
Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) για την ίδρυση ενός νέου Κέντρου Απανθρακοποίησης των ΗΑΕ, υπέγραψαν η Α.Ε. Suhail Al Mazrouei, Υπουργός Ενέργειας και Υποδομών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), και ο Knut Orbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος της DNV Maritime, εκπροσωπώντας το Ίδρυμα Det Norske Veritas, σε μια τελετή στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο.
Η 80η σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) αυτόν τον μήνα έδειξε ότι η ναυτιλία βρίσκεται πλέον σε μια επιταχυνόμενη πορεία προς την πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα. Ωστόσο, η πρόκληση της υλοποίησης αυτού του στόχου είναι πολύπλοκη και μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της συνεργασίας όλων των μερών.
Ναυτιλία: Οι προκλήσεις και ο νέος γενικός γραμματέας του ΙΜΟ
Το νέο κέντρο
Το νέο Κέντρο Απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η νέα κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Ενέργειας και Υποδομών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και του Ιδρύματος Det Norske Veritas (DNV), έχει σχεδιαστεί για να θέσει στο επίκεντρο τη βιώσιμη απανθρακοποίηση. Θα εργαστεί για να συνδέσει τους ενδιαφερόμενους φορείς από ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία και πέραν αυτής, ώστε να καταστεί κινητήρια δύναμη για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε παγκόσμιο επίπεδο.
“Η ίδρυση του Κέντρου Απανθρακοποίησης των θαλάσσιων μεταφορών των ΗΑΕ αντικατοπτρίζει την ακλόνητη δέσμευσή μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προώθηση βιώσιμων πρακτικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία”, δήλωσε ο Suhail Al Mazrouei, Υπουργός Ενέργειας των ΗΑΕ. “Συνεργαζόμενοι με τον DNV, στοχεύουμε να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία και το παγκόσμιο δίκτυό του για να προωθήσουμε την καινοτομία και να επιταχύνουμε την υιοθέτηση τεχνολογιών απαλλαγής από τον άνθρακα. Το Κέντρο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στην προώθηση των εθνικών και περιφερειακών στόχων μας για τη βιωσιμότητα, συμβάλλοντας παράλληλα στις παγκόσμιες προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής”.
“Το Ίδρυμα Det Norske Veritas καθοδηγείται από την επιθυμία να βοηθήσει την κοινωνία να αντιμετωπίσει τις μεγάλες παγκόσμιες αλλαγές”, δήλωσε ο Remi Eriksen, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδρύματος Det Norske Veritas και της DNV. “Η πρόσφατη απόφαση του ΙΜΟ να ενισχύσει σημαντικά τους στόχους εκπομπών της διεθνούς ναυτιλίας θα ωθήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επιταχύνει τη μετάβασή της. Στο DNV πιστεύουμε βαθιά ότι η διακλαδική συνεργασία είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη αυτού του στόχου και εργαζόμαστε για να μοιραστούμε τη βαθιά και ευρεία γνώση μας στον κλάδο μέσω κέντρων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στη ναυτιλία σε βασικές περιοχές του κόσμου. Η ίδρυση του Κέντρου Αποανθρακοποίησης των ΗΑΕ, σε συνεργασία με το Υπουργείο, αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για τον κλάδο και ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε νέους εταίρους στο μέλλον”.
Ολιστική προσέγγιση
Το Κέντρο θα ακολουθήσει μια ολιστική προσέγγιση, θα εργάζεται σε κορυφαία κοινά ερευνητικά προγράμματα του κλάδου, θα συνεργάζεται με κυβερνητικούς, βιομηχανικούς και ακαδημαϊκούς φορείς και θα προσελκύει και θα αναπτύσσει νέα ταλέντα στον κλάδο. Επιπλέον, το Κέντρο θα επικεντρωθεί σε προγράμματα που καλλιεργούν και επιταχύνουν την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και θα παρέχει έναν κεντρικό κόμβο πληροφοριών σχετικά με τις λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα.
“Είμαστε πολύ χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας των ΗΑΕ για τη δημιουργία του Κέντρου Αποκλιμάκωσης της Ναυτιλίας”, δήλωσε ο Knut Orbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος της DNV Maritime. “Πρωτοβουλίες όπως το Κέντρο είναι απαραίτητες καθώς επιδιώκουμε να επιταχύνουμε την πορεία προς ένα μέλλον χωρίς άνθρακα. Πρέπει να προωθήσουμε την καινοτομία και να αναβαθμίσουμε τα τοπικά πλεονεκτήματα σε παγκόσμια πρωτοβουλία. Με τη στρατηγική του θέση και την ισχυρή υποστήριξη από τους ηγέτες της βιομηχανίας, το Κέντρο είναι έτοιμο να γίνει κόμβος για τις προσπάθειες απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα”.
Οι εταίροι σχεδιάζουν να εγκαινιάσουν το Κέντρο στις αρχές του 2024.


Latest News

«Κοπή χάλυβα» για το δεύτερο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς οχημάτων της Neptune Lines
Στις 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η παραδοσιακή τελετή κοπής χάλυβα που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου.

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.