Τον κώδωνα του κινδύνου ως προς τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στις χώρες της λεκάνης της Μεσογείου, ιδίως όσον αφορά τον τομέα του τουρισμού, κρούει σε εκτενές σχετικό αφιέρωμά της η γαλλική εφημερίδα Liberation. Με αφορμή τους καύσωνες που επικρατούν σε όλες λίγο-πολύ τις μεσογειακές χώρες η γαλλική εφημερίδα υπογραμμίζει την ανάγκη να προσαρμοστούν γρήγορα στη συνεχή άνοδο της θερμοκρασίας.
«Αν θέλουμε οι καύσωνες να μη θέσουν σε κίνδυνο την υγεία των πιο ευάλωτων, θα πρέπει να προβούμε σε πλήρη αναθεώρηση της οργάνωσης της εργασίας και των συνηθειών σε μεγάλο αριθμό χωρών», επισημαίνει η Liberation.
Ισπανία: Νέος καύσωνας φέρνει θερμοκρασίες άνω των 44 βαθμών Κελσίου
«Η περιοχή είναι δημοφιλής για τις άνετες θερμοκρασίες της»
«Στη Μεσόγειο, τον κορυφαίο τουριστικό προορισμό στον κόσμο, όπου οι διακοπές βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, κάθε μέρα φαίνεται να είναι πιο ζεστή από την προηγούμενη, τονίζεται, ενώ επισημαίνεται ότι σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου το θερμόμετρο ξεπερνά τους 40°C, ο αέρας γίνεται αποπνικτικός και η έξοδος εξαντλητική, ακόμη και επικίνδυνη», αναφέρεται στο δημοσίευμα.
Ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης υπερθέρμανσης του πλανήτη, «η Μεσόγειος είναι πιθανό να γίνει λιγότερο ελκυστική για τον τουρισμό», προειδοποίησαν, σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα, οι διεθνείς εμπειρογνώμονες της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Αλλαγή του Κλίματος (IPCC) στην τελευταία τους έκθεση.
«Πέρα από την πολιτιστική πτυχή, η περιοχή είναι δημοφιλής για τις άνετες θερμοκρασίες της. Περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου του τουρισμού συγκεντρώνεται στις ακτές: όλα αφορούν τις παραλίες, τον ήλιο και τη θάλασσα.
Επιδεινώνεται η ρύπανση από το όζον
Όμως οι περιοχές αυτές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της κλιματικής αλλαγής, με προβλέψιμες τις εκάστοτε κορυφώσεις της θερμοκρασίας μόνο λίγες εβδομάδες ή και ημέρες πριν. Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στους ταξιδιώτες», εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα ο Τζέρεμι Φος, διευθυντής της Eco-Union, ενός κέντρου προβληματισμού και δράσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη και συντάκτης μιας πρόσφατης έκθεσης για το θέμα.
Από την πλευρά του, ο κλιματολόγος Βόλφγκανγκ Κράμερ, συντάκτης έκθεσης για την κλιματική αλλαγή στη Μεσόγειο, προσθέτει ότι «σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Ρώμη, η ρύπανση από το όζον επιδεινώνεται σε περιόδους υψηλής θερμοκρασίας και ότι η Μεσόγειος Θάλασσα υφίσταται μια διαδικασία «τροπικοποίησης» και «ζελοποίησης» καθώς η θερμοκρασία του νερού αυξάνεται».
«Υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με την ικανότητα του τουρισμού με τη σημερινή του μορφή να επιβιώσει στη ζέστη», αναφέρει ο Κράμερ υπογραμμίζοντας εκ παραλλήλου ότι η μείωση των βροχοπτώσεων στην περιοχή της Μεσογείου είναι πιθανό να δυσχεράνει την πρόσβαση σε νερό στις τουριστικές περιοχές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
«Οι τουρίστες θα προτιμήσουν να πάνε σε άλλες περιοχές »
Προς το παρόν, επισημαίνεται στο αφιέρωμα της γαλλικής εφημερίδας, οι πιο δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί δεν έχουν προσαρμοστεί στην κλιματική αλλαγή και η πρόληψη των κινδύνων για την υγεία που συνδέονται με την αύξηση των καυσώνων βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα. «Βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής. Η Βαρκελώνη, η οποία έχει σχέδιο προσαρμογής, είναι μία από τις πιο προηγμένες πόλεις. Σε περιόδους καύσωνα, υπάρχουν θερμικά καταφύγια για τους επισκέπτες: όλοι οι δημόσιοι χώροι και τα σχολεία είναι ανοιχτά με σημεία νερού, σκιά, χώρους ανάπαυσης, ενδεχομένως κλιματισμό και βλάστηση», εξηγεί ο Τζέρεμι Φος .
Μεταξύ των λύσεων που προτείνουν οι επιστήμονες απέναντι στις νέες αυτές συνθήκες βρίσκεται -σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα- και η προσαρμογή των περιόδων ταξιδιού και των προορισμών στους καύσωνες. «Οι τουρίστες θα προτιμήσουν να πάνε σε άλλες περιοχές παρά να υποφέρουν στις μεσογειακές ακτές. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, οι προτιμήσεις τους θα αλλάξουν και θα πηγαίνουν στις ακτές του Ατλαντικού, όπου το κλίμα θα είναι μεσογειακό σε είκοσι ή τριάντα χρόνια, ή στα βουνά», αναφέρεται. Όσον αφορά τη λεκάνη της Μεσογείου, θα μπορούσε να είναι πιο δημοφιλής και πιο προσιτή την άνοιξη και το φθινόπωρο, καταλήγει το δημοσίευμα της Liberation.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023