Ο ινδικός όμιλος Tata Group θα κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία για να προμηθεύει τα εργοστάσιά της Jaguar Land Rover, δίνοντας σημαντική ώθηση στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ανάγκη από εγχώρια παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της.
Πρόκειται, όπως σημειώνει το Reuters, για το σημαντικότερο βήμα της Βρετανίας στον χώρο των γιγαντιαίων εργοστασίων αυτοκινήτων, στην προσπάθειά της να συμβαδίσει με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση στον αγώνα για την ανάπτυξη πράσινων βιομηχανιών.
Η Tata δήλωσε την Τετάρτη ότι θα κατασκευάσει το πρώτο της γιγαντιαίο εργοστάσιο εκτός Ινδίας στη Βρετανία, σε μια επένδυση 4 δισεκατομμυρίων λιρών (5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων), δημιουργώντας έως και 4.000 θέσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για την οικονομική στήριξη που είχε υποσχεθεί προκειμένου να αντιμετωπίσει την Ισπανία, η οποία είχε επίσης ασκήσει πιέσεις για να κερδίσει το έργο. Το BBC ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα παράσχει επιδοτήσεις ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων λιρών στην Tata.
Είσοδος της Βρετανίας στον ανταγωνισμό
Η Βρετανία έχει μείνει πίσω από τους Ευρωπαίους αντιπάλους της στην κατασκευή γιγαντιαίων εργοστασίων μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (EV), με περισσότερα από 30 να σχεδιάζονται ή να κατασκευάζονται σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Βρετανία διαθέτει επί του παρόντος ένα μικρό εργοστάσιο της Nissan και άλλο ένα στα σκαριά.
Το νέο εργοστάσιο αναμένεται να κατασκευαστεί στο Somerset, στη νοτιοδυτική Αγγλία, ενώ τα εργοστάσια της Jaguar Land Rover στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκονται κοντά στο Μπέρμιγχαμ, στην κεντρική Αγγλία.
Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 για τον εφοδιασμό των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της JLR με μπαταρίες.
Με αρχική παραγωγή 40 γιγαβατώρες, η Βρετανία δήλωσε ότι το εργοστάσιο θα εξασφαλίσει σχεδόν το ήμισυ της παραγωγής που απαιτείται, στον τομέα των μπαταριών, μέχρι το 2030. Το ίδρυμα Faraday προβλέπει ότι η Βρετανία θα χρειάζεται περισσότερες από 100 GWh ετησίως μέχρι τότε.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας