
Το χειρόφρενο είναι ένα ιδιαίτερα απλό στη χρήση του εξάρτημα, το οποίο χρησιμοποιούμε κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας, τόσο πριν ξεκινήσουμε, όσο και όταν έρθει η ώρα να παρκάρουμε.
Δύσκολα υπάρχει οδηγός που δεν γνωρίζει τη βασική λειτουργία του χειρόφρενου, η οποία δεν είναι άλλη από την αποτροπή κύλισης ενός αυτοκινήτου όταν αυτό είναι σταθμευμένο.
Αυτοκίνητα: Στο επίκεντρο τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Ο μοχλός που βρίσκεται συνήθως ανάμεσα στα καθίσματα συνδέεται με μια ντίζα με μεταλλικό καλώδιο, η οποία με τη σειρά της συνδέεται με τα πίσω φρένα ενός αυτοκινήτου. Όταν σηκώνουμε το χειρόφρενο, η ντίζα τεντώνει και μπλοκάρει τα πίσω φρένα.
Όταν τραβάμε το χειρόφρενο προς τα επάνω, πολλοί οδηγοί πατούν το κουμπί που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του μοχλού, μιας και θεωρούν ότι αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος προκειμένου να μην προκαλέσουν φθορά στον μηχανισμό.
Όπως αναφέρει το Car and Motot, η ανησυχία έγκειται στο γεγονός ότι όταν τραβάμε το χειρόφρενο δίχως να πατήσουμε το κουμπί τότε ακούμε έναν οδοντωτό ήχο, ο οποίος οφείλεται στην τριβή μιας ασφάλειας πάνω στα «δοντάκια» του μηχανισμού (καστάνια).
Αντιθέτως, όταν πατάμε το κουμπί στον μοχλό κατά την άρση του τελευταίου, τότε η ασφάλεια δεν έρχεται σε επαφή με τον οδοντωτό μηχανισμό και ως εκ τούτου αυτός ο ανησυχητικός ήχος απουσιάζει.
Ωστόσο, σε αντίθεση με ό,τι πολλοί πιστεύουν, η τριβή της ασφάλειας με τα «δοντάκια» του μηχανισμού δεν προκαλεί φθορά, καθώς και οι δύο μηχανισμοί είναι κατασκευασμένοι για να αντέχουν πολλά χρόνια. Συνήθως όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο.
Αδιάψευστο μάρτυρα συνιστά το παρακάτω βίντεο, όπου πρωταγωνιστεί ένα αυτοκίνητο 17 ετών που έχει διανύσει πάνω από 160.000 χλμ. Όπως εξηγεί ο κάτοχός του, η τριβή μεταξύ των δύο μεταλλικών μερών είναι τόσο ανεπαίσθητη που δεν συντρέχει ο παραμικρός λόγος ανησυχίας.
Το μεγάλο λάθος που κάνουμε
Το μόνο που πρέπει να μας ανησυχεί είναι το γεγονός ότι όταν σηκώνουμε τον μοχλό πατώντας ταυτόχρονα το κουμπί, τότε δεν καταλαβαίνουμε που «πιάνει» το χειρόφρενο και έτσι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην έχουμε «μπλοκάρει» αποτελεσματικά τους πίσω τροχούς και το αυτοκίνητό μας να τσουλήσει.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι τα μηχανικά χειρόφρενα πνέουν τα λοίσθιά τους, μιας και αντικαθίστανται από τα ηλεκτρικά τα οποία προσφέρουν επιπλέον ευκολία και ασφάλεια – δεδομένου σε κάποια μοντέλα ενεργοποιούνται αυτόματα.
Πηγή: in.gr


Latest News

Γεραπετρίτης: Να σταματήσουν οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία
«Η Ευρώπη βρίσκεται μεταξύ πρωτοφανών κρίσεων. Κρίσεων πολεμικών, κρίσεων ανθρωπιστικών, κρίσεων κλιματικών» τόνισε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Γεραπετρίτης

Τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί ταξί τη Μεγάλη Τρίτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία κατεβαίνει αύριο ο κλάδος – Μήλον της Έριδος η ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες

Νέα έξαρση του τουρκικού «εποικισμού»
Τα στοιχεία από Ίμερο και Ξυλαγανή Ροδόπης έως τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης, τη Λέρο και τη Μυτιλήνη – Προβληματισμός στην κυβέρνηση από τις αγορές που κάνουν επενδυτές από την Τουρκία

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα τη Μεγάλη Εβδομάδα
Υποτονική η κίνηση στην αγορά σε σχέση με πέρσι – Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Ζελένσκι προς Τραμπ: Έλα να δεις τι έκανε ο Πούτιν
«Θέλουμε να έρθετε να δείτε», λέει ο Ζελένσκι σε συνέντευξή του, απευθυνόμενος στον Τραμπ, προσθέτοντας ότι «Θα καταλάβετε τι έκανε ο Πούτιν».

H Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη για τη βόμβα στην Hellenic Train
Εκτός από την επίθεση στην Hellenic Train, η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη και για αυτή στο υπουργείο Εργασίας

Κοντά στην ταυτοποίηση ενός εκ των φερόμενων δραστών της έκρηξης στη Hellenic Train η Αντιτρομοκρατική
Η αναζήτηση, ενός άνδρα με σακίδιο, που έχει καταγραφεί από κάμερες ασφαλείας στην περιοχή της έκρηξης στα γραφεία της Hellenic Τrain, βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας της αστυνομίας.

Η Γαλλία αυστηροποιεί την απαγόρευση χρήσης smartphones στα σχολεία
Έκθεση επιστημόνων στη Γαλλία υποστήριξε ότι τα παιδιά δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούν smartphones μέχρι τα 13 τους και ότι θα πρέπει να απαγορεύεται η πρόσβαση στα social media μέχρι τα 18 τους

Γεραπετρίτης: Στο Λουξεμβούργο για το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ
Στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ο πόλεμος στην Ουκρανία και η κρίση στη Μέση Ανατολή

Ουκρανία: Πάνω από 21 νεκροί και 20 τραυματίες από ρωσικό πυραυλικό χτύπημα
«Η Ρωσία σκοτώνει αμάχους» έγραψε ο επιτελάρχης του Ζελένσκι