Σε λίγες ώρες στις 20 Ιουλίου, το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών 2023 κάνει πρεμιέρα στο νότιο ημισφαίριο της Γης, στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των ποδοσφαιρόφιλων. Η φετινή, ένατη επίσημη διοργάνωση έχει όλα τα φόντα να γίνει η πιο… πολυσυζητημένη γυναικεία αθλητική διοργάνωση στην Ιστορία, με περισσότερα από ένα εκατομμύριο εισιτήρια να έχουν πωληθεί.
Οι πρώτες προβλέψεις δείχνουν ότι το φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών θα μπορούσε να φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια θεατές, σχεδόν διπλάσιο από το 1,12 δισεκατομμύριο θαυμαστές που παρακολούθησαν το τουρνουά το 2019.
Άρωμα γυναίκας στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο
Οι συμμετέχουσες αθλήτριες έχουν δει ήδη ένα κύμα αυξημένου ενδιαφέροντος: στο Instagram, η Ελβετίδα σταρ Αλίσα Λέμαν είδε τον αριθμό των ακολούθων της να φτάνει τα 13,4 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 75% μέσα σε έναν χρόνο. Και αυτοί οι followers αξίζουν πραγματικά πολλά χρήματα. Σύμφωνα την Nielsen Sports, μια ανάρτηση της Λέμαν στο Instagram μεταφράζεται σε 307.000 δολάρια για έναν χορηγό.
Η Λέμαν δεν είναι κάτι ακραίο. Τα γυναικεία αθλήματα αυξάνονται σε δημοτικότητα και αξία. Ακόμα καλύτερα, αυτή η ανάπτυξη δεν εξαρτάται πλέον από εκδηλώσεις τετραετίας όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες ή τα Παγκόσμια Κύπελλα (αν και, όπως πιθανότατα θα αποδείξει το φετινό τουρνουά, σίγουρα βοηθούν). Οι επενδυτές, που βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό στο περιθώριο του γυναικείου αθλητισμού, αγωνιούν να κερδίσουν χρήματα. Και όπως επισημαίνει το Bloomberg η δυναμική ανάπτυξης είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από ό,τι είναι για τα ανδρικά πρωταθλήματα. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, η αξία των επαγγελματικών franchises γυναικείου ποδοσφαίρου έχει αυξηθεί πάνω από 10 φορές τα τελευταία χρόνια.
Μικρή κάλυψη
Αυτό θα πρέπει να είναι ένα ευπρόσδεκτο σημάδι για περισσότερους επενδυτές, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ορισμένα ζητήματα. Μεταξύ άλλων δυσκολιών, τα ομαδικά αθλήματα των ανδρών έχουν καθιερωθεί ως ιδιοκτησίες μέσων ενημέρωσης και μονοπωλούν κορυφαίους χρόνους τηλεθέασης, εκεί που τα γυναικεία αθλήματα δεν μπορούν να ελπίζουν να λάβουν μερίδιο.
Το 2019, μόνο το 5,4% των τηλεοπτικών αθλητικών ειδήσεων και στιγμιότυπων αφιερώθηκε στον γυναικείο αθλητισμό. Για χρόνια, αυτά τα άτυπα μπλακ άουτ πάγωσαν τον γυναικείο αθλητισμό σε εξειδικευμένα γεγονότα.
Ωστόσο, την τελευταία μισή δεκαετία, μια σειρά παραγόντων έχει αρχίσει να μετατοπίζει αυτό το έμφυλο πεδίο. Πρώτον, μια νεότερη γενιά φιλάθλων αγκαλιάζει τον κοινωνικό ακτιβισμό που συνοδεύει τον γυναικείο αθλητισμό. «Ο γυναικείος αθλητισμός αντιπροσωπεύει εγγενώς κάτι, όπως το #MeToo, την ισότητα των φύλων», εξηγεί η Kirsten Sibbit-Johnston , αναπληρώτρια διευθύντρια στο Sports Consultancy που εδρεύει στο Λονδίνο, όπου συνεργάζεται με κατόχους αθλητικών δικαιωμάτων και επενδυτές. «Η τρέχουσα επιτυχία του γυναικείου ποδοσφαίρου στις ΗΠΑ πηγάζει από το γεγονός ότι οι παίκτες είναι τόσο μεγάλοι υποστηρικτές και αγωνίζονται για κάτι».
Δεύτερον, χάρη στην ανάπτυξη του streaming, των online highlights και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα γυναικεία αθλήματα έχουν γίνει πιο προσιτά από ποτέ. Ένας χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ακολούθησε τη Megan Rapinoe για την υπεράσπιση της LGBTQ μπορεί να αποφασίσει να δώσει προσοχή στις δυνατότητές της να σκοράρει και αυτόν τον μήνα .
Ακτιβισμός και αθλητισμός
Αυτό είναι καλό για την επιχείρηση του γυναικείου αθλητισμού. Το 2021, μια έρευνα διαπίστωσε ότι το 50% των οπαδών των γυναικείων αθλημάτων «συμφωνεί απόλυτα» ότι οι χορηγοί πρέπει να επιδιώξουν «να κάνουν τον κόσμο καλύτερο». Μόλις το 20% των οπαδών των ανδρικών αθλημάτων εξέφρασε το ίδιο αίσθημα. Αυτή η δέσμευση, ειδικά για την ισότητα των φύλων, οδηγεί τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης και άλλες συμφωνίες. Για παράδειγμα, το 2022, οι χορηγίες για γυναικεία αθλήματα αυξήθηκαν κατά 20% από έτος σε έτος παγκοσμίως.
Latest News
Ο ιδιοκτήτης της Aston Villa σκέφτεται την «έξοδο» από τη Βρετανία λόγω φορολογίας
Ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας Νασέφ Σαουρίρις φέρεται να εξετάζει τη μετεγκατάστασή του, ενώ το οικογενειακό του γραφείο NNS Group μεταφέρθηκε στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι
CIES: Αυτοί είναι οι πιο ακριβοί παίκτες στον κόσμο
Ο Αγγλος άσος της Ρεάλ Μαδρίτης άφησε στη δεύτερη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον Ερλινγκ Χάαλαντ
Θέλει να... παίξει μπάλα ο Ίλον Μασκ - Για ποια εξαγορά-έκπληξη ετοιμάζεται
Όπως αποκάλυψε ο πατέρας του Ίλον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος ενδιαφέρεται όντως για την εξαγορά των «ρεντς»
Αλλάζει άρδην ο τρόπος που παρακολουθούν μεταδόσεις οι φίλαθλοι - Πού στρέφονται
Σήμερα, η συντριπτική πλειονότητα των φιλάθλων λέει ότι χρησιμοποιεί και δεύτερες οθόνες κατά τη διάρκεια ζωντανών μεταδόσεων
Στον «αέρα» 50 εκατ. που πλήρωσε σε παίκτη η Μπαρτσελόνα - Οικονομικό χάος στον ιστορικό σύλλογο
Η ισπανική LaLiga αφαίρεσε τον μέσο Ντάνι Όλμο, καθώς και τον επιθετικό Πάου Βίκτορ, από το επίσημο ρόστερ της Μπαρτσελόνα
Αναστάτωση στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή με ψεύτικους λογαριασμούς του Μπαχ
Ψεύτικοι λογαριασμοί και e-mail ως… Τόμας Μπαχ επικοινωνούν με υψηλόβαθμα πρόσωπα, σύμφωνα με καταγγελία που έκανε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή
1925-2025: Ο Ολυμπιακός και 100 χρόνια τρισένδοξης ιστορίας
Ο Ολυμπιακός συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και η χρονιά που μόλις μπήκε, είναι σημείο αναφοράς στην μυθική ιστορία του συλλόγου
Το μήνυμα του Βαγγέλη Μαρινάκη στους οπαδούς της Νότιγχαμ
«Κάναμε μεγάλα βήματα με τη Νότιγχαμ το 2024, θα συνεχίσουμε για μεγαλύτερες επιτυχίες το 2025» τονίζει μεταξύ άλλων ο Βαγγέλης Μαρινάκης
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Το 2024 ήταν μια αξέχαστη χρονιά, το 2025 να μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο το όνομα του Ολυμπιακού»
Το μήνυμα του ηγέτη του Ολυμπιακού, Βαγγέλη Μαρινάκη, για το μαγικό 2024 και το ιστορικό 2025.
To brand Beckham πληρώνει 124 εκατ. δολ. σε μερίσματα
Περισσότερο από μία δεκαετία μετά την αποχώρησή του από το ποδόσφαιρο ο Μπέκαμ συνεχίζει να κερδίζει από το όνομά του