Απέτυχαν να καταλήξουν σε συμφωνία για τον περιορισμό των ορυκτών καυσίμων οι χώρες – μέλη της G20 στο πλαίσιο της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Ινδία, καθώς οι αντιρρήσεις ορισμένων κρατών – παραγωγών αποδείχτηκαν άκαμπτες.
Οι επιστήμονες και οι ακτιβιστές είναι εξοργισμένοι από τις προσπάθειες των διεθνών φορέων για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ακόμη και όταν τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι σε πλήρη εξέλιξη από την Κίνα έως τις Ηνωμένες Πολιτείες και υπογραμμίζουν την κλιματική κρίση που αντιμετωπίζει ο πλανήτης.
Οι αξιωματούχοι του τομέα της ενέργειας των κρατών – μελών της G20 επρόκειτο να εκδώσουν κοινό ανακοινωθέν στο τέλος της τετραήμερης συνάντησής τους στο Bambolin, μια πόλη στην ινδική παράκτια πολιτεία Γκόα.
Πετρέλαιο: «Σοβαρά προβλήματα» στις αγορές λόγω ανόδου της ζήτησης από Κίνα – Ινδία
Αντιδράσεις για τον στόχο στις ΑΠΕ
Ωστόσο, το κοινό ανακοινωθέν απορρίφθηκε λόγω διαφωνιών, συμπεριλαμβανομένου του προβλεπόμενου τριπλασιασμού της δυναμικότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030.
Οι προτάσεις που παρότρυναν τις ανεπτυγμένες χώρες να επιτύχουν τον στόχο της από κοινού κινητοποίησης 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για τη δράση για το κλίμα στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, από το 2020-2025, και η περιγραφή του πολέμου στην Ουκρανία, αποτέλεσαν επιπλέον πεδία διαφωνιών και αντιπαραθέσεων.
Η χρήση ορυκτών καυσίμων ήταν το κυρίαρχο ζήτημα στις ημερήσιες συζητήσεις, αλλά οι αξιωματούχοι της G20 απέτυχαν να καταλήξουν σε συμφωνία για τον περιορισμό της «αδιάκοπης» χρήσης, όπως ανέφεραν στο Reuters δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Ένα προσχέδιο αργά την Παρασκευή που εξετάστηκε από το Reuters έγραφε: «Τονίστηκε η σημασία της καταβολής προσπαθειών για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων, ανάλογα με τις διαφορετικές εθνικές συνθήκες».
Ο υπουργός Ενέργειας της Ινδίας R.K. Singh, σε μια ενημέρωση τύπου μετά το τέλος της διάσκεψης, είπε ότι ορισμένες χώρες ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τον όρο «δέσμευση άνθρακα» αντί για τη «σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων». Ωστόσο δεν κατονόμασε τις χώρες αυτές.
Πάντως, οι μεγάλοι παραγωγοί ορυκτών καυσίμων, η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία, η Κίνα, η Νότια Αφρική και η Ινδονησία ήταν όλοι γνωστό ότι αντιτίθενται στον στόχο του τριπλασιασμού της ικανότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αυτή τη δεκαετία.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες