Εως τις αρχές του νέου έτους αναμένεται να τεθούν σε κυκλοφορία 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα αλλάξουν πολύ τις συνθήκες κυκλοφορίας των πολιτών επεσήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά την ενημερωτική σύσκεψη που είχε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Χρ. Σταϊκούρας, και οι υφυπουργοί Χρ. Αλεξοπούλου και Ν. Ταχιάος, καθώς και ο υπουργός Επικρατείας Α. Σκέρτσος.
Αυτοκίνητο: Πουλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά από ντίζελ τον Ιούνιο στην Ευρώπη
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην ασφάλεια των μετακινήσεων των πολιτών και υπογράμμισε ότι προωθούνται ταχύτατα και τα έργα ασφαλείας του σιδηροδρόμου.
Ειδική αναφορά έκανε στο έργο της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το οποίο όπως είπε είναι το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο στη χώρα και όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.
Ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση προωθεί και όλα τα υπόλοιπα, μικρά και μεγάλα, έργα, κάνοντας αναφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024, στον ΒΟΑΚ, στον Ε65 και στην Πατρών – Πύργου. Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση προωθεί επίσης το θέμα της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα και γενικώς στις «καθαρές» μετακινήσεις .
Όπως είπε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχουμε ένα ευρύ πεδίο παρεμβάσεων, θα έχουμε πολύ δουλειά τα επόμενα χρόνια και έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην πολιτική του ηγεσία
Από την πλευρά του ο υπουργός Χ. Σταϊκούρας είπε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να προωθήσει με αποτελεσματικό τρόπο όλα τα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη, να σχεδιάσει νέα έργα και να διαχειριστεί με σύνεση όλους τους διάθεσιμους πόρους.
Ολόκληρη η δήλωση του Πρωθυπουργού
Πράγματι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα απολύτως κρίσιμο Υπουργείο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πατρίδας μας, αλλά ένα Υπουργείο το οποίο, όπως είπατε κ. Υπουργέ, προωθεί και ζητήματα κοινωνικής συνοχής, ειδικά στα ζητήματα που αφορούν τις μαζικές μεταφορές -ένα ζήτημα στο οποίο έχουμε συμφωνήσει από κοινού ότι θέλουμε να το προτεραιοποιήσουμε ως προς τις δράσεις τις οποίες δρομολογούμε τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια.
Δεν μιλάμε, λοιπόν, μόνο για την υλοποίηση, την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί, όπως οι εναπομείναντες μεγάλοι οδικοί άξονες: το Πάτρα-Πύργος το οποίο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, τον Ε65 ο οποίος κι αυτός αναμένεται, το νότιο τμήμα του, να έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Φυσικά ο εμβληματικός Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, όπου η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου έκανε μία πολύ σημαντική δουλειά προετοιμασίας και τώρα εναπόκειται στη νέα ηγεσία να «τρέξει», ουσιαστικά, το έργο.
Αλλά φυσικά και υποδομές που έχουν να κάνουν με τις μαζικές μεταφορές: το Μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως είπαμε, θα λειτουργήσει εντός του 2024, η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο αυτή τη στιγμή υλοποιείται στη χώρα, ένα μεγάλο ανοιχτό εργοτάξιο στην Αθήνα, το οποίο όμως, όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει πλήρως τον χάρτη των μεταφορών στην πρωτεύουσα.
Όμως θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στις άμεσες παρεμβάσεις τις οποίες κάνουμε στα λεωφορεία μας. Εκεί πιστεύουμε ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχουμε απτά αποτελέσματα να δείξουμε, με τα πρώτα καινούρια 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να παραδίδονται και να δρομολογούνται σε γραμμές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση αντικαθιστώντας παλαιότερα λεωφορεία. Νομίζω ότι οι πολίτες αμέσως θα εκτιμήσουν τη διαφορά στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Και, βέβαια, η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, της ηλεκτροκίνησης, μιας μετακίνησης πιο φιλικής προς το περιβάλλον, είναι μία δράση όπου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορούμε να κάνουμε στον τομέα αυτόν πολύ σημαντικά πράγματα.
Τέλος, να σταθούμε ιδιαίτερα και στην ασφάλεια των μετακινήσεων. Μεγάλα έργα τα οποία έρχονται από το παρελθόν που αφορούν την ασφάλεια των τρένων μας θα ολοκληρωθούν, όπως είχαμε δεσμευθεί, εντός των επόμενων μηνών, προκειμένου να κλείσει και αυτή η πληγή η οποία τόσο πολύ μας έχει πονέσει.
Και, βέβαια, η ανάγκη να επενδύσουμε στον σιδηρόδρομο του μέλλοντος, έχοντας μία αίσθηση της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της χώρας, πάντα με έμφαση στη βασική μας γραμμή: από την Πάτρα στην Αθήνα και από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τα σύνορα.
Όλα αυτά, κ. Υπουργέ, κα και κ. Υφυπουργέ, συνιστούν ένα πολύ ευρύ πεδίο παρεμβάσεων. Να προσθέσω και σε αυτά τα πολύ σημαντικά αρδευτικά έργα τα οποία τόσο μεγάλη σημασία έχουν για τη βιωσιμότητα του πρωτογενούς μας τομέα.
Οπότε θα έχουμε πάρα πολλή δουλειά τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια, αλλά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του Υπουργείου, ότι αυτό το απολύτως κρίσιμο πεδίο πολιτικής για τη χώρα μας θα το φέρετε εις πέρας όπως ακριβώς το έχουμε σχεδιάσει
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»