Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πλέον ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων οχημάτων. Αυτά βοηθούν να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας στο δρόμο, ενώ προσφέρουν υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης. Πρόκειται για τα συστήματα Advanced Driver Assistance System (ADAS), τα οποία διορθώνουν λάθη του οδηγού και μειώνουν αισθητά τα ποσοστά ατυχημάτων.
Με την εισαγωγή νέων κανονισμών και την αυξημένη έμφαση στην ασφάλεια οδήγησης, τα περισσότερα συστήματα εγκαθίστανται στα αυτοκίνητα για να προστατεύσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Δεν είναι πλέον μόνο οι αερόσακοι, το υδραυλικό τιμόνι ή το ABS. Σήμερα, τα οχήματα εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με προηγμένες λύσεις που μπορούν να χωριστούν σε έξυπνα, ενεργητικά και παθητικά συστήματα ασφαλείας. Συστήματα που από την μία αυξάνουν την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αλλά από την άλλη ανεβάζουν υψηλά την τιμή ενός αυτοκινήτου.
Αυτά αναπτύσσονται και προσαρμόζονται συνεχώς για να διασφαλίζουν τόσο την ασφάλεια όσο και την άνεση για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Ταυτόχρονα, αξίζει να σημειωθεί ότι το καθήκον τους δεν είναι πάντα να εγγυώνται προστασία σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά και να εξαλείφουν τον πιθανό κίνδυνο πριν καν εμφανιστεί μια επικίνδυνη κατάσταση.
Αλμα στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων στην Ελλάδα – Ποιες κατηγορίες «πουλάνε»
Τι είναι τα ADAS
Ο όρος ADAS στην πραγματικότητα δεν αναφέρεται σε ένα μόνο σύστημα, αλλά σε μια συλλογή διαφορετικών λύσεων υποστήριξης οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι το ADAS αποτελείται από πολλά δευτερεύοντα συστήματα που επηρεάζουν διαφορετικά μέρη του αυτοκινήτου. Στην πράξη, μια τέτοια λύση βοηθά την οδήγηση παρέχοντας αυξημένη επίγνωση του δρόμου. Το σύστημα βασίζεται σε εκτεταμένα ηλεκτρονικά μέσα στο όχημα, ιδιαίτερα στη χρήση ενός δικτύου αισθητήρων και ελεγκτών. Αυτό επιτρέπει την άμεση επικοινωνία και την άμεση απόκριση ακόμη και πριν ο οδηγός αντιληφθεί έναν κίνδυνο ή πιθανό πρόβλημα.
Τα συστήματα διαθέτουν κάμερες στο παρμπρίζ, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την ανίχνευση εμποδίων, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία του ενεργού cruise control και τη ρύθμιση των φώτων στις συνθήκες οδήγησης. Υπάρχουν οι αισθητήρες ραντάρ, οι οποίοι βοηθούν τις κάμερες μετρώντας την απόσταση από τα εμπόδια και οι αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για λειτουργίες όπως βοηθός στάθμευσης.
Ωστόσο, αυτά είναι μερικά μόνο από τα εξαρτήματα που μπορούν να συνθέσουν ένα σύστημα ADAS. Πολύ συχνά όλο και ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού μπαίνει στην λίστα παραγωγής, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των επιβατών. Η ακριβής λίστα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό ότι τέτοιες λύσεις χρησιμοποιούνται και σε αυτόνομα αυτοκίνητα, όπου αποτελούν τη βάση για τη διατήρηση της ασφάλειας στο δρόμο. Πολλά από αυτά θα εξελιχθούν και θα αποτελέσουν βασικά συστήματα της νέας εποχής της αυτοκίνησης.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ορισμένα από τα εξαρτήματα που απαρτίζουν το σύστημα ADAS έχουν ήδη θεωρηθεί υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτά περιλαμβάνουν υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, τεχνολογία διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, ενεργό cruise control με χρήση αισθητήρων ραντάρ, αυτόματο σύστημα πέδησης, έλεγχος τυφλού σημείου, σύστημα ελέγχου ορίων ταχύτητας και συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης.
Τις περισσότερες φορές τα βασικά στοιχεία ενός τέτοιου συστήματος είναι οι κάμερες και οι αισθητήρες που συνεργάζονται κατά την οδήγηση για να ενισχύσουν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Τέλος, τα συστήματα ADAS αποτελούν τον προπομπό της αυτόνομης οδήγησης που τα επόμενα λίγα χρόνια θα φθάσει σε ανώτερα επίπεδα τα οποία θα επιτρέπουν την οδήγηση ενός οχήματος χωρίς την συμμετοχή οδηγού.
Latest News
Τι συμβαίνει στα βιντεοπαιχνίδια μετά το τελευταίο επίπεδο;
Για σχεδόν 40 χρόνια κανείς δεν κατάφερνε να «τερματίσει» το Tetris - Ένας 16χρονος όμως το πέτυχε
Γιατί οι Big Tech επενδύουν στο μέλλον χωρίς βέβαιες αποδόσεις
Οι Big Tech είναι ασαφείς σχετικά με επενδυτικά σχέδια και την πιθανή απόσβεση
Η Disney επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη - Τα σχέδια του ομίλου
Διάφορα τμήματα εντός της Disney εξερευνούν εφαρμογές για την επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία τοποθετεί ψηφιακά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο
Deal 1,5 δισ. της Apple με Globalstar για επέκταση της δορυφορικής κάλυψης
Η Apple θα δεσμεύσει 1,1 δισ. δολ. σε μετρητά και θα αγοράσει επίσης το 20% του μετοχικού κεφαλαίου της Globalstar έναντι 400 εκατ. δολ.
Ποιες ειναι οι χώρες με τις φθηνότερες και ακριβότερες διαδικτυακές συνδρομές
Οι υπηρεσίες streaming αποτελούν την κατηγορία με τις περισσότερες συνδρομές, με το 22% των χρηστών να κάνει εγγραφή σε αυτές τις πλατφόρμες
Πώς εκμεταλλεύθηκαν την Meta οι Κινέζοι για στρατιωτικούς σκοπούς
Η Κίνα χρησιμοποιεί τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα προς στρατιωτικές και χρήσεις ασφάλειας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters
Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]
Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;
Νέος γύρος χρηματοδότησης 1 εκατ. ευρώ για τη startup Indeex
Η Indeex έχει αναπτύξει μια καινοτόμα λύση λογισμικού που ενσωματώνεται σε υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις και γίνονται ψηφιακές
Πτώση 13,7% στα κέρδη εννιαμήνου για την Huawei, παρά την άνοδο των εσόδων
Τα έσοδα της Huawei αυξήθηκαν στα 585,9 δισεκατομμύρια γουάν από 452,3 δισεκατομμύρια στο αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα
Σύσταση νέας εταιρείας από την Cosmos Business Systems σε συνεργασία με την Novelcore
Η συμμετοχή της Cosmos Business Systems στην νέα εταιρεία φτάνει στο 55%, ενώ το υπόλοιπο 45% κατέχει η Novelcore - Τα ίδια κεφάλαια της Novelcore θα ανέλθουν σταδιακά στο 1 εκ. ευρώ