
Ο ινδικός όμιλος Tata Group θα κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στη Βρετανία για να προμηθεύει τα εργοστάσιά της Jaguar Land Rover, δίνοντας σημαντική ώθηση στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ανάγκη από εγχώρια παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της.
Πρόκειται, όπως σημειώνει το Reuters, για το σημαντικότερο βήμα της Βρετανίας στον χώρο των γιγαντιαίων εργοστασίων αυτοκινήτων, στην προσπάθειά της να συμβαδίσει με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση στον αγώνα για την ανάπτυξη πράσινων βιομηχανιών.
Η Tata δήλωσε την Τετάρτη ότι θα κατασκευάσει το πρώτο της γιγαντιαίο εργοστάσιο εκτός Ινδίας στη Βρετανία, σε μια επένδυση 4 δισεκατομμυρίων λιρών (5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων), δημιουργώντας έως και 4.000 θέσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για την οικονομική στήριξη που είχε υποσχεθεί προκειμένου να αντιμετωπίσει την Ισπανία, η οποία είχε επίσης ασκήσει πιέσεις για να κερδίσει το έργο. Το BBC ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα παράσχει επιδοτήσεις ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων λιρών στην Tata.
Είσοδος της Βρετανίας στον ανταγωνισμό
Η Βρετανία έχει μείνει πίσω από τους Ευρωπαίους αντιπάλους της στην κατασκευή γιγαντιαίων εργοστασίων μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (EV), με περισσότερα από 30 να σχεδιάζονται ή να κατασκευάζονται σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Βρετανία διαθέτει επί του παρόντος ένα μικρό εργοστάσιο της Nissan και άλλο ένα στα σκαριά.
Το νέο εργοστάσιο αναμένεται να κατασκευαστεί στο Somerset, στη νοτιοδυτική Αγγλία, ενώ τα εργοστάσια της Jaguar Land Rover στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκονται κοντά στο Μπέρμιγχαμ, στην κεντρική Αγγλία.
Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 για τον εφοδιασμό των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της JLR με μπαταρίες.
Με αρχική παραγωγή 40 γιγαβατώρες, η Βρετανία δήλωσε ότι το εργοστάσιο θα εξασφαλίσει σχεδόν το ήμισυ της παραγωγής που απαιτείται, στον τομέα των μπαταριών, μέχρι το 2030. Το ίδρυμα Faraday προβλέπει ότι η Βρετανία θα χρειάζεται περισσότερες από 100 GWh ετησίως μέχρι τότε.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική