λλες πέντε θέσεις έχασε στον παγκόσμιο ανταγωνισμό το λιμάνι του Πειραιά που ελέγχεται από την Cosco, στη διάρκεια του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της έκδοσης «One Hundred Ports 2023» των Lloyd’s List. Πιο συγκεκριμένα το 2022 το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην 38η θέση από την 33η θέση ένα χρόνο πριν και την 28η το 2020, Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων υπολογίζεται από την ειδική έκδοση στα 5.000.948 teu, μειωμένα κατά 5,9% σε σύγκριση με τα 5.311.775 teu του 2021. Ο αριθμός διακινούμενων containers μειώνεται για τρίτο συνεχές έτος, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι στις αρχές του 2023 αρχίζει να ανακτάται το χαμένο έδαφος αναφέρουν οι Lloyd’s List.
Τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια πέτυχαν συνδυασμένη αύξηση του όγκου κατά 1,5% το 2022, με τις συνολική διακίνηση containers να φτάνει τα 685,8 εκατ. teu.
Πειραιάς: Ξεπέρασε τη Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα δέκα πρώτα λιμάνια τα επτά είναι κινεζικά, με την Σανγκάη να βρίσκεται στην πρώτη θέση η Σιγκαπούρη στη δεύτερη, το Μπουσάν στην έβδομη ενώ το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι είναι το Ρότερνταμ που βρίσκεται στην δέκατη θέση
Η μετά την πανδημία άνθιση που βοήθησε τον κλάδο των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων να ανακτήσει τις απώλειες φορτίων που προκάλεσε η πανδημία άρχισε να εξασθενεί το 2022, σημειώνουν οι Lloyd’s List.
Για τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, αυτό σήμαινε επιστροφή στις ημέρες της μέτριας αύξησης της ζήτησης μια τάση που είχε γίνει σταθερό στοιχείο για τον κλάδο πριν από το Covid.
Η ισχυρή εμφάνιση της Κίνας και οι ανθεκτικές οικονομίες της Μέσης Ανατολής συνέβαλαν στο αντισταθμιστεί η έλλειψη ζήτησης από το μετα-πανδημικό hangover που έγινε πιο αισθητό στην Ευρώπη και σε ολόκληρη την Αμερική.
Το πλεονέκτημα μιας πιο μέτριας εικόνας της ζήτησης ήταν ότι έδωσε στα λιμάνια – και στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων γενικότερα – την πολυπόθητη ανάπαυλα από τη χρόνια συμφόρηση που είχε πνίξει τις αλυσίδες εφοδιασμού καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, σημειώνουν οι Lloyd’s List
Ωστόσο μετά το πέρας της πανδημίας νέο σοκ ήταν η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία που πυροδότησες τις πληθωριστικές πιέσεις με αρνητική επίπτωση στη ζήτηση
Latest News
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas