
Αύξηση του τζίρου κατά 9% και online πωλήσεις €146 εκ. σημείωσαν τα Online Φαρμακεία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, με τις online παραγγελίες να αυξάνονται κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Convert Group, με την επισήμανση ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.
Τα στοιχεία άντλησε η Convert Group από 99 online φαρμακεία, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο εξαμήνου αναδεικνύονται οι εξής: +10% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +5% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +1% σε βρεφικά και παιδικά είδη. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν τα προϊόντα υγείας κατά 23%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.

Η συγκράτηση των εκπτώσεων που παρατηρήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2023 στο online κανάλι συνεχίζεται σε ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό και την ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους.
Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο τριμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 46% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα Οργανικά Αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14%. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι Πλατφόρμες Σύγκρισης Τιμών γνώρισαν μια μείωση της τάξης του 5%, έχοντας ποσοστό 13% από 18% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.


Latest News

Cebergy Holdings: Έκρηξη 39% για τα EBITDA στα 276,2 εκατ. - Στα 3,44 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο
Ο Αλέξης Αλεξίου CEO της Cenergy Holdings με αφορμή τα αποτελέσματα του 2024 ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου στο Μέριλαντ το 2027

Παπακωνσταντίνου (IDEAL): Προς νέες εξαγορές από κοινού με την OHA – Στα 400 εκατ. ευρώ η δύναμη πυρός
Τι ανέφερε ο επικεφαλής της IDEAL Holdings για το mega deal με την OHA – Οι συνέργειες και η πρόταση για μέρισμα τον Ιούνιο
![ESG: Ουραγός οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην εφαρμογή του – Τι δείχνει έρευνα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/esg3-600x280.png)
Τρεις στους δέκα μικρομεσαίους δεν γνωρίζουν το ESG - Αποκαλυπτική έρευνα [γραφήματα]
Τα ευρήματα της έρευνας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το ESG - Το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων

Στα χέρια της Vista Bank η Alpha Leasing Romania
Η Vista Bank ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στη αγορά της Ρουμανίας - Η Alpha Leasing Romania διαθέτει μικρό μέγεθος στην τοπική αγορά και ελέγχει το 100% της Alpha Insurance Brokerage Romania

Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών στο πλευρό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της ομογένειας
Προσφέρει δωρεάν ιατρικές υπηρεσίες στις Κλινικές του Ομίλου του, στους Έλληνες κατοίκους της Ίμβρου και της Τενέδου, καθώς και σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό του Οικουμενικού Πατριαρχείου

«Τσίμπησαν» ελαφρώς οι τιμές στο ράφι - Ποια προϊόντα αυξήθηκαν και ποια μειώθηκαν [γραφήματα]
Στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2025 καταγράφηκε μεταβολή +0,60% σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024 - Τι δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Αύξηση παραγωγής 8,7% το 2024 στην ελληνική ασφαλιστική αγορά - Η έρευνα της ΕΑΕΕ [γραφήματα])
Οι ασφαλίσεις κατά ζημιών αυξήθηκαν κατά 9,4%, φθάνοντας τα 2,95 δισ. ευρώ, ενώ οι ασφαλίσεις ζωής αυξήθηκαν κατά 7,9%, φθάνοντας τα 2,73 δισ. ευρώ

Αναβαθμίζει την τιμή-στόχο στα 27 ευρώ - Η Wood για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η χρηματιστηριακή αναγνωρίζει για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιθώριο ανόδου 48%

Attica Bank: Διαχείριση περιουσίας των πελατών από υψηλού κύρους επαγγελματίες
Για την Attica Bank, αποτελεί στρατηγική επιλογή η συμβουλευτική και η προσφορά νέων επενδυτικών προϊόντων στον τομέα της διαχείρισης περιουσίας

Τρεις νέες συμβάσεις EPC της Metlen στη Χιλή για αποθήκευση ενέργειας
Οι νέες συμβάσεις της Metlen ενισχύουν τη θέση της εταιρείας στις ΑΠΕ της Χιλής - Όλα τα έργα πρόκειται να παραδοθούν το αργότερο έως το πρώτο τρίμηνο του 2026