Η διαφορετικότητα στον χώρο εργασίας και η συμπερίληψη των LGBT+ επηρεάζουν έντονα τις αποφάσεις καριέρας, ιδίως για τη Gen Ζ και τους millennials, ενώ ένας στους τρεις ψάχνει ενεργά νέα δουλειά αναζητώντας έναν πιο συμπεριληπτικό εργοδότη για τα LGBT+ άτομα.
UBS: Επενδυτικές ευκαιρίες σε ΑΙ, υδροηλεκτρικά και… LGBTQ
Αυτό προκύπτει από την έκθεση Deloitte Global 2023 LGBT+ Inclusion @Work, η οποία διερεύνησε τις εμπειρίες 5.400 LGBT+ εκτός Deloitte, από διάφορους εργασιακούς τομείς σε 13 χώρες, μέσα από το πρίσμα τόσο του σεξουαλικού προσανατολισμού όσο και της ταυτότητας του φύλου τους.
Η διαφορετικότητα στον χώρο εργασίας και η συμπερίληψη επηρεάζουν τις αποφάσεις καριέρας
Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων ψάχνει ενεργά νέα θέση εργασίας αναζητώντας έναν πιο συμπεριληπτικό εργοδότη για τα LGBT+ άτομα. Όταν αναζητούν νέο εργοδότη, σχεδόν επτά στους δέκα (69%) ερωτηθέντες αναφέρουν τη διαφορετικότητα του εργατικού δυναμικού ως το κυριότερο κριτήριο. Ακολουθούν η ευκαιρία συμμετοχής σε πρωτοβουλίες για τη διαφορετικότητα και την συμπερίληψη (64%), η εσωτερική (63%) και εξωτερική (56%) δέσμευση του οργανισμού για την συμπερίληψη των LGBT+ και η ύπαρξη ηγετών που είναι ανοιχτοί για τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό τους στην εργασία τους (53%).
Οι ερωτηθέντες της Gen Z και των millennials είναι πολύ πιο πιθανό να δώσουν έμφαση στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη σε σχέση με την Gen X, όταν αναζητούν νέο εργοδότη. Τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες της Gen X (43%) δήλωσαν ότι αναζήτησαν ενεργά πληροφορίες για τη δέσμευση ενός οργανισμού όσον αφορά τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη πριν υποβάλουν αίτηση για την τρέχουσα θέση εργασίας τους, σε σύγκριση με σχεδόν τα δύο τρίτα των millennials (64%) και τα τρία τέταρτα της Gen Z (72%). Αυτή η διαφορά των γενεών μπορεί επίσης να παρατηρηθεί όσον αφορά το πόσο σημαντικό θεωρούν ότι είναι να μπορούν να δηλώνουν στην εργασία τους τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό ή την ταυτότητα του φύλου τους και πόσο άμεσα θέλουν να συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη.
Η πλειονότητα θέλει να είναι ανοιχτή για τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό
Η πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρούν πολύ σημαντικό το να μπορούν να εκφράζουν ελεύθερα την LGBT+ ταυτότητά τους στην εργασία τους. Έξι στους δέκα πιστεύουν ότι είναι σημαντικό να μπορούν να εκφράζουν ελεύθερα τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό στην εργασία τους, ενώ το 75% δήλωσε το ίδιο για την ταυτότητα του φύλου τους.
Ωστόσο, λιγότεροι από τους μισούς αισθάνονται άνετα να γνωστοποιούν τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό σε όλους τους συναδέλφους τους και ένα άλλο τρίτο των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι αισθάνονται άνετα να το κάνουν αυτό μόνο με επιλεγμένους συναδέλφους. Πολλοί αισθάνονται πιο άνετα να εκφράζονται γι’ αυτό στους στενούς συναδέλφους τους σε σχέση με τους άμεσους διευθυντές τους και τους πιο υψηλόβαθμα στελέχη – μόλις το 60% είναι ανοιχτό με τους στενότερους συναδέλφους τους σχετικά με τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό και το 54% σχετικά με την ταυτότητα φύλου τους. Αυτό συγκρίνεται με το 37% μόνο που αισθάνεται άνετα να μιλήσει για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου του με τους άμεσους διευθυντές του.
Η πιο συνηθισμένη αιτία για όσους δεν νιώθουν άνετα να είναι ανοιχτοί για τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, είναι η ανησυχία τους για διαφορετική μεταχείριση. Πέραν αυτού, οι λόγοι ποικίλλουν ανάλογα με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα του φύλου τους. Από την άποψη του σεξουαλικού προσανατολισμού, η προτίμηση να μην συζητούν την ιδιωτική τους ζωή στην εργασία είναι ο επόμενος πιο συχνά αναφερόμενος λόγος, ακολουθούμενος από τις ανησυχίες για ενδεχόμενες διακρίσεις ή παρενόχληση και ότι δεν θα τους φέρονται με σεβασμό. Σχεδόν δύο στους δέκα ερωτηθέντες αναφέρουν ανησυχίες για την προσωπική τους ασφάλεια. Από την άποψη της ταυτότητας φύλου, οι ανησυχίες για διακρίσεις ή παρενοχλήσεις είναι ο δεύτερος πιο συχνά αναφερόμενος λόγος, ακολουθούμενος από την ανησυχία ότι δεν θα αντιμετωπιστούν με σεβασμό. Λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο αναφέρει επίσης ανησυχίες για την προσωπική του ασφάλεια.
Η άνεση να εκφραστούν ελεύθερα στην εργασία αυξάνεται με τη θέση και το υποστηρικτικό περιβάλλον
Η άνεση να εκφράσουν τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό και την ταυτότητα του φύλου τους στην εργασία αυξάνεται όσο υψηλότερη είναι η θέση εργασίας, ιδίως όσον αφορά τον σεξουαλικό προσανατολισμό: περισσότεροι από τους μισούς (51%) από όσους κατέχουν υψηλόβαθμες θέσεις νιώθουν άνετα να εκφράζονται για τα παραπάνω στη δουλειά τους, σε σύγκριση με περισσότερους από το ένα τρίτο (37%) των χαμηλόβαθμων υπαλλήλων. Η ίδια τάση ισχύει και για την ταυτότητα φύλου, αλλά η διαφορά είναι λιγότερο σημαντική – 54% των ατόμων σε υψηλόβαθμες θέσεις αισθάνονται άνετα να αποκαλύπτουν την ταυτότητα φύλου τους στην εργασία, σε σύγκριση με το 46% των νεότερων ερωτηθέντων.
Ανεξάρτητα από το πόσο υψηλόβαθμη είναι η θέση εργασίας που κατέχει κάποιος, το να έχει υποστηρικτικούς συναδέλφους παίζει ρόλο στο να αισθάνεται άνετα να εκδηλωθεί στον χώρο εργασίας. Έξι στους δέκα ερωτηθέντες λένε ότι οι υποστηρικτικοί συνάδελφοι τους βοηθούν να αισθάνονται άνετα στην εργασία τους όσον αφορά τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό και σχεδόν επτά στους δέκα λένε το ίδιο για την ταυτότητα του φύλου τους. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν επίσης ότι η ύπαρξη LGBT+ προτύπων στην εργασία συνδέεται στενά με μεγαλύτερη άνεση στο να εκδηλώνεσαι στην εργασία σχετικά με την ταυτότητα και τον προσανατολισμό σου.
Πολλοί πιστεύουν ότι οι αποκλίνουσες συμπεριφορές στην εργασία είναι αποτέλεσμα του σεξουαλικού τους προσανατολισμού ή της ταυτότητας του φύλου τους
Τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (42%) έχουν βιώσει αποκλίνουσες συμπεριφορές στην εργασία και μόλις οι μισοί δηλώνουν ότι είναι σίγουροι ότι τις βίωσαν ως αποτέλεσμα του σεξουαλικού τους προσανατολισμού ή της ταυτότητας του φύλου τους, ενώ ένα επιπλέον 37% δηλώνει ότι υποψιάζεται έντονα ότι αυτός είναι ο λόγος.
Όσον αφορά την κλιμάκωση αυτής της συμπεριφοράς στον εργοδότη τους, ώστε να ληφθούν μέτρα, το 43% των ερωτηθέντων δεν ανέφεραν την εμπειρία τους στον εργοδότη τους. Για τους ερωτηθέντες αυτούς, τέσσερις στους δέκα δεν πίστευαν ότι η αναφορά τους θα λαμβανόταν σοβαρά υπόψη, ενώ ακολουθούσε η ανησυχία ότι η αναφορά θα έκανε την κατάσταση χειρότερη και περίπου το ένα τρίτο δεν είχε εμπιστοσύνη ότι θα λαμβάνονταν μέτρα. Λιγότερο από το ένα τρίτο δεν έκαναν αναφορά επειδή ανησυχούσαν για δυσμενείς επιπτώσεις στη σταδιοδρομία τους.
«Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πόσο δρόμο έχουμε ακόμη να διανύσουμε ακόμη όσον αφορά τη συμπερίληψη των LGBT+ στον εργασιακό χώρο», λέει η Emma Codd, Global Chief Diversity, Equity & Inclusion Officer της Deloitte. «Πολλοί από τους ερωτηθέντες θέλουν να είναι ανοιχτοί σχετικά με την ταυτότητά τους στη δουλειά τους, αλλά αισθάνονται ότι δεν μπορούν να είναι έτσι με όλους τους συναδέλφους τους λόγω ανησυχιών για διαφορετική μεταχείριση, διακρίσεις και παρενοχλήσεις και -για ορισμένους- για την προσωπική τους ασφάλεια. Ανησυχίες που ίσως δεν προκαλούν έκπληξη, όταν πολλοί από αυτούς που βιώνουν συμπεριφορές αποκλεισμού δηλώνουν ότι είναι βέβαιοι ή υποψιάζονται έντονα ότι αυτό είναι αποτέλεσμα του σεξουαλικού τους προσανατολισμού ή της ταυτότητας του φύλου τους. Οι εργοδότες θα πρέπει να αναλάβουν δράση για να διασφαλίσουν ότι παρέχουν έναν εργασιακό χώρο χωρίς αποκλεισμούς για τους LGBT+ που θα στηρίζεται πάντοτε στον σεβασμό».
«Τα ευρήματα της έρευνας ενισχύουν το γεγονός ότι το να υιοθετούν οι οργανισμοί τη διαφορετικότητα και να δεσμεύονται στη συμπερίληψη των LGBT+, μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη ζωή και τις εμπειρίες όλων των εργαζομένων στον εργασιακό χώρο», αναφέρει η Elizabeth Faber, Global Chief People & Purpose Officer της Deloitte. «Ωστόσο, η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι οργανισμοί θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να παρέχουν ένα περιβάλλον στο οποίο οι LGBT+ εργαζόμενοι θα αισθάνονται ότι μπορούν να είναι ο εαυτός τους στην εργασία τους».
Latest News
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι
Βουτιά 69% στα κέρδη της Nintendo - Μειώνεται η ζήτηση για το Switch
Το Switch είναι η δεύτερη κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις της Nintendo στην ιστορία, πίσω από το Nintendo DS
Αυτή την κάρτα ποιος θα την εξαργυρώσει; Τι φοβάται η TGI Friday's μετά την πτώχευση
Σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια βρίσκονται σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες και δωροεπιταγές της TGI Friday's στις ΗΠΑ