Είναι θέμα ημερών, ίσως και ωρών η ανακοίνωση της επένδυσης 100 δισ. γεν (647 εκατ. ευρώ) στην Ampere, τη θυγατρική κατασκευάστρια αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων που θα δημιουργήσει η Renault με στόχο μάλιστα να την εισαγάγει στο Χρηματιστήριο του Παρισιού στις αρχές του 2024. Η πληροφορία είναι της ιαπωνικής ημερήσιας εφημερίδας «Yomiuri» και εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας εποχής στις σχέσεις συνεργασίας των δύο κατασκευαστών που εγκαινίασε η συμφωνία-πλαίσιο μεταξύ Reunault και Nissan τον περασμένο Φεβρουάριο.

Η συνεργασία στην Ampere είναι ο «ακρογωνιαίος λίθος» της συμφωνίας του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). Μια συνεργασία που στόχο έχει να θεραπεύσει τα τραύματα που άνοιξαν στους δύο παλαιούς επιχειρηματικούς συνεργάτες οι περιπέτειες του πληθωρικού πρώην διευθύνοντα συμβούλου, γαλλο-λιβανέζου Κάρλος Γκον, ο οποίος ως γνωστόν συνελήφθη προ πενταετίας για οικονομικές ατασθαλίες στην Ιαπωνία και δραπέτευσε με κινηματογραφικό τρόπο στο Λίβανο μέσα σε μια βαλίτσα για να γλιτώσει από το «μεροληπτικό και απρόβλεπτο», κατ’ αυτόν, ιαπωνικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης.

Yokohama Lab: Η τεχνητή νοημοσύνη που εφαρμόζει η Nissan

8 με 10 δισ. ευρώ η Ampere

Η ολοκλήρωση της νέας συμφωνίας συνεργασίας Renault-Nissan του Φεβρουαρίου καθυστέρησε επί μήνες εξαιτίας διαφορετικών απόψεων που εξέφραζαν επ’ αυτής ανώτατα στελέχη του ιαπωνικού ομίλου. Αυτά όμως φαίνεται πως αποτελούν παρελθόν, καθώς οι δύο παλαιοί συνεργάτες φέρονται να έχουν ξεπεράσει τις διαφωνίες τους. Στελέχη τόσο της Renault όσο και της Nissan που ρωτήθηκαν από το AFP επιβεβαίωσαν ότι η οριστικοποίηση της συμφωνίας θα ανακοινωθεί επίσημα την εβδομάδα αυτή.

«Η Nissan και η Renault συμμετέχουν σε εποικοδομητικές και συνεχείς διαπραγματεύσεις. Θα κάνουμε μια δήλωση σε εύθετο χρόνο όταν συναφθούν οι συμφωνίες», σημειώνει η Nissan σε λακωνική ανακοίνωση που δημοσιοποίησε στον ιστότοπό της την Παρασκευή.

Σύμφωνα με τη «Yomiuri», Nissan και Renault υπολογίζουν την εταιρική αξία της Ampere μεταξύ 8 και 10 δισ. ευρώ. Βάσει της αποτίμησης αυτής το μερίδιο της Nissan θα πρέπει να είναι σημαντικά μικρότερο από το 10% του κεφαλαίου της Ampere, ενώ τον Φεβρουάριο ο ιαπωνικός όμιλος είχε δηλώσει την πρόθεσή του να αποκτήσει έως και το 15% της θυγατρικής.

Ισορροπημένη συνεργασία

Κατά το δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας, η Nissan θα έχει εκπρόσωπο στη διευθυντική επιτροπή της Ampere και επίσης θα «διαθέσει τεχνολογίες» στη νέα αυτή εταιρεία, εφαρμόζοντας παράλληλα «ορισμένους περιορισμούς στις πατέντες της, κάτι που ήταν ένα από τα κύρια μελήματα του ιαπωνικού ομίλου».

Σημειωτέον ότι η συμφωνία Renault-Nissan που ανακοινώθηκε το Φεβρουάριο προβλέπει την εκπόνηση και υλοποίηση νέων κοινών επιχειρησιακών σχεδίων των δύο κατασκευαστών στην Ινδία και στη Λατινική Αμερική, καθώς επίσης μακροπρόθεσμα την εξισορρόπηση των διασταυρούμενων μετοχών μεταξύ των δύο εταιρειών στο 15% για κάθε εταιρεία με ίσα δικαιώματα ψήφου.

Πρόθεση αμφοτέρων είναι δηλαδή η νέα συνεργασία να «πακτωθεί» σε ισότιμη βάση. Διότι σήμερα η Renault κατέχει μερίδιο 43,4% στη Nissan, ενώ η Nissan κατέχει μόλις το 15% των μετοχών του γαλλικού ομίλου δίχως κανένα δικαίωμα ψήφου. «Η ανισορροπία της συνεργασίας αυτής υπήρξε και στο παρελθόν μια αιτία εντάσεων μεταξύ των δύο εταιρειών, που κορυφώθηκαν στα τέλη του 2018 με τη θεαματική σύλληψη και απαγγελία κατηγοριών στον μάνατζερ της συμμαχίας Κάρλος Γκον για οικονομική κακοδιαχείριση», αναφέρει το AFP.

Η Renault ξανά στην κορυφή

Εν τω μεταξύ μόλις την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι η Renault έπειτα από δύο χρόνια ξαναπροσπέρασε τη μεγάλη ανταγωνίστριά της PSA Peugeot Citroen και το πρώτο εξάμηνο του 2023 έγινε πάλι η πρώτη φίρμα σε πωλήσεις στην εγχώρια, γαλλική αγορά αυτοκινήτου.

Είναι ένα «συμβολικό προσπέρασμα», όπως το χαρακτηρίζει η «Le Figaro» (προσπέρασμα του Renault Clio στο Peugeot 208 ουσιαστικά, αφού αυτά είναι τα πλέον ευπώλητα μοντέλα των δύο ομίλων), που συμπίπτει τόσο με την ανανεωμένη συνεργασία της Renault με τη Nissan και την υπέρβαση της «κρίσης Γκον», όσο και με τη νέα συνεργασία της Renault με την κινεζική Geely, μια συνεργασία που αφορά όμως όχι την ηλεκτροκίνηση αλλά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως.

Η ηλεκτροκίνηση είναι βέβαια το πεδίο στο οποίο μεταφέρεται πλέον ο ανταγωνισμός στον παγκόσμιο κλάδο του αυτοκινήτου. Και εν προκειμένω αίσθηση είχε κάνει προ εβδομάδων η δήλωση του διευθύνοντα συμβούλου της PSA Peugeot Citroen Κάρλος Ταβάρες, ότι «με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η Ευρώπη ξεδίπλωσε το κόκκινο χαλί στους Κινέζους κατασκευαστές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα