![Εκπτώσεις: Αισιοδοξία στον εμπορικό κόσμο για μεγαλύτερη κατανάλωση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/katastima.jpeg)
Υπερεπάρκεια προϊόντων, μεγάλες εκπτώσεις, πολύ καλές τιμές και έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον συνθέτουν την εικόνα της πρώτης εβδομάδας των θερινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν την Δευτέρα 10 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου. Σημειώνεται ότι τα εμπορικά καταστήματα, βάσει νόμου, μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την ερχόμενη Κυριακή 16 Ιουλίου.
Εκπτώσεις: Μπαράζ προσφορών για να «ζεσταθεί» το ταμείο μετά τα «κρύα» Μαΐου – Ιουνίου
Ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας βρέθηκε δίπλα σε εμπόρους και εργαζόμενους κατά την επίσημη έναρξη της περιόδου, επισκέφθηκε μικρά και μεγάλα καταστήματα της Αθήνας και διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο διασφαλίζει με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ότι θα υπάρχουν δίκαιες εκπτώσεις για τους καταναλωτές.
«Θέλουμε να αποτρέψουμε φαινόμενα των παραπλανητικών εκπτώσεων και θέλω να διαβεβαιώσω τους καταναλωτές ότι ο κρατικός μηχανισμός θα κάνει ό,τι χρειάζεται για την προστασία τους από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές» ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός. «Το προηγούμενο διάστημα, με έναν νέο μηχανισμό, έχουμε συλλέξει ως υπουργείο τιμές προϊόντων από εκατοντάδες καταστήματα και αλυσίδες καταστημάτων. Αυτές οι τιμές θα συγκριθούν με τις τιμές στα καταστήματα από σήμερα και μετά και στις περιπτώσεις που θα διαπιστωθεί ότι υπάρχουν πλασματικές ή εικονικές εκπτώσεις, θα επιβληθούν πολύ αυστηρά πρόστιμα. Συνεπώς, οι έλεγχοι στην αγορά, πέρα από τα επιτόπια κλιμάκια των ελεγκτών, γίνονται και με ηλεκτρονικά μέσα κι έτσι αναπτύσσουμε ένα πλήρες σύστημα ελέγχων» υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας.
Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος παρά τον καύσωνα
Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, παρά τον καύσωνα που λειτουργεί αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα καταστήματα εμπορικών δρόμων, διατηρεί ακέραια την αισιοδοξία του και τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις εκπτώσεις, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, «η αύξηση του στόχου για τζίρο στα 7 δισ. ευρώ το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου στηρίζεται και στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση». Το επιθυμητό είναι όλοι οι καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις συμφέρουσες τιμές για τις αγορές τους και οι επιχειρήσεις λιανικής να ρευστοποιήσουν το εποχικό εμπόρευμά τους. Το λιανικό εμπόριο για μια ακόμη φορά θα «βάλει πλάτη» για να ξεπεραστούν τα εμπόδια του επίμονου πληθωρισμού, αλλά και του προσωρινού καύσωνα.
«Υπάρχει αισιοδοξία» σημειώνει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος GRECA. «Περιμένουμε να επιβεβαιωθούν οι ελπίδες που έχει εναποθέσει ο εμπορικός κόσμος στην θερινή εκπτωτική περίοδο. Πέρυσι το δίμηνο των εκπτώσεων Ιουλίου-Αυγούστου ο τζίρος άγγιξε τα 6 δισ. ευρώ. Εφέτος ελπίζουμε σε τζίρο 7 δισ. ευρώ για το ίδιο χρονικό διάστημα. Ευελπιστούμε να πετύχουμε τον στόχο με τη βοήθεια και του ποιοτικού τουριστικού ρεύματος που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις» επισημαίνει ο ίδιος.
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, οι καταναλωτές έχουν διάθεση να κάνουν τις αγορές τους εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές παρά το γεγονός ότι το διαθέσιμο εισόδημά τους είναι πιεσμένο. «Δυστυχώς το εισόδημα των Ελλήνων καταναλώνεται κυρίως στα σούπερ μάρκετ για την αγορά βασικών προϊόντων διατροφής, οι ανατιμήσεις των οποίων συνεχίζονται. Είναι αξιοσημείωτο ότι ενώ ο πληθωρισμός τον Ιούνιο διαμορφώθηκε στο 1,8% από 2,8% τον Μάιο, στα είδη διατροφής κατέγραψε τον Ιούνιο αύξηση 12,2% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022. Πρόκειται για αδικαιολόγητες αυξήσεις που πιέζουν περαιτέρω τον καταναλωτή» αναφέρει ο κ. Σαββίδης.
Προσθέτει επίσης ότι από την αρχή του έτους το εμπόριο σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών του κατά 2%, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν ανέβασε τις τιμές στα προϊόντα. Αντιθέτως, τις συγκράτησε ή και τις μείωσε. «Δεν συνέβη όμως το ίδιο με τον τζίρο των σούπερ μάρκετ ο οποίος αυξήθηκε. Τα σούπερ μάρκετ έχουν μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τους καθώς έχουν μετακυλίσει όλο το κομμάτι του πληθωρισμού το οποίο κατά 45% είναι επιχειρηματικό κέρδος και όχι πληθωριστική πίεση, σύμφωνα και με τα συμπεράσματα έρευνας του ΔΝΤ» τονίζει ο αντιπρόεδρος του ΕΣΑ.
Εντείνονται οι έλεγχοι για την προστασία των καταναλωτών
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ΕΣΑ, οι εμπορικές επιχειρήσεις καλούνται να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή καθώς σύμφωνα με την παράγραφο 2α άρθρου 15 ν. 4177/2013, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 5039/2023, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.
Ο κ. Σαββίδης παραδέχεται ότι «ο τελευταίος νόμος περί εκπτώσεων είναι πολύ αυστηρός». Ωστόσο σημειώνει ότι «από την έρευνα που έκανε ο ΕΣΑ δεν διαπιστώνονται παρατυπίες». Στο πλαίσιο αυτό, χαρακτηρίζει πολύ θετικό το γεγονός ότι ο καταναλωτής πλέον είναι πολύ ενημερωμένος και πριν ολοκληρώσει μία αγορά διερευνά πολύ προσεκτικά τόσο στα ηλεκτρονικά όσο και στα φυσικά καταστήματα και είναι ενήμερος για το επίπεδο των τιμών των προϊόντων που αναζητά. «Τα τελευταία χρόνια με την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν περιοριστεί, αν όχι μηδενιστεί, αυτά τα φαινόμενα, διότι υπάρχει σωστή ενημέρωση από την πλευρά των καταναλωτών» υπογραμμίζει.
Μάλιστα, ως αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) τονίζει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να κινείται παράλληλα με το φυσικό εμπόριο. «Το 85% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι προέκταση αναλογικών καταστημάτων και η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων αυτών κινούνται με ενιαία τιμή (ηλεκτρονικά και αναλογικά)» αναφέρει και συμπληρώνει: «Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος και ενδυναμώνεται. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εισέρχονται στο κανάλι αυτό και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τις ηλεκτρονικές πωλήσεις».
Σε ό,τι αφορά στους καταναλωτές, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Υπενθυμίζεται ότι, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν. Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Τα καταστήματα Stock ή Outlet υποχρεούνται να αναγράφουν την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Εάν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![L’Oréal Hellas: Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ υπουργείων Παιδείας και Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/3-4-600x400.jpg)
L’Oréal Hellas: Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ υπουργείων Παιδείας και Κοινωνικής Συνοχής
Μια συνεργασία της L’Oréal Hellas που στόχο έχει να στηρίξει το μέλλον της κομμωτικής δημιουργώντας ευκαιρίες σε νέους σπουδαστές του κλάδου
![ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/epixeiriseis-600x375.jpg)
ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ
![Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Eurolife-FFH-600x250.jpg)
Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου
Η Eurolife FFH προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους ασφαλισμένους της
![Ελληνικές τράπεζες: η Mediobanca ανεβάζει τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Προτιμά Πειραιώς, Alpha Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
«Ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες από τη Mediobanka – Οι νέες τιμές στόχοι
Η τάση αύξησης των ελληνικών δανείων παραμένει ισχυρή και πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων η Mediobanca για τις ελληνικές τράπεζες
![Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028 - Η avax εκτιμάται ότι θα παράγει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές τα επόμενα έτ
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking24a-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo