
Η γηραιά ήπειρος αποτελεί από τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, με δεδομένη την πιο συνεκτική σε σχέση με άλλες ηπείρους πολιτική της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής υπό το αυστηρό (νομοθετικό) βλέμμα της ΕΕ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, η υλοποίηση αυτής της πολιτικής αναμένεται να φέρει στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα με ορίζοντα το 2035.
Προς χάριν αποκωδικοποίησης του παραπάνω μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός ηλεκτροκίνητων το 2022 ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο με φόντο τον ρυθμό διάδοσης της τεχνολογίας και φυσικά τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων έως το 2030, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων θα ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια έως το 2030 και μετά σχεδόν θα διπλασιαστεί μέσα σε μόλις μία πενταετία.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, τα παραπάνω μεγέθη συνεπάγονται και τους αντίστοιχους φορτιστές, ο αριθμός των οποίων θα πρέπει έως το 2035 να ξεπερασει τα 65 εκατομμύρια προκειμένου να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες… ανεφοδιασμού των παραπάνω ηλεκτροκίνητων.
Φυσικά ένα ποσοστό της τάξης του 85% των φορτιστών που θα χρειαστούν (δηλαδή περίπου τα 56 εκατομμύρια) θα αφορούν οικιακά αντίστοιχα συστήματα που οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων θα εγκαθιστούν στα σπίτια τους.
Ακόμα και έτσι όμως θα πρέπει να υπάρξει ένα δημόσιας χρήσης δίκτυο περίπου εννέα εκατομμυρίων φορτιστών το οποίο θα πρέπει να δημιουργηθεί σε δρόμους, καταστήματα και χώρους εργασίας προκειμένου να καταστεί εφικτή στο μέλλον η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στο σήμερα, το ευρωπαϊκό δίκτυο μέχρι και το τέλος του 2022 μέτραγε μετρά περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης σε αναλογία 12% DC και και 88% AC, για την εγκατάσταση των οποίων χρειάστηκαν περίπου 10+ χρόνια.
Αν και προφανώς οι ρυθμοί πλέον έχουν αλλάξει, οι μελλοντικές απαιτήσεις σημαίνουν ότι θα πρέπει εφεξής να δημιουργούνται περίπου μισό εκατομμύριο σταθμοί φόρτισης ετησίως έως το 2030 και ένα εκατομμύριο κάθε χρόνο για την πενταετία που θα ακολουθήσει.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική πτυχή του ζητήματος, τα εννέα εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές προϋποθέτουν επενδύσεις περίπου 56 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ ακόμα 66 δισεκατομμύρια θα πρέπει να δαπανηθούν για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών, δηλαδή συνολικά 122 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: in.gr


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων