Η γηραιά ήπειρος αποτελεί από τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, με δεδομένη την πιο συνεκτική σε σχέση με άλλες ηπείρους πολιτική της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής υπό το αυστηρό (νομοθετικό) βλέμμα της ΕΕ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, η υλοποίηση αυτής της πολιτικής αναμένεται να φέρει στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα με ορίζοντα το 2035.
Προς χάριν αποκωδικοποίησης του παραπάνω μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός ηλεκτροκίνητων το 2022 ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο με φόντο τον ρυθμό διάδοσης της τεχνολογίας και φυσικά τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων έως το 2030, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων θα ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια έως το 2030 και μετά σχεδόν θα διπλασιαστεί μέσα σε μόλις μία πενταετία.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, τα παραπάνω μεγέθη συνεπάγονται και τους αντίστοιχους φορτιστές, ο αριθμός των οποίων θα πρέπει έως το 2035 να ξεπερασει τα 65 εκατομμύρια προκειμένου να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες… ανεφοδιασμού των παραπάνω ηλεκτροκίνητων.
Φυσικά ένα ποσοστό της τάξης του 85% των φορτιστών που θα χρειαστούν (δηλαδή περίπου τα 56 εκατομμύρια) θα αφορούν οικιακά αντίστοιχα συστήματα που οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων θα εγκαθιστούν στα σπίτια τους.
Ακόμα και έτσι όμως θα πρέπει να υπάρξει ένα δημόσιας χρήσης δίκτυο περίπου εννέα εκατομμυρίων φορτιστών το οποίο θα πρέπει να δημιουργηθεί σε δρόμους, καταστήματα και χώρους εργασίας προκειμένου να καταστεί εφικτή στο μέλλον η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στο σήμερα, το ευρωπαϊκό δίκτυο μέχρι και το τέλος του 2022 μέτραγε μετρά περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης σε αναλογία 12% DC και και 88% AC, για την εγκατάσταση των οποίων χρειάστηκαν περίπου 10+ χρόνια.
Αν και προφανώς οι ρυθμοί πλέον έχουν αλλάξει, οι μελλοντικές απαιτήσεις σημαίνουν ότι θα πρέπει εφεξής να δημιουργούνται περίπου μισό εκατομμύριο σταθμοί φόρτισης ετησίως έως το 2030 και ένα εκατομμύριο κάθε χρόνο για την πενταετία που θα ακολουθήσει.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική πτυχή του ζητήματος, τα εννέα εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές προϋποθέτουν επενδύσεις περίπου 56 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ ακόμα 66 δισεκατομμύρια θα πρέπει να δαπανηθούν για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών, δηλαδή συνολικά 122 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: in.gr
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023