
Το Formula 1 Racing είναι ένας οργανισμός δισεκατομμυρίων δολαρίων και χρειάζονται χρήματα για να μπει κανείς και να παραμείνει στο παιχνίδι. Οι πιλότοι πληρώνουν υψηλά τέλη, συμπεριλαμβανομένου ενός βασικού τέλους εγγραφής που κοστίζει πάνω από 11.000 δολάρια και επιπλέον 2.230 δολάρια ανά πόντο που έχουν συγκεντρώσει από την προηγούμενη σεζόν.
Ο πρωταθλητής της F1 2022, Max Verstappen, έπρεπε να πληρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια μόνο για να μπει στη σεζόν του 2023. Αυτά τα χρήματα αθροίζονται.
Πώς η Formula 1 βγάζει χρήματα
Η Formula 1 απέφερε συνολικά 2,57 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, λόγω των ρεκόρ προσέλευσης και της υψηλής παγκόσμιας τηλεθέασης, σύμφωνα με την έκθεση αποτελεσμάτων που δημοσιοποίησε η ιδιοκτήτρια της F1, Liberty Media. Τον Ιούνιο του 2022, η F1 ανανέωσε το συμβόλαιό της με το ESPN έως το 2025, σε μια συμφωνία που εκτιμάται ότι θα καταβάλλει 75 έως 90 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Sports Business Journal.
Το μηχανοκίνητο άθλημα θα μπορούσε να αυξήσει ακόμη περισσότερο την δημοτικότητά του, με τους διάσημους επενδυτές Ryan Reynolds, Rob McElhenney και Michael B. Jordan να επενδύουν στην ομάδα F1 Alpine σε μια συμφωνία 218 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα.
Η απόδοση υπαγορεύει την αποζημίωση της ομάδας
Πώς, λοιπόν, βγάζουν χρήματα οι ομάδες της F1; Ουσιαστικά, οι ομάδες χρηματοδοτούνται με βάση τις επιδόσεις τους. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι ομάδες με μεγαλύτερους προϋπολογισμούς έτειναν να αποδίδουν καλύτερα και να αποκλείουν ομάδες που είχαν μικρότερους προϋπολογισμούς, η F1 εφάρμοσε ανώτατα όρια προϋπολογισμού το 2021 για να εξισορροπήσει τους αγωνιστικούς χώρους και να περιορίσει τις δαπάνες.
Το ανώτατο όριο δαπανών ήταν 145 εκατομμύρια δολάρια όταν ο κανόνας ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2021 και ορίστηκε σε 135 εκατομμύρια δολάρια το 2023.
Ιστορικά, οι ομάδες με τα μεγαλύτερα μπάτζετ ήταν η Ferrari, η Mercedes και η Red Bull. Οι ομάδες F1 του 2023 που διαγωνίζονται είναι οι Alfa Romeo, Alpine, AlphaTauri, Aston Martin, Ferrari, Haas, McLaren, Mercedes, Red Bull και Williams.
Επενδύσεις και Χορηγίες
Οι ομάδες της F1 κερδίζουν επίσης χρήματα μέσω χορηγιών και επενδύσεων από κατασκευαστές αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, το 2019, η μητρική εταιρεία της Mercedes, Daimler, έβαλε 80 εκατομμύρια δολάρια στην ομάδα για να τη βοηθήσει στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βλέπουν τη F1 ως εργαλείο μάρκετινγκ, ελπίζοντας ότι οι ομάδες που θα κερδίσουν θα κάνουν τα αυτοκίνητά τους πιο ελκυστικά στους επίδοξους αγοραστές.
Ωστόσο, οι χορηγίες είναι ο σημαντικότερος τρόπος με τον οποίο οι ομάδες της F1 βγάζουν χρήματα.
Από το 2010 έως το 2018, οι χορηγοί της F1 πλήρωσαν 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων το μερίδιο της Ferrari ήταν 11,8%.
Πιλότοι
Κάθε ομάδα F1 έχει δύο πιλότους που πληρώνονται από τις ομάδες τους. Η αμοιβή του πιλότου δεν αποτελεί μέρος του ορίου του προϋπολογισμού της ομάδας.
Οι οδηγοί αμείβονται με βασικό μισθό, κερδίζουν μπόνους με βάση την απόδοσή τους στην πίστα και κερδίζουν χρήματα από χορηγίες και προμοτάρισμα. Για το 2023, οι μισθοί για τους οδηγούς της F1 κυμαίνονται από 1 εκατομμύριο δολάρια έως 55 εκατομμύρια δολάρια. Ο Max Verstappen της Red Bull, ο οποίος κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών F1 το 2022, ήταν ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός F1 για τη χρονιά.
Το 2022, ο Verstappen κέρδισε συνολικά 60 εκατομμύρια δολάρια από τη F1, κερδίζοντας μισθό 40 εκατομμύρια δολάρια και 20 εκατομμύρια δολάρια σε μπόνους. Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον ήρθε δεύτερος, κερδίζοντας 55 εκατομμύρια δολάρια σε μισθό από τη Mercedes.


Latest News

Η «χρυσή» Euroleague - Από τον Ναν και τον Βεζένκοφ στα 2.600.000 του Σλούκα
Πόσοι Έλληνες βρίσκονται στη λιστα με τους δέκα πιο ακριβοπληρωμένους παίκτες στη Euroleague

Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νέα Υόρκη – «Παίρνουμε ευρωπαϊκά και πρωταγωνιστούμε σε όλη την Ευρώπη» (pics+vid)
Ο σύνδεσμος φιλάθλων του Ολυμπιακού στη Νέα Υόρκη, βράβευσε τον ηγέτη της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ, Βαγγέλη Μαρινάκη.

Τίμησε τον Βαγγέλη Μαρινάκη ο Σύνδεσμος φιλάθλων Ολυμπιακού Νέας Υόρκης
Κεντρικό πρόσωπο στις εορταστικές εκδηλώσεις στη Νέα Υόρκη ο ηγέτης του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης

Τα σχέδια του ΝΒΑ για επέκταση στην Ευρώπη
Το NBA σχεδιάζει την δημιουργία νέου ευρωπαϊκού πρωταθλήματος στην Ευρώπη εκ του μηδενός

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Από το Old στο New... Trafford - Πού θα βρει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τα 2 δισ.
Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ λέει ότι τα φιλόδοξα σχέδιά της για το γήπεδο που θα αντικαταστήσει το Old Trafford θα προκαλέσουν αναγέννηση της περιοχής

Πού θα κατασκευατεί το νέο γήπεδο της Παρί Σεν Ζερμέν - Πόσο θα κοστίσει
Η Παρί Σεν Ζερμέν μετά τη ρήξη της με τον δήμαρχο του Παρισιού προχωρά σε κατασκευή νέου γηπέδου σε προάστιο της πόλης

Μπλάτερ και Μισέλ Πλατινί απαλλάχθηκαν από τις κατηγορίες περί διαφθοράς
Η δίκη κατά του πρώην επικεφαλής της FIFA και του Γάλλου θρύλου έγινε μετά από έφεση κατά της αθώωσής τους το 2022

Εκατό χρόνια μετά - Η Τσέλσι θα φύγει από το Στάμφορντ Μπριτζ
Ο ιδιοκτήτης της Τσέλσι, Τοντ Μπόελι προωθεί την κατασκευή νέου γηπέδου για την ομάδα του Λονδίνου - Τα σχέδια από την εποχή Αμπράμοβιτς

Οι επιτυχίες της Μπαρτσελόνα δεν μεταφράζονται σε έσοδα - Η τρύπα των 32 εκατ. ευρώ
Η συντήρηση ομάδων σε όλα τα σπορ κοστίζει πανάκριβα στην Μπαρτσελόνα πληγώνοντας καίρια την ομάδα ποδοσφαίρου