
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πλέον ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων οχημάτων. Αυτά βοηθούν να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας στο δρόμο, ενώ προσφέρουν υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης. Πρόκειται για τα συστήματα Advanced Driver Assistance System (ADAS), τα οποία διορθώνουν λάθη του οδηγού και μειώνουν αισθητά τα ποσοστά ατυχημάτων.
Με την εισαγωγή νέων κανονισμών και την αυξημένη έμφαση στην ασφάλεια οδήγησης, τα περισσότερα συστήματα εγκαθίστανται στα αυτοκίνητα για να προστατεύσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Δεν είναι πλέον μόνο οι αερόσακοι, το υδραυλικό τιμόνι ή το ABS. Σήμερα, τα οχήματα εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με προηγμένες λύσεις που μπορούν να χωριστούν σε έξυπνα, ενεργητικά και παθητικά συστήματα ασφαλείας. Συστήματα που από την μία αυξάνουν την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αλλά από την άλλη ανεβάζουν υψηλά την τιμή ενός αυτοκινήτου.
Αυτά αναπτύσσονται και προσαρμόζονται συνεχώς για να διασφαλίζουν τόσο την ασφάλεια όσο και την άνεση για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Ταυτόχρονα, αξίζει να σημειωθεί ότι το καθήκον τους δεν είναι πάντα να εγγυώνται προστασία σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά και να εξαλείφουν τον πιθανό κίνδυνο πριν καν εμφανιστεί μια επικίνδυνη κατάσταση.
Αλμα στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων στην Ελλάδα – Ποιες κατηγορίες «πουλάνε»
Τι είναι τα ADAS
Ο όρος ADAS στην πραγματικότητα δεν αναφέρεται σε ένα μόνο σύστημα, αλλά σε μια συλλογή διαφορετικών λύσεων υποστήριξης οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι το ADAS αποτελείται από πολλά δευτερεύοντα συστήματα που επηρεάζουν διαφορετικά μέρη του αυτοκινήτου. Στην πράξη, μια τέτοια λύση βοηθά την οδήγηση παρέχοντας αυξημένη επίγνωση του δρόμου. Το σύστημα βασίζεται σε εκτεταμένα ηλεκτρονικά μέσα στο όχημα, ιδιαίτερα στη χρήση ενός δικτύου αισθητήρων και ελεγκτών. Αυτό επιτρέπει την άμεση επικοινωνία και την άμεση απόκριση ακόμη και πριν ο οδηγός αντιληφθεί έναν κίνδυνο ή πιθανό πρόβλημα.
Τα συστήματα διαθέτουν κάμερες στο παρμπρίζ, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την ανίχνευση εμποδίων, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία του ενεργού cruise control και τη ρύθμιση των φώτων στις συνθήκες οδήγησης. Υπάρχουν οι αισθητήρες ραντάρ, οι οποίοι βοηθούν τις κάμερες μετρώντας την απόσταση από τα εμπόδια και οι αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για λειτουργίες όπως βοηθός στάθμευσης.
Ωστόσο, αυτά είναι μερικά μόνο από τα εξαρτήματα που μπορούν να συνθέσουν ένα σύστημα ADAS. Πολύ συχνά όλο και ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού μπαίνει στην λίστα παραγωγής, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των επιβατών. Η ακριβής λίστα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό ότι τέτοιες λύσεις χρησιμοποιούνται και σε αυτόνομα αυτοκίνητα, όπου αποτελούν τη βάση για τη διατήρηση της ασφάλειας στο δρόμο. Πολλά από αυτά θα εξελιχθούν και θα αποτελέσουν βασικά συστήματα της νέας εποχής της αυτοκίνησης.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ορισμένα από τα εξαρτήματα που απαρτίζουν το σύστημα ADAS έχουν ήδη θεωρηθεί υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτά περιλαμβάνουν υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, τεχνολογία διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, ενεργό cruise control με χρήση αισθητήρων ραντάρ, αυτόματο σύστημα πέδησης, έλεγχος τυφλού σημείου, σύστημα ελέγχου ορίων ταχύτητας και συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης.
Τις περισσότερες φορές τα βασικά στοιχεία ενός τέτοιου συστήματος είναι οι κάμερες και οι αισθητήρες που συνεργάζονται κατά την οδήγηση για να ενισχύσουν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Τέλος, τα συστήματα ADAS αποτελούν τον προπομπό της αυτόνομης οδήγησης που τα επόμενα λίγα χρόνια θα φθάσει σε ανώτερα επίπεδα τα οποία θα επιτρέπουν την οδήγηση ενός οχήματος χωρίς την συμμετοχή οδηγού.


Latest News

Ιλον Μασκ: Η μεγάλη άνοδος και το ρίσκο της πτώσης
Η σημαντική μείωση των πωλήσεων της Tesla αποδίδεται περισσότερο στις πολιτικές του παρεμβάσεις και λιγότερο στον κινεζικό ανταγωνισμό

Σε χαμηλό 7μήνου οι μετοχές των Big Tech - Γιατί δεν δελεάζουν τους επιφυλακτικούς αγοραστες
Οι αναλυτές της Wall Street περιόρισαν πρόσφατα τις εκτιμήσεις τους για το 2025 για τις Magnificent Seven της Big Tech

Η Baidu λάνσαρε δύο νέα μοντέλα ΑΙ και υπιστηρίζει ότι είναι ανταγωνιστικά της DeepSeek
Η Baidu δήλωσε ότι το τελευταίο μοντέλο βάσης ERNIE 4.5 έχει «εξαιρετική ικανότητα πολυτροπικής κατανόησης»

Data Center: Ποιος θα πληρώσει το ενεργειακό κόστος; – Τι αποκαλύπτει έρευνα του Harvard
Το ενεργειακό κόστος για τα data center πρέπει να μειωθεί -Θα το πληρώσουν οι καταναλωτές δείχνει το Harvard

ASML: Η μάχη που θα κρίνει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης – Ο ανταγωνισμός από Κίνα και Ιαπωνία
Το να καταφέρει ένας ανταγωνιστής να προσπεράσει την ASML δεν είναι εύκολη υπόθεση όμως Κίνα και Ιαπωνία κάνουν σημαντικά βήματα

Ποιες είναι οι δύο νέες πλατφόρμες που ανοίγουν για το ευρύ κοινό
Πρόκειται για τον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς

«Έκρηξη» στις πωλήσεις έξυπνων ακουστικών το 2024 - Τι προβλέπει η Canalys
Τα έξυπνα ακουστικά σημείωσαν αξιοσημείωτη ανάπτυξη 11,2% το 2024 ξεπερνώντας τις παραδόσεις 455 εκατομμυρίων συσκευών παγκοσμίως

Το πιο επικίνδυνο malware για τον Φεβρουάριο - Η απειλή που στοχεύει αξιόπιστες πλατφόρμες
Το AsyncRAT αναδύεται ως μια σε ανάπτυξη απειλή, ενώ οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νόμιμες πλατφόρμες για να αποφύγουν τον εντοπισμό του και να το εδραιοποιήσουν

Η ICEYE εκτοξεύει τον νέο δορυφόρο Generation 4
Ο Generation 4 είναι η τελευταία καινοτομία της ICEYE, που προσφέρει δυνατότητες απεικόνισης για βελτιωμένη παρατήρηση και κατηγοριοποίηση στόχων, εξυπηρετώντας τις ανάγκες σε παγκόσμιες αγορές άμυνας και ISR

OpenAI και Μασκ συμφωνούν σε γρήγορη δίκη για αλλαγή μοντέλου λειτουργίας της startup
Ο δικαστής απέρριψε αυτό το μήνα το αίτημα του Μασκ να αναστείλει τη μετάβαση της OpenAI σε κερδοσκοπικό μοντέλο