Oι επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) είναι ολοένα και πιο αναγκαίες καθώς οι εισαγωγές αυξάνονται, εκτιμά ότι ο Διεθνής Ομιλος Εισαγωγέων LNG (GIIGNL) στην ετήσια έκθεσή του για τον κλάδο.
Οι παγκόσμιες εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν κατά 4,5% πέρυσι σε 389,2 εκατομμύρια τόνους, αυξημένες κατά 16,9 εκατομμύρια τόνους σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη, όπου οι καθαρές εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν κατά 44,7 εκατομμύρια τόνους σε 119,7 εκατομμύρια τόνους σε ετήσια βάση, δήλωσε ο όμιλος που έχει έδρα το Παρίσι.
«Αγνωστος Χ» το καύσιμο του μέλλοντος
Ο Jean Abiteboul, πρόεδρος της GIIGNL, ανέφερε σε δήλωσή του ότι η αγορά αντιμετώπισε μια άνευ προηγουμένου ενεργειακή κρίση πέρυσι. Η πρόκληση για το μέλλον θα είναι να δημιουργηθούν εκείνες οι συνθήκες που θα ενεργοποιήσουν τις επενδύσεις LNG, οι οποίες, σε ένα ολοένα και αυξανόμενο περιβάλλον ζήτησης, είναι όλο και πιο αναγκαίες για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια του εφοδιασμού σε προσιτή τιμή, πρόσθεσε.
Για το τρέχον έτος η GIIGNL εκτιμά ότι η ανάπτυξη της αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αναμένεται να επιβραδυνθεί λόγω της περιορισμένης νέας δυναμικότητας υγροποίησης που τίθεται σε λειτουργία και του ήπιου χειμώνα πέρυσι που μείωσε τη ζήτηση την Ευρώπη με αποτέλεσμα οι «αποθήκες» να έχουν αέριο πάνω από τα συνήθη επίπεδα. Παρ’ όλ’ αυτά, η Ευρώπη εξακολουθεί να ανταγωνίζεται την Ασία για πρόσθετες εισαγωγές LNG για να αντισταθμίσει τις χαμηλότερες προμήθειες που λάμβανε μέσω αγωγών από τη Ρωσία. Ο πρόεδρος της GIIGNL εκτιμά πάντως ότι μέχρι το 2026, περισσότερα από 100 MTPA νέας δυναμικότητας αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία.
Νέες παραγγελίες
Στη βάση των παραπάνω εξελίξεων δεν ήταν τυχαίο ότι οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών για τη ναυπήγηση μεγάλων μονάδων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) κατέγραψαν ρεκόρ το 2022 καθώς περισσότερα από 180 πλοία τοποθετήθηκαν ως παραγγελίες σε κινεζικά και ιαπωνικά ναυπηγεία.
Οι επιπτώσεις της εισβολής στην Ουκρανία και τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ήταν οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτό, δήλωσε ο αναλυτής αγοράς της Gibson Shipbrokers Matt Coates.
Ωστόσο μέχρι στιγμής φέτος, η δραστηριότητα παραγγελιών φαίνεται πολύ μειωμένη, καθώς μόνο 36 συμβόλαια για ανάλογο αριθμό πλοίων έχουν συμφωνηθεί, τους πρώτους έξι μήνες του 2023. Πάντως το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου φτάνει το 59% του υπάρχοντος στόλου σε λειτουργία
Εάν συμπεριληφθεί ολόκληρος ο στόλος των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε όλα τα μεγέθη, υπάρχουν σήμερα 387 πλοία στο βιβλίο παραγγελιών σε σύγκριση με έναν συνολικό εμπορικό στόλο περίπου 655 πλοίων, ή το 59% του υπάρχοντος στόλου σε υπηρεσία από άποψη αριθμού πλοίων.
Ενα τόσο υψηλό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του εμπορικού στόλου μπορεί να φαίνεται ανησυχητικό, για άλλους ναυτιλιακούς κλάδους, δεν ισχύει όμως στον κλάδο των LNG Carriers καθώς τα περισσότερα από αυτά τα πλοία είναι ήδη χρονοναυλωμένα, για μία περίοδο μεταξύ επτά και 10 ετών.
Τα νεότευκτα πλοία συνδέονται συνήθως με ένα έργο παραγωγής και αυτό αποτρέπει την υπερφόρτωση της spot αγοράς LNG. Δεν είναι επίσης ασυνήθιστο τα πλοία να χρονοναυλώνονται και πάλι μετά την αρχική περίοδο ναύλωσης. Ως εκ τούτου, το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών είναι απίθανο να αποτελέσει απειλή για την αγορά, δεδομένου του τρόπου λειτουργίας της και της ικανότητάς της να απορροφήσει το βιβλίο παραγγελιών με την πάροδο του χρόνου, δήλωσε ο Coates.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η τρέχουσα ναυλαγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου παραμένει ισχυρή, με τους ναύλους στη spot αγορά να καταγράφουν άνοδο τις τελευταίες εβδομάδες. Επίσης και οι ναύλοι των χρονοναυλώσεων έχουν επίσης αυξηθεί, καθώς οι ναυλωτές θέλουν να εξασφαλίσουν πλοία πριν από τη δημιουργία των χειμερινών αποθεμάτων. Αυτή την περίοδο μια εξάμηνη χρονοναύλωση ενός σύγχρονου LNG Carrier κυμαίνεται στα 200.000 – 215.000 δολάρια την ημέρα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς