Τα διυλιστήρια πετρελαίου της Ινδίας πρέπει να βρουν τρόπους να παρακάμψουν τους προβληματικούς στόχους της κυβερνητικής πολιτικής. Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι θέλει η ρουπία να είναι νόμισμα για το διεθνές εμπόριο και η εμπορική της σχέση 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Ρωσία επρόκειτο να αποτελέσει το σημείο εκκίνησης της προσπάθειας.
Ωστόσο, η Indian Oil και άλλα διυλιστήρια διεκπεραιώνουν συμφωνίες με τη Μόσχα σε γιουάν. Εάν ακόμη και η Ρωσία που πλήττεται από κυρώσεις δεν θέλει, το Νέο Δελχί είναι πιθανό να δυσκολευτεί να αποδείξει ότι το σχέδιό είναι κάτι περισσότερο από ένα κερδοσκοπικό στοίχημα.
Η κρατικά υποστηριζόμενη Indian Oil και μερικά ιδιωτικά διυλιστήρια πλήρωσαν για ορισμένες αγορές ρωσικού αργού σε γιουάν τον Ιούνιο, ανέφερε το Reuters στις 3 Ιουλίου. Στο Δελχί ένιωσαν άβολα με τη συμφωνία που δυνητικά ενισχύει το νόμισμα του γείτονα και αντιπάλου τους ως παγκόσμιο μέσο συναλλαγής. Είχαν πει τόσα στις τράπεζες πριν από μήνες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters τον Μάρτιο.
Οι πρώτες κινήσεις για τη δημιουργία ενός μηχανισμού διακανονισμού εμπορικών συναλλαγών με βάση τη ρουπία έγιναν τον Ιούλιο του 2022 με την Aποθεματική Τράπεζα της Ινδίας-ΡΒΙ να εκδίδει ένα πλαίσιο. Τράπεζες από 18 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, έλαβαν εγκρίσεις για άνοιγμα λογαριασμών στο τοπικό νόμισμα. Το Σάββατο η RBI δήλωσε ότι θα δημιουργήσει ένα άλλο πλαίσιο με την Κεντρική Τράπεζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για τη χρήση της ρουπίας και του ντιρχάμ σε διασυνοριακές συναλλαγές.
Το ρωσικό πείραμα είχε περιορισμένη επιτυχία. Περιλαμβάνει την παράκαμψη του παγκοσμίως αποδεκτού πλαισίου SWIFT για διασυνοριακές μεταφορές χρημάτων. Η απουσία ενός αμοιβαίως συμφωνημένου εναλλακτικού πρωτοκόλλου είχε ως αποτέλεσμα να έχει μικρή αξιοπιστία. Οι τράπεζες χρεώνουν έως και 10% για την εκτέλεση μιας συναλλαγής, σε σύγκριση με το 0,1 της SWIFT, σύμφωνα με αναφορά του Reuters.
Ένα χρόνο μετά, αυτός ο δίαυλος μόλις που χρησιμοποιείται.
Τραπεζίτες από την Ινδία και τη Ρωσία εργάζονται τώρα να βρουν κοινό πρωτόκολλο για να γεφυρώσουν αυτό το κενό. Αυτό ίσως βοηθήσει κάπως στην αναβίωση του μηχανισμού, αλλά δεν θα προωθήσει σημαντικά την χρήση της ρουπίας. Η Ινδία είναι καθαρός εισαγωγέας, επομένως οι χώρες που κατέχουν ρουπίες έχουν λιγότερες ευκαιρίες να τις χρησιμοποιήσουν για εμπορικές πληρωμές. Οι συναλλαγές σε ρουπίες βάραιναν τους Ρώσους με χρήματα που έπρεπε να τοποθετήσουν σε τοπικά ταμεία. Ο δίαυλος Ινδίας-ΗΑΕ μπορεί να έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας, δεδομένου του μικρότερου εμπορικού χάσματος μεταξύ των δύο χωρών.
Η ρουπία είναι μερικώς μετατρέψιμη, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ανταλλάσσεται σε ένα σημαντικό νόμισμα όπως το δολάριο ΗΠΑ πριν από τη μετατροπή σε άλλο νόμισμα. Αυτό το καθιστά μη ελκυστικό ως στοιχείο των συναλλαγματικών αποθεμάτων άλλων χωρών.
Το αποτέλεσμα είναι ότι το γουάν επωφελείται από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Η Λαϊκή Δημοκρατία είναι μια εμπορική δύναμη, που αντιπροσώπευες το 15% των παγκόσμιων εξαγωγών αγαθών το 2020. Το μερίδιο του νομίσματός της στα διεθνή αποθέματα αυξήθηκε στο 2,6% το τρίμηνο έως τον Μάρτιο του 2023 από λιγότερο από 1% το 2017.
Εάν το Νέο Δελχί θέλει τέτοια ισχύ για τη ρουπία, θα μπορούσε να διαβάσει μια έκθεση των κεντρικών τραπεζιτών του. Το έγγραφο που κυκλοφόρησε στις 3 Ιουλίου κάνει έκκληση για σταδιακή απελευθέρωση του λογαριασμού κεφαλαίου, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνει το εμπόριο με βάση τη ρουπία. Ζητά επίσης ένα απλούστερο σύνολο κανόνων για τους υπεράκτιους αγοραστές ινδικού χρέους. Η διόρθωση του εμπορικού μηχανισμού με τη Μόσχα είναι μια βασική πρώιμη δοκιμασία σε μια μακρά ακόμη πορεία.
Latest News
Υγρο πυρ σε καταναλωτές από τις αυξήσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο [γράφημα]
Ράλι 15,7% στο αργό και 24% στο φυσικό αέριο από το Σεπτέμβριο - Σφίγγει ο κλοιός για τα νοικοκυριά
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Σημαντική αύξηση 30,03% στην κατανάλωση φυσικού αερίου το 2024 στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ τo 71,64% της ποσότητας LNG που εκφορτώθηκε στον Τερματικό Σταθμό LNG Ρεβυθούσας προήλθε από τις ΗΠΑ
Για δυνατούς παίκτες οι παγκόσμιες προμήθειες LNG - Ο μείζων ρόλος της Ευρώπης
Ο κόσμος προετοιμάζεται για έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες προμήθειες σε φυσικό αέριο για φέτος
Ο ενεργειακός γόρδιος δεσμός της Ευρώπης - Υψηλές τιμές σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο
Νέες προκλήσεις στην ενέργεια για την Ευρωπαϊκή Ένωση - Τι δείχνουν τα futures για τη μελλοντική πορεία των τιμών
Gazprom: Σχέδια για απολύσεις λόγω οικονομικών προβλημάτων
Σημαντικό το κόστος των κυρώσεων και της διακοπής της ροής φυσικού αερίου στην Ευρώπη - Τι πρότεινε η αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρείας αναφορικά με τη μείωση του προσωπικού
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Πότε κληρώνει… για τη γεώτρηση στην Κρήτη – Τι σταθμίζει η ExxonMobil
Οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Κρήτη από την ExxonMobil μπαίνουν σε κομβικό σημείο – Οι αποφάσεις για τις δύο παραχωρήσεις
«Ταύροι» οι traders πετρελαίου για το 2025
Οι παίκτες της αγοράς συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης «χτίζουν θέσεις» σε πετρέλαιο και καύσιμα - Ποιους παράγοντες συνυπολογίζουν