Μετά από δύο διαδοχικές μειώσεις, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης κατά 7% το 2020, η παραγωγή βιομηχανικών προϊόντων της ΕΕ ανακάμπτει και αυξάνεται. Η βιομηχανική παραγωγή της ΕΕ αυξήθηκε κατά 8% το 2021 σε σύγκριση με το 2020 και στη συνέχεια συνέχισε την ανοδική της τάση με αύξηση κατά 5% το 2022 σε σύγκριση με το 2021.
Ευρωζώνη: Βαθαίνει η ύφεση σε Γαλλία – Γερμανία – Μεγάλη υποχώρηση στο δείκτη PMI
Μεταξύ 2012 και 2014, η παραγωγή της ΕΕ μειώθηκε ελαφρά πριν ξεκινήσει σταδιακή αύξηση μέχρι το 2018. Το 2019, η αξία της πωληθείσας παραγωγής κατέγραψε μικρή μείωση και στη συνέχεια μειώθηκε πιο απότομα το 2020 λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας. Το ξέσπασμα της COVID-19 και τα σχετικά μέτρα περιορισμού που επιβλήθηκαν ευρέως από τις χώρες της ΕΕ είχαν σημαντικό αντίκτυπο στη βιομηχανική παραγωγή της ΕΕ το 2020, αλλά το 2021 και το 2022 παρουσίασαν αυξήσεις στην παραγωγή σε όλες τις ομάδες βιομηχανικής δραστηριότητας.
Σε ονομαστικούς όρους, η αξία της πωλειθήσας παραγωγής της ΕΕ εκτινάχθηκε από 5.209 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 σε 6.179 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022, αυξημένη κατά 19%.
Μεγάλη αύξηση σε βασικά μέταλλα και μεταλλικά προϊόντα
Εξετάζοντας τις επτά κορυφαίες ομάδες μεταποιητικών δραστηριοτήτων, το υψηλότερο άλμα στην αξία της πωληθείσας παραγωγής καταγράφηκε στη μεταποίηση βασικών μετάλλων και μεταλλικών προϊόντων, της τάξης του 42% (σε τρέχουσες τιμές) και από 788 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 σε 1.118 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.
Ακολούθησε η παραγωγή τροφίμων, ποτών και καπνού με +17% (από 872 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 σε 1.021 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022) και η παραγωγή χημικών με +19% (από 460 δισεκατομμύρια ευρώ έως 547 δισεκατομμύρια ευρώ. Η παραγωγή προϊόντων καουτσούκ και πλαστικών αυξήθηκε κατά 16%, από 437 δισ. ευρώ σε 508 δισ. ευρώ, ενώ ο κλάδος μηχανημάτων και εξοπλισμού αυξήθηκε κατά 10%, από από 512 δισ. ευρώ σε 562 δισ. ευρώ.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;