Αυξήθηκε σε πλοία και χωρητικότητα ο ελληνόκτητος στόλος, ενώ μειώθηκε ελαφρώς ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών, σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin Research που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα. Ειδικότερα όπως σημειώνεται όλοι οι τύποι πλοίων και μεγέθους αυξήθηκαν κατά 2,8%, με τον αριθμό τους να φτάνει τα 6.409 πλοία στο τέλος του 2022 από 6.123 το 2021. Κατά συνέπεια, το μέσο μέγεθος του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε σε 72,5 χιλιάδες τόνους DWT.
Η ηλικία αυξήθηκε επίσης στα 14,1 έτη, κάτι που είχαμε να δούμε από το 2014. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έδειξαν μια προτίμηση για μεταχειρισμένο τονάζ, καθώς οι αποφάσεις για νεότευκτα πλοία δεν λαμβάνονται εύκολα ενόψει των νέων τεχνολογιών που δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί και θα οδηγήσουν τον στόλο σε μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050.
Επίσης καταγράφεται μια σχετικά μικρή αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού στόλου κατά 3%. Σε απόλυτους αριθμούς, ο στόλος αυξήθηκε κατά 286 μονάδες όλων των τύπων και μεγεθών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μέσου μεγέθους του πλοίου και μια αύξηση της ηλικίας του στόλου κατά λίγο περισσότερο από ένα έτος.
Ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 599, αντιστρέφοντας την αργή αύξηση των τελευταίων τριών ετών. Το 2021 υπήρχαν 607 ελληνικές εταιρείες από το χαμηλό των 588 το 2018, αλλά μειωμένες από το ιστορικό υψηλό του 1998. Η τάση για ενοποιήσεις εταιρειών συνεχίζεται.
Όσον αφορά το μέγεθος των εταιρειών, ο αριθμός των εταιρειών με 25+ πλοία συνέχισε να αυξάνεται σε 56 το 2022, από 54 το 2021, σηματοδοτώντας τον υψηλότερο αριθμό που έχει καταγραφεί ποτέ. Από άποψη χωρητικότητας είναι αυξημένες κατά 18,17 εκατ. τόνους DWT από 2021.
Οι πλοιοκτήτες άνω του 1 εκατ. τόνων, μειώθηκαν κατά 4 σε 78, έναντι 82 το 2021, 80 το 2020, 81 το 2019. Το ποσοστό τους επί του στόλου είναι επίσης ελαφρώς μειωμένο σε 78,3% έναντι 79% το 2021. Το 80% του μεριδίου των εκατομμυριούχων τόνων εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο.
Ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει την πτωτική του τάση, και έπεσαν κάτω από τις 100 στις 99, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2008-2009 . Αυτό αντικατοπτρίζει τον σκεπτικισμό που κρύβεται πίσω από την παραγγελία νεότευκτων πλοίων που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ηλικίας του στόλου.
Η αύξηση της ηλικίας που ξεκίνησε το 2018 συνεχίζεται. Η συνολική ηλικία του συνόλου του ελληνικού στόλου το 2022 ήταν 14,1, έναντι έναντι 13 το 2021 και 13,2 το 2020.
Επίσης σύμφωνα με την Petrofin μεγάλη πτώση σημειώνεται στον αριθμό των μικρότερων εταιρειών (με 1-2 πλοία) που βρίσκονται για πρώτη φορά κάτω από τις 200 και διαμορφώθηκαν στις 191 το 2022. Επίσης, σημαντική μείωση σημειώνεται στις εταιρείες 3-4 πλοίων, οι οποίες μειώνονται σε 115 το 2022 από 131 το 2021.
Οι εταιρείες με στόλο 9-15 πλοία σημείωσαν αλματώδη άνοδο σε 78 το 2022 από 66 το 2021, ενώ ο αριθμός των εταιρειών με 16-24 πλοία καθώς και ο αριθμός των εταιρειών 5-8 πλοίων είναι σταθερός.
Οι εταιρείες με στόλο 25+ πλοίων συνέχισαν την άνοδό τους το 2022 σε 56 έναντι 54 το 2021. Και πάλι, ο υψηλότερος αριθμός από 1998
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ