στο αεροπλάνο περισσεύει
Καθώς ένα αεροπλάνο προχωρά σε έναν διάδρομο, σπρώχνει ενάντια στον αέρα. Έτσι λόγω του γνωστού κανόνα της φυσικής «δράση – αντίδραση» ο αέρας ωθεί προς τα πίσω το αεροσκάφος με αποτέλεσμα να έχουμε τη γνωστή απογείωση – ανύψωση.
Αλλά οι υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες παρεμβαίνουν στον τρόπο με τον οποίο ο αέρας ωθεί προς τα πίσω.
Όπως και με το νερό, η προσθήκη θερμότητας στον αέρα διαχωρίζει τα μόρια και δημιουργεί περισσότερο χώρο μεταξύ τους.
Ο ζεστός αέρας δυσκολεύει τα αεροπλάνα να πετούν. Αυτό οφείλεται στο ότι διαστέλλεται και είναι λιγότερο πυκνός. Σημαίνει επίσης ότι είναι πιο αραιός, επομένως χρειάζεται περισσότερη ισχύς για να ανυψωθεί το αεροπλάνο.
Υπό ζεστές συνθήκες, χρειάζεται περισσότερο καύσιμο, το οποίο είναι βαρύ, για να ανυψώσει την ίδια ποσότητα επιβατών και φορτίου.
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια προβλέπουν ότι έως το 2050 θα μπορούσαν να υπάρχουν επί τέσσερις φορές περισσότερες ημέρες περιορισμού βάρους στα αεροδρόμια.
Ποια είναι η λύση;
- Για να αντιμετωπίσουν τους ολοένα και πιο συχνούς καύσωνες, οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ ίσως χρειαστεί να μεταφέρουν τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων είτε νωρίς το πρωί, είτε αργά το βράδυ. Βέβαια αυτό είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει σύγχυση στον προγραμματισμό και να οδηγεί τους επιβάτες να πετούν σε άβολες ώρες.
- Μια άλλη επιλογή είναι η επιμήκυνση των διαδρόμων προσγείωσης ώστε τα αεροπλάνα να έχουν την απόσταση που απαιτείται για να φτάσουν την ταχύτητα απογείωσης.
- Άλλες λύσεις περιλαμβάνουν τη μεταφορά λιγότερων επιβατών ή φορτίου όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές ή τη μετάβαση σε ελαφρύτερα αεροπλάνα.
Τα φαινόμενα ακραίας ζέστης αυξάνονται σε συχνότητα και διάρκεια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη δεκαετία του 1960 υπήρχαν κατά μέσο όρο δύο ανά έτος. Μέχρι τη δεκαετία του 2010 ο μέσος όρος ήταν έξι.
Διαρκούν επίσης περισσότερο. Το μέσο κύμα καύσωνα στις μεγάλες αστικές περιοχές των ΗΠΑ είναι τώρα τέσσερις ημέρες, μια ημέρα μεγαλύτερη από τη δεκαετία του 1960, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Η εποχή των κυμάτων καύσωνα είναι πλέον 47 ημέρες μεγαλύτερη από ό,τι πριν από 60 χρόνια.
Πηγή: in.gr


Latest News

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου