
Η αναβίωση ενός εμβληματικού αυτοκινήτου της σοβιετικής εποχής, του Moskvich, από ρωσική κρατική εταιρεία αναδείχθηκε με τυμπανοκρουσίες ως ένδειξη της ανθεκτικότητας της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις δυτικές κυρώσεις.
«Είναι ένα ιστορικό γεγονός», είπε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, κάνοντας τα εγκαίνια στο εργοστάσιο που η κυβέρνηση της Μόσχας πήρε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault πέρυσι προς ένα μόνο ρούβλι
Το εάν παραμένει κραταιά η ρωσική βιομηχανία μένει να φανεί. Αυτό, πάντως, που διαφαίνεται είναι ότι η αναγέννηση του Moskvich είναι ένα σημάδι της αυξανόμενης επιρροής της Κίνας σε έναν σημαντικό τομέα της ρωσικής οικονομίας.
Τα καινούργια Moskvich δεν μοιάζουν με τα «κουτιά» της σοβιετικής εποχής, σημειώνει το Reuters.
Τα κομψά τετράθυρα SUV διαθέτουν εξαρτήματα κινητήρα και ταπετσαρίες από την κινεζική JAC Motors, ευδιάκριτα. Πηγές που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι το μοντέλο Moskvich 3 είναι ένα JAC Sehol X4 που συναρμολογήθηκε στη Μόσχα χρησιμοποιώντας εξοπλισμό που αγοράστηκε από κινέζο συνεργάτη.
Η Moskvich ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα μοντέλα 3 και 3e κατασκευάζονται σε εργοστάσιο του εξωτερικού και στη συνέχεια εξάγονται στη Ρωσία όπου ολοκληρώνεται η συναρμολόγησή τους. Έκανε λόγο για «ξένο εταίρο», χωρίς να κατονομάσει την JAC.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακτούν μερίδιο αγοράς στη Ρωσία, αξιοποιώντας την αποχώρηση δυτικών παικτών που κυριαρχούσαν στην αγορά πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, όπως δείχνουν τα στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 49% της αγοράς της Ρωσίας, φτάνοντας τις 40.000 μονάδες τον Ιούνιο, σε σύγκριση με ένα προπολεμικό μερίδιο μόλις 7% τον Ιούνιο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Autostat.
Οι εξαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Ρωσία πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου του 2023 αυξήθηκαν 5,2 φορές από έτος σε έτος σε σχεδόν 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία των κινεζικών τελωνείων, συμπεριλαμβανομένων των εξαγωγών αξίας σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μόνο τον Απρίλιο.
Πέρα από αυτά τα στοιχεία, οι κινεζικές εταιρείες αυξάνουν επίσης τις πωλήσεις τους στη Ρωσία με τη συναρμολόγηση οχημάτων σε εργοστάσια όπως η Renault και η Nissan, σύμφωνα με το Reuters.
Το Reuters μίλησε με πηγές που γνωρίζουν το θέμα, οι οποίες ανέφεραν ότι έξι εργοστάσια στη Ρωσία –συνολικής ετήσιας δυναμικότητας 600.000 αυτοκινήτων- που ανήκαν στο παρελθόν σε ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα παράγουν κινεζικά μοντέλα ή σχεδιάζουν να το κάνουν.
Ο Βλαντιμίρ Μπεσπάλοφ, ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, σχολίασε ότι η αυξανόμενη παρουσία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών ωφελεί τη Ρωσία, επιτρέποντάς της να επανεκκινήσει την παραγωγή σε εργοστάσια που βρίσκονται σε αδράνεια και να διατηρήσει θέσεις εργασίας σε μια βιομηχανία που το 2020 απασχολούσε περίπου 300.000 άτομα.
«Αναμφίβολα, η επέκταση των κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά θα συνεχιστεί», δήλωσε ο Andrey Olkhovsky, επικεφαλής της αλυσίδας αντιπροσωπειών Avtodom. «Δεν υπάρχουν εναλλακτικές για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας».
Η Avtodom, η οποία αγόρασε τις θυγατρικές της Mercedes-Benz στη Ρωσία, βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για τη συναρμολόγηση ενός premium κινεζικού αυτοκινήτου στο παλιό εργοστάσιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Μόσχα και ένας συνεργάτης θα μπορούσε να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του έτους, σημείωσε.
Η κεντρική τράπεζα είναι ένα από τα λίγα κρατικά όργανα που αναγνωρίζουν την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας.
Όπως σημείωσε σε μια έκθεση στα μέσα Ιουλίου, αρκετά εργοστάσια στην κεντρική και βορειοδυτική Ρωσία που ήταν σε αδράνεια πέρυσι, παράγουν τώρα “αυτοκίνητα βασισμένα σε κινεζικά μοντέλα … με τις δικές τους μάρκες”.
«Αν στο παρελθόν κυριαρχούσαν τα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία και την Ευρώπη, πλέον περισσότερο από το 70% των εισαγωγών είναι από την Κίνα», αναφέρεται στην έκθεση.


Latest News

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο