
Ο αριθμός των «έξυπνων» containers προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6 φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και να αντιπροσωπεύει το 30% των παγκόσμιων αποθεμάτων εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το 2027, σύμφωνα με έκθεση του οίκου Drewry που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Ένα εμπορευματοκιβώτιο γίνεται “έξυπνο” όταν είναι εφοδιασμένο με μια συσκευή τηλεματικής που παρέχει παρακολούθηση και εντοπισμό σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους φορείς εκμετάλλευσης να αυξήσουν τον χρόνο αξιοποίησης των εμπορευματοκιβωτίων τους και έτσι να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού. Επιτρέπει επίσης στους δικαιούχους ιδιοκτήτες φορτίου (BCO) να κατανοούν τη θέση και την κατάσταση του φορτίου τους, ώστε να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Τα «έξυπνα» εμπορευματοκιβώτια έχουν αυξήσει το μερίδιο τους τα τελευταία χρόνια, μια τάση που επιταχύνθηκε μετά την έναρξη της πανδημίας Covid-19.
Ναυτιλία: Με πλοία «γίγαντες» το εμπόριο Ασίας – Ευρώπης
Επικαιροποιώντας μια προηγούμενη εκτίμηση, ο Drewry λέει τώρα ότι μέχρι το 2027, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με υλικό τηλεματικής.
Πέρυσι, η Drewry εκτιμούσε ότι το 25% των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με συσκευή εντοπισμού και τηλεμετρίας μέχρι το 2026. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν την τηλεματική είχε εκτοξευθεί, κατά 57%, στο 5,6% των κιβωτίων παγκοσμίως.
Τηλεματική
Τα containers με τηλεματική είναι διαδεδομένα στις μεταφορές ψυγείων, αλλά λίγα είναι τα παραδείγματα στον τομέα των «ξηρών» (μεταφοράς μη ευπαθών αγαθών που απαιτούν συγκεκριμένες θερμοκρασίες, π.χ. τρόφιμα κ.λ.π.) εμπορευματοκιβώτιων. Ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, λέει τώρα η Drewry, και θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια.
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς. Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και η συμφόρηση των λιμένων που ταλαιπώρησε την εποχή της πανδημίας, αποτέλεσε ένα μήνυμα αφύπνισης για τη βελτίωση της ορατότητας των ροών φορτίου και της διαχείρισης του στόλου εμπορευματοκιβωτίων. Και παρά τις αδύναμες συνθήκες της αγοράς, οι μεταφορείς διαθέτουν κεφάλαια για επενδύσεις μετά την πρόσφατη έκρηξη της κερδοφορίας του κλάδου και βλέπουν ευκαιρίες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών τους μέσω της ανάπτυξης έξυπνων εμπορευματοκιβωτίων.
Η επιτάχυνση της αύξησης του έξυπνου στόλου θα επηρεασθεί από την ισχυρή υιοθέτηση του στόλου «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων, όπου η διείσδυση είναι σήμερα μόλις 0,7%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry. Αρκετοί μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd και της ιαπωνικής ONE, έχουν δεσμευτεί δημοσίως να εξοπλίσουν ολόκληρο το στόλο των «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων τους με έξυπνες συσκευές, η πρώτη ήδη από το επόμενο έτος.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά