![Λιμάνι Πειραιά: Έχασε πέντε θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/peiraias.jpg)
λλες πέντε θέσεις έχασε στον παγκόσμιο ανταγωνισμό το λιμάνι του Πειραιά που ελέγχεται από την Cosco, στη διάρκεια του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της έκδοσης «One Hundred Ports 2023» των Lloyd’s List. Πιο συγκεκριμένα το 2022 το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην 38η θέση από την 33η θέση ένα χρόνο πριν και την 28η το 2020, Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων υπολογίζεται από την ειδική έκδοση στα 5.000.948 teu, μειωμένα κατά 5,9% σε σύγκριση με τα 5.311.775 teu του 2021. Ο αριθμός διακινούμενων containers μειώνεται για τρίτο συνεχές έτος, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι στις αρχές του 2023 αρχίζει να ανακτάται το χαμένο έδαφος αναφέρουν οι Lloyd’s List.
Τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια πέτυχαν συνδυασμένη αύξηση του όγκου κατά 1,5% το 2022, με τις συνολική διακίνηση containers να φτάνει τα 685,8 εκατ. teu.
Πειραιάς: Ξεπέρασε τη Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα δέκα πρώτα λιμάνια τα επτά είναι κινεζικά, με την Σανγκάη να βρίσκεται στην πρώτη θέση η Σιγκαπούρη στη δεύτερη, το Μπουσάν στην έβδομη ενώ το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι είναι το Ρότερνταμ που βρίσκεται στην δέκατη θέση
Η μετά την πανδημία άνθιση που βοήθησε τον κλάδο των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων να ανακτήσει τις απώλειες φορτίων που προκάλεσε η πανδημία άρχισε να εξασθενεί το 2022, σημειώνουν οι Lloyd’s List.
Για τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, αυτό σήμαινε επιστροφή στις ημέρες της μέτριας αύξησης της ζήτησης μια τάση που είχε γίνει σταθερό στοιχείο για τον κλάδο πριν από το Covid.
Η ισχυρή εμφάνιση της Κίνας και οι ανθεκτικές οικονομίες της Μέσης Ανατολής συνέβαλαν στο αντισταθμιστεί η έλλειψη ζήτησης από το μετα-πανδημικό hangover που έγινε πιο αισθητό στην Ευρώπη και σε ολόκληρη την Αμερική.
Το πλεονέκτημα μιας πιο μέτριας εικόνας της ζήτησης ήταν ότι έδωσε στα λιμάνια – και στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων γενικότερα – την πολυπόθητη ανάπαυλα από τη χρόνια συμφόρηση που είχε πνίξει τις αλυσίδες εφοδιασμού καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, σημειώνουν οι Lloyd’s List
Ωστόσο μετά το πέρας της πανδημίας νέο σοκ ήταν η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία που πυροδότησες τις πληθωριστικές πιέσεις με αρνητική επίπτωση στη ζήτηση
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![ΟΛΠ: Μέρισμα – ρεκόρ στα 1,34 ευρώ μεικτά ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp2-600x435.jpg)
Μέρισμα- ρεκόρ μοιράζει ο ΟΛΠ για το 2023
Η ΟΛΠ ΑΕ βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
![‘Αμστερνταμ: Ο δήμος βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ASTERDAM_Cruiz-600x265.jpg)
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος