Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πλέον ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων οχημάτων. Αυτά βοηθούν να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας στο δρόμο, ενώ προσφέρουν υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης. Πρόκειται για τα συστήματα Advanced Driver Assistance System (ADAS), τα οποία διορθώνουν λάθη του οδηγού και μειώνουν αισθητά τα ποσοστά ατυχημάτων.
Με την εισαγωγή νέων κανονισμών και την αυξημένη έμφαση στην ασφάλεια οδήγησης, τα περισσότερα συστήματα εγκαθίστανται στα αυτοκίνητα για να προστατεύσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Δεν είναι πλέον μόνο οι αερόσακοι, το υδραυλικό τιμόνι ή το ABS. Σήμερα, τα οχήματα εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με προηγμένες λύσεις που μπορούν να χωριστούν σε έξυπνα, ενεργητικά και παθητικά συστήματα ασφαλείας. Συστήματα που από την μία αυξάνουν την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αλλά από την άλλη ανεβάζουν υψηλά την τιμή ενός αυτοκινήτου.
Αυτά αναπτύσσονται και προσαρμόζονται συνεχώς για να διασφαλίζουν τόσο την ασφάλεια όσο και την άνεση για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Ταυτόχρονα, αξίζει να σημειωθεί ότι το καθήκον τους δεν είναι πάντα να εγγυώνται προστασία σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά και να εξαλείφουν τον πιθανό κίνδυνο πριν καν εμφανιστεί μια επικίνδυνη κατάσταση.
Αλμα στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων στην Ελλάδα – Ποιες κατηγορίες «πουλάνε»
Τι είναι τα ADAS
Ο όρος ADAS στην πραγματικότητα δεν αναφέρεται σε ένα μόνο σύστημα, αλλά σε μια συλλογή διαφορετικών λύσεων υποστήριξης οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι το ADAS αποτελείται από πολλά δευτερεύοντα συστήματα που επηρεάζουν διαφορετικά μέρη του αυτοκινήτου. Στην πράξη, μια τέτοια λύση βοηθά την οδήγηση παρέχοντας αυξημένη επίγνωση του δρόμου. Το σύστημα βασίζεται σε εκτεταμένα ηλεκτρονικά μέσα στο όχημα, ιδιαίτερα στη χρήση ενός δικτύου αισθητήρων και ελεγκτών. Αυτό επιτρέπει την άμεση επικοινωνία και την άμεση απόκριση ακόμη και πριν ο οδηγός αντιληφθεί έναν κίνδυνο ή πιθανό πρόβλημα.
Τα συστήματα διαθέτουν κάμερες στο παρμπρίζ, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την ανίχνευση εμποδίων, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία του ενεργού cruise control και τη ρύθμιση των φώτων στις συνθήκες οδήγησης. Υπάρχουν οι αισθητήρες ραντάρ, οι οποίοι βοηθούν τις κάμερες μετρώντας την απόσταση από τα εμπόδια και οι αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για λειτουργίες όπως βοηθός στάθμευσης.
Ωστόσο, αυτά είναι μερικά μόνο από τα εξαρτήματα που μπορούν να συνθέσουν ένα σύστημα ADAS. Πολύ συχνά όλο και ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού μπαίνει στην λίστα παραγωγής, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των επιβατών. Η ακριβής λίστα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό ότι τέτοιες λύσεις χρησιμοποιούνται και σε αυτόνομα αυτοκίνητα, όπου αποτελούν τη βάση για τη διατήρηση της ασφάλειας στο δρόμο. Πολλά από αυτά θα εξελιχθούν και θα αποτελέσουν βασικά συστήματα της νέας εποχής της αυτοκίνησης.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ορισμένα από τα εξαρτήματα που απαρτίζουν το σύστημα ADAS έχουν ήδη θεωρηθεί υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτά περιλαμβάνουν υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, τεχνολογία διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, ενεργό cruise control με χρήση αισθητήρων ραντάρ, αυτόματο σύστημα πέδησης, έλεγχος τυφλού σημείου, σύστημα ελέγχου ορίων ταχύτητας και συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης.
Τις περισσότερες φορές τα βασικά στοιχεία ενός τέτοιου συστήματος είναι οι κάμερες και οι αισθητήρες που συνεργάζονται κατά την οδήγηση για να ενισχύσουν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Τέλος, τα συστήματα ADAS αποτελούν τον προπομπό της αυτόνομης οδήγησης που τα επόμενα λίγα χρόνια θα φθάσει σε ανώτερα επίπεδα τα οποία θα επιτρέπουν την οδήγηση ενός οχήματος χωρίς την συμμετοχή οδηγού.
Latest News
Γιατί η Meta έπρεπε να «υποκλιθεί στον Τραμπ» πριν από την ορκωμοσία του
Η Meta έχει πολλά να διακινδυνεύσει, γι' αυτό και επαναπροσδιορίζει τη θέση της ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις - Τι κάνει τώρα με τον Τραμπ
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Στη «Silicon Valley» της Ταϊβάν - Εκεί που χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας
Το νέο επιστημονικό πάρκο εισφέρει το 6% του ΑΕΠ της Ταϊβάν - Στο Σίντσου έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες τεχνολογικές επιχειρήσεις
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Οργή στη Nvidia για τους επικείμενους περιορισμούς Μπάιντεν στις εξαγωγές μικροτσίπ
Η Nvidia είναι ο κορυφαίος πωλητής των λεγόμενων επιταχυντών τεχνητής νοημοσύνης και θα επηρεαστεί από τα νέα μέτρα
«Ανεβαίνει» ο ανταγωνισμος ανάμεσα στη Blue Origin και τη SpaceX - Την Κυριακή η εκτόξευση του πυραύλου New Glenn
Με ύψος 30 ορόφων, ο New Glenn αποτέλεσε βασικό στόχο της Blue Origin και επιδιώκει να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τον Falcon 9 της SpaceX
Αντίστροφη μέτρηση για το TikTok στις ΗΠΑ - Ο «τελικός» στο Ανώτατο Δικαστήριο
TikTok και ByteDance αμφισβητούν τον νόμο που υποχρεώνει την πώληση της πλατφόρμας έως τις 19 Ιανουαρίου ή το «λουκέτο»
Τα μεγαλύτερα έσοδα από το 1994 κατέγραψε το 2024 η TSMC
Οι μετοχές της TSMC που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Ταϊβάν έχουν αυξηθεί κατά 88% τους τελευταίους 12 μήνες
Οι ΗΠΑ ξεκινούν έρευνα για την τεχνολογία «έξυπνης κλήσης» χωρίς οδηγό της Tesla
Οι αρχές θεωρούν ότι τα αυτοκίνητα της Tesla εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό έχουν προβλήματα αναγώρισης αντικειμένων και σταθμευμένων οχημάτων
Μια ακόμη από τις Big Tech, η Microsoft προσφέρει ενα εκατ. δολ. για την ορκωμοσία Τράμπ
Microsoft, Google, Meta και Amazon έχουν δώσει ή πρόκειται να συμβάλλουν. με ένα εκατ. δολ η κάθε μια, στο ταμείο για την ορκωμοσία Τράμπ