Ο αριθμός των «έξυπνων» containers προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6 φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και να αντιπροσωπεύει το 30% των παγκόσμιων αποθεμάτων εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το 2027, σύμφωνα με έκθεση του οίκου Drewry που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Ένα εμπορευματοκιβώτιο γίνεται “έξυπνο” όταν είναι εφοδιασμένο με μια συσκευή τηλεματικής που παρέχει παρακολούθηση και εντοπισμό σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους φορείς εκμετάλλευσης να αυξήσουν τον χρόνο αξιοποίησης των εμπορευματοκιβωτίων τους και έτσι να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού. Επιτρέπει επίσης στους δικαιούχους ιδιοκτήτες φορτίου (BCO) να κατανοούν τη θέση και την κατάσταση του φορτίου τους, ώστε να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Τα «έξυπνα» εμπορευματοκιβώτια έχουν αυξήσει το μερίδιο τους τα τελευταία χρόνια, μια τάση που επιταχύνθηκε μετά την έναρξη της πανδημίας Covid-19.
Ναυτιλία: Με πλοία «γίγαντες» το εμπόριο Ασίας – Ευρώπης
Επικαιροποιώντας μια προηγούμενη εκτίμηση, ο Drewry λέει τώρα ότι μέχρι το 2027, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με υλικό τηλεματικής.
Πέρυσι, η Drewry εκτιμούσε ότι το 25% των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με συσκευή εντοπισμού και τηλεμετρίας μέχρι το 2026. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν την τηλεματική είχε εκτοξευθεί, κατά 57%, στο 5,6% των κιβωτίων παγκοσμίως.
Τηλεματική
Τα containers με τηλεματική είναι διαδεδομένα στις μεταφορές ψυγείων, αλλά λίγα είναι τα παραδείγματα στον τομέα των «ξηρών» (μεταφοράς μη ευπαθών αγαθών που απαιτούν συγκεκριμένες θερμοκρασίες, π.χ. τρόφιμα κ.λ.π.) εμπορευματοκιβώτιων. Ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, λέει τώρα η Drewry, και θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια.
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς. Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και η συμφόρηση των λιμένων που ταλαιπώρησε την εποχή της πανδημίας, αποτέλεσε ένα μήνυμα αφύπνισης για τη βελτίωση της ορατότητας των ροών φορτίου και της διαχείρισης του στόλου εμπορευματοκιβωτίων. Και παρά τις αδύναμες συνθήκες της αγοράς, οι μεταφορείς διαθέτουν κεφάλαια για επενδύσεις μετά την πρόσφατη έκρηξη της κερδοφορίας του κλάδου και βλέπουν ευκαιρίες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών τους μέσω της ανάπτυξης έξυπνων εμπορευματοκιβωτίων.
Η επιτάχυνση της αύξησης του έξυπνου στόλου θα επηρεασθεί από την ισχυρή υιοθέτηση του στόλου «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων, όπου η διείσδυση είναι σήμερα μόλις 0,7%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry. Αρκετοί μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd και της ιαπωνικής ONE, έχουν δεσμευτεί δημοσίως να εξοπλίσουν ολόκληρο το στόλο των «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων τους με έξυπνες συσκευές, η πρώτη ήδη από το επόμενο έτος.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους