
Ο ινδικός όμιλος Tata Group θα κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία για να προμηθεύει τα εργοστάσιά της Jaguar Land Rover, δίνοντας σημαντική ώθηση στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ανάγκη από εγχώρια παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της.
Πρόκειται, όπως σημειώνει το Reuters, για το σημαντικότερο βήμα της Βρετανίας στον χώρο των γιγαντιαίων εργοστασίων αυτοκινήτων, στην προσπάθειά της να συμβαδίσει με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση στον αγώνα για την ανάπτυξη πράσινων βιομηχανιών.
Η Tata δήλωσε την Τετάρτη ότι θα κατασκευάσει το πρώτο της γιγαντιαίο εργοστάσιο εκτός Ινδίας στη Βρετανία, σε μια επένδυση 4 δισεκατομμυρίων λιρών (5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων), δημιουργώντας έως και 4.000 θέσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για την οικονομική στήριξη που είχε υποσχεθεί προκειμένου να αντιμετωπίσει την Ισπανία, η οποία είχε επίσης ασκήσει πιέσεις για να κερδίσει το έργο. Το BBC ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα παράσχει επιδοτήσεις ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων λιρών στην Tata.
Είσοδος της Βρετανίας στον ανταγωνισμό
Η Βρετανία έχει μείνει πίσω από τους Ευρωπαίους αντιπάλους της στην κατασκευή γιγαντιαίων εργοστασίων μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (EV), με περισσότερα από 30 να σχεδιάζονται ή να κατασκευάζονται σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Βρετανία διαθέτει επί του παρόντος ένα μικρό εργοστάσιο της Nissan και άλλο ένα στα σκαριά.
Το νέο εργοστάσιο αναμένεται να κατασκευαστεί στο Somerset, στη νοτιοδυτική Αγγλία, ενώ τα εργοστάσια της Jaguar Land Rover στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκονται κοντά στο Μπέρμιγχαμ, στην κεντρική Αγγλία.
Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 για τον εφοδιασμό των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της JLR με μπαταρίες.
Με αρχική παραγωγή 40 γιγαβατώρες, η Βρετανία δήλωσε ότι το εργοστάσιο θα εξασφαλίσει σχεδόν το ήμισυ της παραγωγής που απαιτείται, στον τομέα των μπαταριών, μέχρι το 2030. Το ίδρυμα Faraday προβλέπει ότι η Βρετανία θα χρειάζεται περισσότερες από 100 GWh ετησίως μέχρι τότε.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων