![FIFA: Κερδίζει έδαφος το γυναικείο ποδόσφαιρο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/alisha.jpg)
Σε λίγες ώρες στις 20 Ιουλίου, το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών 2023 κάνει πρεμιέρα στο νότιο ημισφαίριο της Γης, στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των ποδοσφαιρόφιλων. Η φετινή, ένατη επίσημη διοργάνωση έχει όλα τα φόντα να γίνει η πιο… πολυσυζητημένη γυναικεία αθλητική διοργάνωση στην Ιστορία, με περισσότερα από ένα εκατομμύριο εισιτήρια να έχουν πωληθεί.
Οι πρώτες προβλέψεις δείχνουν ότι το φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών θα μπορούσε να φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια θεατές, σχεδόν διπλάσιο από το 1,12 δισεκατομμύριο θαυμαστές που παρακολούθησαν το τουρνουά το 2019.
Άρωμα γυναίκας στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο
Οι συμμετέχουσες αθλήτριες έχουν δει ήδη ένα κύμα αυξημένου ενδιαφέροντος: στο Instagram, η Ελβετίδα σταρ Αλίσα Λέμαν είδε τον αριθμό των ακολούθων της να φτάνει τα 13,4 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 75% μέσα σε έναν χρόνο. Και αυτοί οι followers αξίζουν πραγματικά πολλά χρήματα. Σύμφωνα την Nielsen Sports, μια ανάρτηση της Λέμαν στο Instagram μεταφράζεται σε 307.000 δολάρια για έναν χορηγό.
Η Λέμαν δεν είναι κάτι ακραίο. Τα γυναικεία αθλήματα αυξάνονται σε δημοτικότητα και αξία. Ακόμα καλύτερα, αυτή η ανάπτυξη δεν εξαρτάται πλέον από εκδηλώσεις τετραετίας όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες ή τα Παγκόσμια Κύπελλα (αν και, όπως πιθανότατα θα αποδείξει το φετινό τουρνουά, σίγουρα βοηθούν). Οι επενδυτές, που βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό στο περιθώριο του γυναικείου αθλητισμού, αγωνιούν να κερδίσουν χρήματα. Και όπως επισημαίνει το Bloomberg η δυναμική ανάπτυξης είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από ό,τι είναι για τα ανδρικά πρωταθλήματα. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, η αξία των επαγγελματικών franchises γυναικείου ποδοσφαίρου έχει αυξηθεί πάνω από 10 φορές τα τελευταία χρόνια.
Μικρή κάλυψη
Αυτό θα πρέπει να είναι ένα ευπρόσδεκτο σημάδι για περισσότερους επενδυτές, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ορισμένα ζητήματα. Μεταξύ άλλων δυσκολιών, τα ομαδικά αθλήματα των ανδρών έχουν καθιερωθεί ως ιδιοκτησίες μέσων ενημέρωσης και μονοπωλούν κορυφαίους χρόνους τηλεθέασης, εκεί που τα γυναικεία αθλήματα δεν μπορούν να ελπίζουν να λάβουν μερίδιο.
Το 2019, μόνο το 5,4% των τηλεοπτικών αθλητικών ειδήσεων και στιγμιότυπων αφιερώθηκε στον γυναικείο αθλητισμό. Για χρόνια, αυτά τα άτυπα μπλακ άουτ πάγωσαν τον γυναικείο αθλητισμό σε εξειδικευμένα γεγονότα.
Ωστόσο, την τελευταία μισή δεκαετία, μια σειρά παραγόντων έχει αρχίσει να μετατοπίζει αυτό το έμφυλο πεδίο. Πρώτον, μια νεότερη γενιά φιλάθλων αγκαλιάζει τον κοινωνικό ακτιβισμό που συνοδεύει τον γυναικείο αθλητισμό. «Ο γυναικείος αθλητισμός αντιπροσωπεύει εγγενώς κάτι, όπως το #MeToo, την ισότητα των φύλων», εξηγεί η Kirsten Sibbit-Johnston , αναπληρώτρια διευθύντρια στο Sports Consultancy που εδρεύει στο Λονδίνο, όπου συνεργάζεται με κατόχους αθλητικών δικαιωμάτων και επενδυτές. «Η τρέχουσα επιτυχία του γυναικείου ποδοσφαίρου στις ΗΠΑ πηγάζει από το γεγονός ότι οι παίκτες είναι τόσο μεγάλοι υποστηρικτές και αγωνίζονται για κάτι».
Δεύτερον, χάρη στην ανάπτυξη του streaming, των online highlights και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα γυναικεία αθλήματα έχουν γίνει πιο προσιτά από ποτέ. Ένας χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ακολούθησε τη Megan Rapinoe για την υπεράσπιση της LGBTQ μπορεί να αποφασίσει να δώσει προσοχή στις δυνατότητές της να σκοράρει και αυτόν τον μήνα .
Ακτιβισμός και αθλητισμός
Αυτό είναι καλό για την επιχείρηση του γυναικείου αθλητισμού. Το 2021, μια έρευνα διαπίστωσε ότι το 50% των οπαδών των γυναικείων αθλημάτων «συμφωνεί απόλυτα» ότι οι χορηγοί πρέπει να επιδιώξουν «να κάνουν τον κόσμο καλύτερο». Μόλις το 20% των οπαδών των ανδρικών αθλημάτων εξέφρασε το ίδιο αίσθημα. Αυτή η δέσμευση, ειδικά για την ισότητα των φύλων, οδηγεί τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης και άλλες συμφωνίες. Για παράδειγμα, το 2022, οι χορηγίες για γυναικεία αθλήματα αυξήθηκαν κατά 20% από έτος σε έτος παγκοσμίως.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Scoreplay: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο επενδύει στην εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/giannis-antetokounmpo-sits-steps-600x337.jpg)
Νέο «χτύπημα» από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο - Επενδύει σε εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο
Η τεχνολογία της ScorePlay χρησιμοποιείται από περισσότερους από 200 αθλητικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο
![Deloitte: Οι είκοσι ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/france-football1-600x442.jpg)
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
![Netflix: Δίνει νέα πνοή σε κλασικές συνταγές της τηλεόρασης του ’50](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/NETFLIX_EXT-600x450.jpg)
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της
![Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/brighton-600x339.jpg)
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
![Champions League: Είναι δίκαιη η league phase;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/UEFA-1.jpg)
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League
![Decathlon: Πώς ο γαλλικός κολοσσός έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/michel-leclercq-600x379.png)
Πώς η Decathlon έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών
H Decathlon δεν αποζητά την προσοχή, δεν χρηματοδοτεί μεγάλες αθλητικές ομάδες, δεν διαθέτει φανταχτερό μάρκετινγκ και δεν ψάχνεται για αναγνώριση όπως η Adidas ή η Under Armour
![Τσέλσι: Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στο ποδόσφαιρο γυναικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ΡΤΗΤΡΡΤΓ-600x393.jpg)
Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής από την Τσέλσι
Η Τσέλσι ολοκλήρωσε την απόκτηση της Ναόμι Γκίρμα από την Σαν Ντιέγκο Γουέιβς σε ποσό που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου γυναικών