![Φωτιές: Πού βρίσκονται τα έργα και οι διαγωνισμοί για πυροσβεστικά, Super Puma και καθαρισμούς δασών [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/F1TuVfJXwAIBjBe-1.jpg)
Στα σκαριά βρίσκονται τουλάχιστον 10 έργα για την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας και τα οποία έχουν διάρκεια ολοκλήρωσης έως τα τέλη του 2025 και μπαίνουν στη “μάχη” κατά των φυσικών καταστροφών. Από το πρώτο τρίμηνο του 2023, επενδύσεις άνω των 370 εκατ. Ευρώ βρίσκονται σε εξέλιξη ή σε φάση δρομολόγησης και σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία προχωρούν διαγωνισμοί για την προμήθεια πτυσσόμενων μεταφερόμενων γεφυρών, κινητών κέντρων διοίκησης και επιτόπιου ελέγχου και την αναβάθμιση δύο ελικοπτέρων Super Puma.
Η Μεσόγειος «στο μάτι» της κλιματικής αλλαγής – Φωτιές σε Ελλάδα και Ιταλία, νεκροί στην Αλγερία
Ταμείο Ανάκαμψης
Εντάσσονται στο Ελλάδα 2.0 και χρηματοδοτούνται από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, όπου στο κομμάτι αυτό προστίθεται το Εθνικό Σχέδιο Αναδάσωσης, για την αποκατάσταση πάνω από 165.000 στρεμμάτων σε υποβαθμισμένα δασικά οικοσυστήματα σε όλη τη χώρα. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό πάνω από 190 εκατ. ευρώ με σκοπό την προστασία του φυσικού πλούτου, ενώ παράλληλα,προχωρά το Anti Nero II για τον καθαρισμό δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων δασών και τη διάνοιξη και συντήρηση αντιπυρικών ζωνών και δασικών δρόμων σε όλη την Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 70 εκατ. Ευρώ.
Σχεδιάζεται έτσι η αγορά 400 πυροσβεστικών οχημάτων, προμήθεια 36 νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών αμφίβιου τύπου και το συνολικό κόστος της αγοράς των νέων αεροσκαφών θα ανέλθει σε 144 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στο πλάνο είναι το σύστημα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης για τους αρχαιολογικούς χώρους. Ανάμεσα στα έργα είναι η προμήθεια 3 ελικοπτέρων μεταφοράς για τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και για ιατρική χρήση.



Μεταξύ των έργων είναι:
1.Εναέριo Κέντρο επιτήρησης, ελέγχου και διαχείρισης επιχειρήσεων
Το έργο αφορά στην προμήθεια δικινητήριων turboprop αεροσκαφών ως κινητά κέντρα διοίκησης και συντονισμού (air-surveillance), με σκοπό την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση από τις διοικητικές λειτουργίες των υπηρεσιακών φορέων της χώρας, στο πλαίσιο ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας του μηχανισμού παρακολούθησης, διαχείρισης και επέμβασης σε στιγμές κρίσεων. Για την περαιτέρω ενίσχυση των αρμόδιων φορέων, συστήνεται η ενσωμάτωση σύγχρονων ευφυών συστημάτων διοίκησης και παράλληλα αναβάθμιση των δυνατοτήτων του συστήματος “Engage” που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρησιακής δυνατότητας του Πυροσβεστικού Σώματος και λοιπών φορέων. Προκειμένου να ενσωματωθεί ένα τέτοιο σύστημα, το έργο προβλέπει την προμήθεια ενός Module C3 (Εντολή, Έλεγχος, Επικοινωνίες).
2.Αναβάθμιση – εκσυγχρονισμός δύο Super Puma
Mε στόχο την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), κρίνεται αναγκαία η αναβάθμιση του εναέριου στόλου της χώρας για την κάλυψη και την επιχειρησιακή αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών του, σε δράσεις δασοπυρόσβεσης ή σε δράσεις πρόληψης και διαχείρισης κρίσεων. Το παρόν έργο αφορά στην αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό δύο (2) Ε/Π Super Puma, στοχεύοντας στην ενίσχυση του εναέριου στόλου της χώρας μέσω της πολλαπλής χρήσης και της μεγάλης ευελιξίας που διαθέτουν για αποστολές έρευνας / διάσωσης καθώς και σε μεταφορά / εκκένωση των πολιτών από τις πληγείσες περιοχές, ειδικά στις δυσπρόσιτες πληγείσες περιοχές λόγω του γεωμορφολογικού χαρακτήρα της χώρας ή της μακρινής τους απόστασης από τα κέντρα επιχειρήσεων. Τα Ε/Π Super Puma παρέχουν τη δυνατότητα πολλαπλών χρήσεων σε επιχειρησιακό επίπεδο, επιτρέποντας την άμεση παρέμβαση του Π.Σ. και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, συμβάλλοντας τόσο στην αντιμετώπιση υγειονομικών περιστατικών, μέσα από τη δυνατότητα εκτέλεσης αεροδιακομιδών υλικών και ασθενών, όσο και στη διαχείριση και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, με τη μεταφορά πεζοπόρων τμημάτων με τα υλικά τους και δεξαμενών νερού. Η αναβάθμιση-εκσυγχρονισμός των δύο Ε/Π Super Puma θα υλοποιηθεί μέσω της προμήθειας μηχανισμού υδραυλικού αναβατορίου ελεγχόμενης έλξης (Hoist) και εξωτερικής ή εσωτερικής δεξαμενής πυρόσβεσης.
3. Αγορά 11 αμφίβιων πυροσβεστικών αεροσκαφών
Ο νησιωτικός χαρακτήρας της χώρας και η συχνή εκδήλωση πυρκαγιών σε αυτές τις περιοχές και κυρίως στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και του Ιονίου απαιτεί την ενισχυμένη παρουσία πυροσβεστικών δυνάμεων, έτσι ώστε η άμεση επέμβαση να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική. Το εν λόγω έργο που αφορά την προμήθεια αμφίβιων Α/Φ θα προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις στον εναέριο στόλο της χώρας καθώς παρέχεται η δυνατότητα υδροληψίας είτε από ελεύθερη υδάτινη επιφάνεια είτε από ξηρά. Σε θέματα επιδόσεων, τα αμφίβια, έχουν σχετικά μεγάλη ταχύτητα που τους επιτρέπει τη γρήγορη πρόσβαση στο συμβάν και την παράλληλη δραστηριότητα στον ίδιο κύκλο δασοπυρόσβεσης με Α/Φ άλλων τύπων. Επίσης, είναι ιδιαιτέρως ευέλικτα και παρέχουν τη δυνατότητα ρίψεων νερού σε δύσκολες τοπογραφικές και καιρικές συνθήκες. Για την επίτευξη της βέλτιστης επιχειρησιακής εκμετάλλευσης των αμφίβιων Α/Φ στο σύνολο της επικράτειας, την εκμετάλλευση της νησιωτικότητας και τις δυνατότητες ρίψης επιβραδυντικών, δύναται να μετατρέπονται, με εύκολες διαδικασίες και όσο το δυνατόν ελάχιστα απαιτητικές σε θέματα τεχνικής υποστήριξης, από αμφίβια σε σταθερής τροφοδοσίας και το αντίστροφο, έχοντας ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ευέλικτων σχηματισμών σε διαμόρφωση και ζεύγη αμφιβίων Α/Φ και την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών ποικιλοτρόπως. Η προμήθεια αφορά σε αμφίβια μονοκινητήρια αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας, μονοθέσια και διθέσια.
4. Αγορά μηχανών πυρόσβεσης
Ο υφιστάμενος εξοπλισμός του Πυροσβεστικού Σώματος χρήζει ανανέωσης, δεδομένης της Λόγω της αυξανόμενης τάσης εκδήλωσης ακραίων καιρικών φαινομένων, καθίσταται επιβεβλημένη η ανάγκη αναβάθμισης και αντικατάστασης των υφιστάμενων οχημάτων που θα επιτευχθεί με την προμήθεια των παρακάτω:
- Υδροφόρο πυροσβεστικό όχημα(4Χ4) τύπου pick-up, διπλοκάμπινο, χωρητικότητας 450L νερού
- Υδροφόρο πυροσβεστικό όχημα(4Χ4) χωρητικότητας 1500L νερού
- Υδροφόρο πυροσβεστικό όχημα παντός εδάφους(4Χ4) χωρητικότητας 3000L νερού με διπλή καμπίνα
- Υδροφόρο πυροσβεστικό όχημα(6Χ4) χωρητικότητας 12000L νερού.
- Βυτιοφόρο όχημα(6Χ4) μεταφοράς υγρών καυσίμων
- Όχημα βοηθητικό τύπου SUV C class(4Χ4)
- Όχημα βοηθητικό τύπου pick-up (4Χ4), διπλοκάμπινο
- Όχημα βοηθητικό τύπου VAN(4Χ4) εννέα(9) θέσεων
5. Κινητά κέντρα διοίκησης και επιτόπιου ελέγχου στις 13 περιφέρειες
Το Κινητό Επιχειρησιακό Κέντρο (ΚΕΚ) θα χρησιμοποιηθεί από το Πυροσβεστικό Σώμα και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για τον συντονισμό των επιχειρήσεων κατά την αντιμετώπιση μεγάλων βιομηχανικών – τεχνολογικών συμβάντων ή φυσικών καταστροφών (σεισμοί, πλημμύρες, δασικές πυρκαγιές κ.λ.π.). Το κάθε ΚΕΚ θα αποτελείται από δύο οχήματα τύπου Van (4Χ4) με όμοιες απαιτήσεις διαστάσεων, επιδόσεων και βαρών, τα οποία θα περιλαμβάνουν πτυσσόμενες τέντες για τον περιβάλλοντα χώρο, κεραίες στην οροφή, οθόνες, κλιματιστικές μονάδες κλπ. Το πρώτο από τα δύο οχήματα, πέραν των ανωτέρω θα φέρει θέσεις εργασίας (εκφωνητές) καθώς και όλο τον απαραίτητο ειδικό εξοπλισμό πληροφορικής και τηλεπικοινωνίων, ο οποίος θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δορυφορικό σύστημα επικοινωνιών, ιστό φωτισμού με κάμερα, μετεωρολογικό σταθμό, προσδεδεμένο UAV κτλ. Το δεύτερο όχημα θα φέρει εξοπλισμό υποστήριξης όπως πτυσσόμενο τραπέζι με καρέκλες, ψυγείο, φορητό σύστημα φωτισμού κτλ.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X