Η επίσπευση των διαδικασιών ανάπτυξης της e-Εθνικής Ενιαίας Πλατφόρμας Λιμενικής Κοινότητας από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αποτέλεσε το επίκεντρο της συζήτησης της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, στην οποία παραβρέθηκαν, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο πρόεδρος του Ν.Ε.Ε., Γιώργος Πατέρας και οι εκπρόσωποι της προέδρου της +ΕΝΩΣΙΣ και ΕΕΕ, κας Μελίνας Τραυλού, Χρήστος Μπούσιος και Αικατερίνη Πέππα, αντίστοιχα.
Στήριξη
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, κατά την οποία ανακηρύχθηκε επίτιμο μέλος του Επιμελητηρίου ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για τη συμβολή του στην στήριξη του ναυτιλιακού, και όχι μόνο, επιχειρείν, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, και ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Πατέρας, επέδωσαν από μία επιταγή στους εκπροσώπους της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ και Ε.Ε.Ε., σημειώνοντας ότι τα Επιμελητήρια, ευθύς εξ αρχής, υποστήριξαν έμπρακτα τη δημιουργία της Εθνικής Ενιαίας Πλατφόρμας Λιμενικής Κοινότητας. Και, μάλιστα, υπό τον έλεγχο αυτής από το Υ.Ν.Ν.Π., για την αποφυγή μεμονωμένων παρεμβάσεων στο λιμάνι του Πειραιά, στις οποίες είχαν εναντιωθεί οι παραγωγικές τάξεις του Πειραϊκού χώρου.
Με αφορμή αυτό, ο κ. Κορκίδης, τόνισε χαρακτηριστικά ότι το Ε.Β.Ε.Π. υποστηρίζει την ανοικτή πρόσβαση στην παροχή υπηρεσιών, σε όλες τις κατευθύνσεις, από τις επιχειρήσεις μέλη του, απορρίπτοντας φιλοσοφίες αποκλεισμού τους από οποιεσδήποτε δράσεις σχετίζονται με το λιμάνι, αλλά και τις ναυπηγικές – ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες. Ο πρόεδρος του Ν.Ε.Ε., Γιώργος Πατέρας, αναφέρθηκε στην από κοινού προσπάθεια της Ε.Ε.Ε., του Ν.Ε.Ε. και του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη της ψηφιακής λιμενικής πλατφόρμας.
ΕΒΕΠ: Η αναγέννηση των Ελληνικών Ναυπηγείων παίρνει σάρκα και οστά
Με την ευκαιρία της συζήτησης για την πλατφόρμα, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. ενημέρωσε τον Υπουργό για τη σύσταση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων και την έγκριση του καταστατικού από το Ειρηνοδικείο Πειραιά, καθώς και για τον σκοπό αυτής, παρουσία του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του ομίλου ΟΝΕΧ ΑΕ, κ. Πάνου Ξενοκώστα.
Θεμιτός ανταγωνισμός
Είμαστε και θα είμαστε υπέρ του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού, είπε ο κ. Κορκίδης, καλώντας τον υπουργό Ν.Ν.Π. να προασπίσει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των επιχειρήσεων. Τέλος, αναφορικά με την πλατφόρμα, σημείωσε ότι αυτή, με τη λειτουργία της, εκτός των άλλων, θα ελαχιστοποιήσει και τις γραφειοκρατικές και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες στη διεκπεραίωση λιμενικών λειτουργιών και, κυρίως, την προστασία των δεδομένων των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του Υπουργείου να συγκεντρώνει υπό την ομπρέλα του πλειάδα δραστηριοτήτων, γεγονός μοναδικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Στόχος
Στόχος μας, είπε, είναι να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη που έχει το ΑΕΠ από τις θαλάσσιες δραστηριότητες, άρα και να αναπτύξουμε τις θαλάσσιες δραστηριότητες, ώστε να αυξηθεί το παραγόμενο εισόδημα και να προστεθεί στο ποσοστό του ΑΕΠ. Ήταν, άλλωστε, ένας από τους στόχους που περιγράφονται, μεταξύ άλλων, στον γνωστό «μπλε φάκελο». Το προσεχές διάστημα, είπε ο κύριος Βαρβιτσιώτης, σε συνεργασία με το ΝΕΕ, αλλά και τους επιμελητηριακούς φορείς και την ΤτΕ, θα επιχειρηθεί μια πιο ξεκάθαρη αποτύπωση της συμβολής στο ΑΕΠ όλων των δραστηριοτήτων, που σχετίζονται με τις θαλάσσιες δραστηριότητες.
Στο σημείο αυτό ο Υπουργός εξήρε τον ρόλο της ναυτιλίας στην οικονομία της χώρας και στο ΑΕΠ λέγοντας ότι, το 2022 εισέρρευσαν 24 δις, που, ουσιαστικά, αντικατοπτρίζουν το 10% του ΑΕΠ, γεγονός αξιοσημείωτο. Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις επέδειξαν αντοχή στην κρίση, υπενθυμίζοντας ότι, προ 10ετίας και πάλι, από τη θέση του Υπουργού Ναυτιλίας, έλεγε ότι η διέξοδος απ’ αυτή, θα ήταν η στροφή προς τη θάλασσα. Κάναμε ενέργειες και υπήρξαν ορατά αποτελέσματα, όπως, επί παραδείγματι, η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, χάρη στην οποία το λιμάνι αύξησε τα μεγέθη και την κίνησή του. Θα προχωρήσουμε, πρόσθεσε ο κύριος Βαρβιτσιώτης, σε συνδυασμένες κινήσεις, ώστε να αξιοποιήσουμε, στο μέγιστο δυνατό, τις δυνάμεις που σχετίζονται με τις θαλάσσιες δραστηριότητες, σημειώνοντας τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε ο Πειραιάς να αναπτυχθεί περαιτέρω.
Latest News
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023