Παρατείνονται μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου των εργαζομένων των πρώην Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) που απασχολούνται στην ολοκλήρωση των εργασιών των υποβρυχίων (Υ/Β) «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ».
Σχετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου «Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας – συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» του Υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Υπενθυμίζεται ότι το ενεργητικό και τα ακίνητα των πρώην ΕΝΑΕ έχουν περιέλθει στον έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου. Με την παρούσα ρύθμιση όμως δίνεται μία παράταση στο καθεστώς απασχόλησης των εργαζομένων για την συντήρηση των υποβρυχίων, η οποία πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις και με εξοπλισμό των ναυπηγείων.
Ειδικότερα με το άρθρο άρθρο 57 του νομοσχεδίου με τίτλο «Ρύθμιση για την ολοκλήρωση εργασιών σε υποβρύχια (Υ/Β) του Πολεμικού Ναυτικού – Τροποποίηση παρ. 8 και 9 άρθρου 26 ν. 4258/2014»
α. Παρατείνονται, μέχρι την οριζόμενη ημερομηνία:
– το χρονικό διάστημα αξιοποίησης από το Πολεμικό Ναυτικό των αναγκαίων πιστώσεων, που διατίθενται προκειμένου να συνεχιστεί η αδιάλειπτη συντήρηση και υποστήριξη των προαναφερόμενων Υ/Β και των πολεμικών πλοίων του Αρχηγείου Στόλου καθώς και η κάλυψη των τεχνικών αναγκών των Υ/Β, για τη διατήρηση της επιχειρησιακής ετοιμότητάς τους,
– οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με τις οποίες το Πολεμικό Ναυτικό συμβάλλεται με πρώην εργαζόμενους της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ) και με τρίτους εργαζόμενους, εκτός ΕΝΑΕ, για την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης των Υ/Β και των πολεμικών πλοίων του Αρχηγείου Στόλου.
Προσδίδεται αναδρομικότητα (από την 1η Ιουλίου 2023) στην ισχύ των συμβάσεων που θα συναφθούν σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις.
Το άρθρο 57 αναφέρει:
Ρύθμιση για την ολοκλήρωση εργασιών σε υποβρύχια (Υ/Β) του Πολεμικού Ναυτικού – Τροποποίηση παρ. 8 και 9 άρθρου 26 ν. 4258/2014
1. Στο άρθρο 26 του ν. 4258/2014 (Α΄ 94) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην παρ. 8 παρατείνεται το χρονικό διάστημα αξιοποίησης των αναγκαίων πιστώσεων, β) στην περ. α΄ της παρ. 9 παρατείνεται το χρονικό διάστημα εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης και υποστήριξης, γ) στο δεύτερο εδάφιο της περ. β΄ της παρ. 9, παρατείνεται η ημερομηνία έως την οποία εκτείνονται οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και οι παρ. 8 και 9 διαμορφώνονται ως εξής: «8. Για τα Υ/Β «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ», τα οποία ανήκουν κατά κυριότητα στο ελληνικό δημόσιο και τα οποία παραλαμβάνονται αυτοδίκαια, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 5A, καθώς και για τα πλοία του Αρχηγείου Στόλου, το ελληνικό δημόσιο, στο πλαίσιο του δικαιώματός του, νομής και κατοχής σε αυτά, προκειμένου να συνεχιστεί η αδιάλειπτη συντήρηση και υποστήριξη αυτών και για την κάλυψη των τεχνικών αναγκών των Υ/Β, και με σκοπό τη διατήρηση της επιχειρησιακής ετοιμότητάς τους, αναθέτει στο Πολεμικό Ναυτικό την αξιοποίηση των αναγκαίων πιστώσεων, που διατίθενται από πιστώσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, για το χρονικό διάστημα από 1ης Φεβρουαρίου 2023 έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2023. 9. Οι υπηρεσίες συντήρησης και υποστήριξης των πολεμικών πλοίων της παρ. 8, παρέχονται ως εξής:
α. Οι εργασίες συντήρησης και υποστήριξης εκτελούνται από στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, πρώην εργαζομένους της ΕΝΑΕ, τρίτους εργαζόμενους και τους αναγκαίους υπεργολάβους, σε εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και σε εγκαταστάσεις και με κινητό εξοπλισμό της ΕΝΑΕ, ή του οικονομικού φορέα, στον οποίο μεταβιβάζεται το ενεργητικό της ΕΝΑΕ, στο πλαίσιο της ειδικής διαχείρισης, που δύναται να χρησιμοποιεί το Πολεμικό Ναυτικό, έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2023. 51 β. Το Πολεμικό Ναυτικό συμβάλλεται από 1η Φεβρουαρίου 2023, με πρώην εργαζομένους της ΕΝΑΕ και με τρίτους εργαζόμενους, εκτός της ΕΝΑΕ, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προκειμένου να παράσχουν τις απαιτούμενες υπηρεσίες, για τη συντήρηση και την υποστήριξη των Υ/Β και των πολεμικών πλοίων του Αρχηγείου Στόλου. Οι συμβάσεις αυτές έχουν μηνιαία ή διμηνιαία διάρκεια και δεν εκτείνονται πέραν της 30ής Σεπτεμβρίου 2023. Οι συμβαλλόμενοι στις ως άνω συμβάσεις ορισμένου χρόνου δύναται να είναι και συνταξιούχοι ή να έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης την 1η Φεβρουαρίου 2023, εφόσον κριθούν απαραίτητοι για την εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών συντήρησης και υποστήριξης. Το Πολεμικό Ναυτικό καταβάλλει τις μηνιαίες αμοιβές που συμφωνούνται για κάθε εργαζόμενο, πλέον της αναλογούσας στην αμοιβή ασφαλιστικής εισφοράς ως αποδοχές για την παρεχόμενη εργασία. Οι συμβάσεις με πρώην εργαζομένους της ΕΝΑΕ και τρίτους εργαζόμενους δεν δημιουργούν οποιαδήποτε διαδοχή του Πολεμικού Ναυτικού στις απαιτήσεις αυτών έναντι της ΕΝΑΕ. Κατά την αυτοδίκαιη ολοκλήρωση και λύση των συμβάσεων, εφαρμόζεται η παρ. 5A. γ. Για τη σύναψη των τυχόν αναγκαίων συμβάσεων της περ. α’ και για την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης και υποστήριξης των Υ/Β και πλοίων του Αρχηγείου Στόλου, με τρίτους προμηθευτές και υπεργολάβους για κάθε επί μέρους αντικείμενο, παραμένει σε ισχύ η εξουσιοδότηση της παρ. 4.»
2. Οι συμβάσεις που συνάπτονται μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 26 του ν. 4258/2014, όπως τροποποιείται με την παρ. 1 του παρόντος, ισχύουν από 1ης.7.2023.
H δαπάνη
H δαπάνη από την παράταση του χρονικού διαστήματος ολοκλήρωσης των εναπομεινασών εργασιών και δοκιμών των τεσσάρων (4) υποβρυχίων (Υ/ Β) «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ» και την ως εκ τούτου διάθεση πιστώσεων για την καταβολή των αμοιβών των εργαζομένων και την αντιμετώπιση του κόστους λειτουργίας του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά (έξοδα λειτουργικά και συντήρησης των υποδομών, βιομηχανικά έξοδα, προμήθεια υλικών και παροχή υπηρεσιών από εξειδικευμένους τεχνικούς κατασκευαστών βασικών συστημάτων των Υ/Β). Η εν λόγω δαπάνη, για χρονικό διάστημα τριών μηνών (από 1-7-2023 έως 30-9-2023), σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο, εκτιμάται συνολικά στο ποσό των 13 εκατ. ευρώ. (άρθρο 57)
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς