Το 96% των νέων ηλικίας 16-29 ετών στην ΕΕ δήλωσε πως χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο καθημερινά, σε σύγκριση με το 84% του ενήλικου πληθυσμού, σε σχετική έρευνα της Eurostat για το 2022.
Η καθημερινή χρήση του Διαδικτύου μεταξύ των νέων ήταν πάνω από 94% σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στην Ιταλία και τη Βουλγαρία με 94%, και τα υψηλότερα με 100% στην Ιρλανδία και 99% σε επτά κράτη – μέλη της ΕΕ: Μάλτα, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Τσεχία, Λιθουανία, Σλοβενία και Λετονία.
Ενώ οι νέοι ανέφεραν πολύ υψηλά ποσοστά καθημερινής χρήσης του Διαδικτύου σε κάθε χώρα, υπήρχε μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ των ενήλικων χρηστών. Κατά μέσο όρο, η διαφορά μεταξύ του ποσοστού των νέων και των ενηλίκων που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά στην ΕΕ ήταν 12 ποσοστιαίες μονάδες (pp). Σε Ολλανδία, Σουηδία, Δανία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Βέλγιο και Λουξεμβούργο αυτό το χάσμα δεν ξεπέρασε τις 7 μονάδες.
Άλλες χώρες της ΕΕ ανέφεραν υψηλά μερίδια καθημερινής χρήσης του Διαδικτύου μεταξύ των νέων, αλλά ένα σημαντικά μεγαλύτερο χάσμα με τους ενήλικες: Κροατία και Ελλάδα (21 ποσοστιαίες μονάδες), Πορτογαλία και Βουλγαρία (και οι δύο 19 ποσοστιαίες μονάδες) και Πολωνία και Ρουμανία (και οι δύο 18 ποσοστιαίες μονάδες).
Οι περισσότεροι νέοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, αλλά ποιες ήταν μερικές από τις κύριες χρήσεις το 2022 που άλλαξαν με την πάροδο του χρόνου;
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2022, το 84% των νέων χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για να συμμετέχουν σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ των δραστηριοτήτων στο παρακάτω γράφημα, αυτή είναι η προτιμώμενη χρήση του διαδικτύου για νέους από το 2014, με τα δεδομένα να διαφέρουν ελαφρώς αλλά να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Μερικές από τις άλλες κύριες χρήσεις ήταν η ανάγνωση ειδήσεων στο διαδίκτυο (68%) και η διαδικτυακή τραπεζική (64%).
Ενώ η χρήση του διαδικτύου για τραπεζικές συναλλαγές αυξάνεται σταθερά από το 2014 (45% των νέων), η ανάγνωση ειδήσεων στο διαδίκτυο κορυφώθηκε το 2020 (73%) και έκτοτε έχει χάσει τη δυναμική καθώς το ποσοστό των νέων που διαβάζουν στο διαδίκτυο μειώθηκε (-5 π.μ.).
Λόγω της πανδημίας COVID-19, οι περισσότερες δραστηριότητες παρουσίασαν αύξηση, κυρίως όταν πρόκειται για τη χρήση του διαδικτύου για διαδικτυακά μαθήματα, η οποία εκτινάχθηκε από 13% το 2019 σε 35% το 2021. Ωστόσο, το 2022, το ποσοστό αυτό μειώθηκε σε 28 % (-7 π.μ.), αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλότερο από το 2019.
Το 2022, μόνο το 23% των νέων χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο για συμμετοχή στα κοινά ή για πολιτική, δραστηριότητα που έχει σημειώσει μικρή αύξηση από το 2015.
Latest News
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Το Eλ Ντοράντο των data centers στην Ελλάδα – Μετά τις Microsoft-Google οι Γάλλοι της Data4
Η δεδομένη γεωγραφική θέση της Ελλάδας σε συνδυασμό με τις ανάγκες που δημιουργεί η AI μετατρέπουν την Ελλάδα σε πραγματικό Ελ Ντοράντο των data centers
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Ευρωπαίοι συνασπίζονται για να ανταγωνιστούν τη μηχανή αναζήτησης της Google
Η Ecosia και η Qwant συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρωπαϊκό ευρετήριο για μηχανές αναζήτησης και να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις αμερικανικές Big Tech
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Κινέζοι χάκερ διείσδυσαν στα συστήματα της T-Mobile στις ΗΠΑ
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι οι χάκερ συνδέονται με τις κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών και ότι κατάφεραν να παραβιάσουν την κυβερνοασφάλεια της T-Mobile στο πλαίσιο πολύμηνης εκστρατείας
Cookie Stuffing: Η σκοτεινή πλευρά του διαδικτυακού μάρκετινγκ
Το cookie stuffing είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα στη διαδικτυακή διαφήμιση - Πώς λειτουργεί, ποιους κλάδους πλήττει, ποιοι οδηγήθηκαν στη φυλακή για τη συγκεκριμένη πρακτική