Μια από τις πλέον κρίσιμες αποφάσεις καλείται να λάβει η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού καθώς η υπόθεση της συγχώνευσης Αttica Group-ANEK δεν αφορά την ενοποίηση δυο οποιονδήποτε εταιρειών. Από την απόφαση της ΕΠΑΝΤ εξαρτάται η ποσοτική και ποιοτική ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών με το κέντρο και το κατά πόσο αυτή θα είναι ομαλή και θα παραμείνει ανταγωνιστική.
Χθες πραγματοποιήθηκε μια ακόμη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Επιτροπής χωρίς να ολοκληρωθεί η διαδικασία καθώς δόθηκε «ραντεβού» και για σήμερα προκειμένου να συνεχιστεί εξέταση μαρτύρων αλλά και η δευτερολογία των εκπροσώπων της Attica Group.
Ομιλος Grimaldi: Παρέμβαση στην Επιτροπή Ανταγωνσιμού για την συγχώνευση Attica-ANEK
Επισημαίνεται ότι σχετική εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών προς την Ολομέλεια η οποία μέχρι τις 4 Αυγούστου θα πρέπει να εκδώσει απόφαση έχει δώσει το πράσινο φως για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από Attica Group, καθώς αναγνωρίζει ότι η χανιώτικη ακτοπλοϊκή είναι προβληματική επιχείρηση και συντρέχουν οι προϋποθέσεις προστασίας της για λόγους δημοσίου συμφέροντος.
Tι αναφέρει η εισήγηση
Ειδικότερα, η εισήγηση αναφέρει πως η ΑΝΕΚ ως προβληματική επιχείρηση «θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση», ενώ «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση» (σ.σ. Attica-ΑΝΕΚ). Επιπλέον, «αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά». Ουσιαστικά αναγνωρίζει ότι η πρόταση της Attica δεν δημιουργεί θέμα στον ανταγωνισμό και εξασφαλίζει και τη διάσωση της ΑΝΕΚ.
Επίσης η εισήγηση αναφέρει ότι δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επιπλέον, δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις.
Κατά της συγχώνευσης Attica-ΑΝΕΚ έχει ταχθεί ο ακτοπλόος Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets ο οποίος δυο φορές κατέθεσε την πρόταση αγοράς της ΑΝΕΚ ωστόσο και τις δυο φορές προκάλεσε την αρνητική απάντηση των πιστωτών. Ειδικότερα η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ως εκπρόσωπος των Ομολογιούχων Δανειστών του Κοινοπρακτικού Δανείου της Εταιρείας, απέστειλε επιστολή στις εταιρείες «ΣΙ ΤΖΕΤΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», «ΚΙΑΡΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «GOLDENSTEP SHIPPING LIMITED» (μέλη της SeaJets) στην οποία σημείωνε ότι: «η όψιμη πρότασή σας, για την υλοποίηση της οποίας — από τα στοιχεία που θέσατε υπόψιν μας — δεν έχετε εξασφαλίσει επάρκεια κεφαλαίων ενώ από την άλλη δεν διασφαλίζει την επιβίωση της ΑΝΕΚ, δεν δύναται να γίνει αποδεκτή.»
Εμπλοκή του ομίλου Grimaldi
Πρόσφατα στην υπόθεση ενεπλάκη και ο ιταλικός όμιλος Grimaldi μητρική εταιρεία της Minoan Lines ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες κατέθεσε υπόμνημα στην Επιτροπή με το οποίο φαίνεται να ενδιαφέρεται κυρίως να καλύψει το κενό μιας μη συγχώνευσης Attica-ANEK, αναγνωρίζοντας εμμέσως ότι εάν αυτή δεν γίνει η χανιώτικη εταιρεία θα πτωχεύσει. Όπως κάνει λοιπόν γνωστό «δεσμεύεται ανεπιφύλακτα» ότι, σε περίπτωση εξόδου πλοίων της ΑNΕΚ από τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής λόγω μη πραγματοποίησης της συγκέντρωσης δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την ATTICA, θα δρομολογήσει πλοία κατάλληλης δυναμικότητας σε κάθε μια από τις γραμμές στην Κρήτη (πλοία της Minoan Lines) και στην Αδριατική (πλοία της Grimaldi Euromed).
Όπως τονίζει έτσι θα συνεχισθεί απρόσκοπτα η εκτέλεση των δρομολογίων, να μην υπάρξει διατάραξη των συγκοινωνιών και να καλυφθούν οι ανάγκες του επιβατηγού κοινού.
Επίσης η Minoan Lines έχει ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι είναι διατεθειμένη να διαπραγματευθεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμεί να το πουλήσει ή βρεθεί στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται.
Ωστόσο από την άλλη πλευρά σχολιάζεται ότι ο Ιταλικός όμιλος θα καρπωθεί τα μερίδια της ΑΝΕΚ ανεβάζοντας σε πολύ υψηλά επίπεδα την δική παρουσία στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής και εκφράζεται ένας προβληματισμός κατά πόσο η εξέλιξη αυτή είναι υπέρ του ανταγωνισμού.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός