Ο αριθμός των «έξυπνων» containers προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6 φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και να αντιπροσωπεύει το 30% των παγκόσμιων αποθεμάτων εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το 2027, σύμφωνα με έκθεση του οίκου Drewry που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Ένα εμπορευματοκιβώτιο γίνεται “έξυπνο” όταν είναι εφοδιασμένο με μια συσκευή τηλεματικής που παρέχει παρακολούθηση και εντοπισμό σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους φορείς εκμετάλλευσης να αυξήσουν τον χρόνο αξιοποίησης των εμπορευματοκιβωτίων τους και έτσι να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού. Επιτρέπει επίσης στους δικαιούχους ιδιοκτήτες φορτίου (BCO) να κατανοούν τη θέση και την κατάσταση του φορτίου τους, ώστε να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Τα «έξυπνα» εμπορευματοκιβώτια έχουν αυξήσει το μερίδιο τους τα τελευταία χρόνια, μια τάση που επιταχύνθηκε μετά την έναρξη της πανδημίας Covid-19.
Ναυτιλία: Με πλοία «γίγαντες» το εμπόριο Ασίας – Ευρώπης
Επικαιροποιώντας μια προηγούμενη εκτίμηση, ο Drewry λέει τώρα ότι μέχρι το 2027, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με υλικό τηλεματικής.
Πέρυσι, η Drewry εκτιμούσε ότι το 25% των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με συσκευή εντοπισμού και τηλεμετρίας μέχρι το 2026. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν την τηλεματική είχε εκτοξευθεί, κατά 57%, στο 5,6% των κιβωτίων παγκοσμίως.
Τηλεματική
Τα containers με τηλεματική είναι διαδεδομένα στις μεταφορές ψυγείων, αλλά λίγα είναι τα παραδείγματα στον τομέα των «ξηρών» (μεταφοράς μη ευπαθών αγαθών που απαιτούν συγκεκριμένες θερμοκρασίες, π.χ. τρόφιμα κ.λ.π.) εμπορευματοκιβώτιων. Ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, λέει τώρα η Drewry, και θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια.
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς. Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και η συμφόρηση των λιμένων που ταλαιπώρησε την εποχή της πανδημίας, αποτέλεσε ένα μήνυμα αφύπνισης για τη βελτίωση της ορατότητας των ροών φορτίου και της διαχείρισης του στόλου εμπορευματοκιβωτίων. Και παρά τις αδύναμες συνθήκες της αγοράς, οι μεταφορείς διαθέτουν κεφάλαια για επενδύσεις μετά την πρόσφατη έκρηξη της κερδοφορίας του κλάδου και βλέπουν ευκαιρίες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών τους μέσω της ανάπτυξης έξυπνων εμπορευματοκιβωτίων.
Η επιτάχυνση της αύξησης του έξυπνου στόλου θα επηρεασθεί από την ισχυρή υιοθέτηση του στόλου «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων, όπου η διείσδυση είναι σήμερα μόλις 0,7%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry. Αρκετοί μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd και της ιαπωνικής ONE, έχουν δεσμευτεί δημοσίως να εξοπλίσουν ολόκληρο το στόλο των «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων τους με έξυπνες συσκευές, η πρώτη ήδη από το επόμενο έτος.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023