
Η γηραιά ήπειρος αποτελεί από τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, με δεδομένη την πιο συνεκτική σε σχέση με άλλες ηπείρους πολιτική της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής υπό το αυστηρό (νομοθετικό) βλέμμα της ΕΕ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, η υλοποίηση αυτής της πολιτικής αναμένεται να φέρει στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα με ορίζοντα το 2035.
Προς χάριν αποκωδικοποίησης του παραπάνω μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός ηλεκτροκίνητων το 2022 ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια μονάδες, ωστόσο με φόντο τον ρυθμό διάδοσης της τεχνολογίας και φυσικά τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων έως το 2030, ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων θα ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια έως το 2030 και μετά σχεδόν θα διπλασιαστεί μέσα σε μόλις μία πενταετία.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, τα παραπάνω μεγέθη συνεπάγονται και τους αντίστοιχους φορτιστές, ο αριθμός των οποίων θα πρέπει έως το 2035 να ξεπερασει τα 65 εκατομμύρια προκειμένου να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες… ανεφοδιασμού των παραπάνω ηλεκτροκίνητων.
Φυσικά ένα ποσοστό της τάξης του 85% των φορτιστών που θα χρειαστούν (δηλαδή περίπου τα 56 εκατομμύρια) θα αφορούν οικιακά αντίστοιχα συστήματα που οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων θα εγκαθιστούν στα σπίτια τους.
Ακόμα και έτσι όμως θα πρέπει να υπάρξει ένα δημόσιας χρήσης δίκτυο περίπου εννέα εκατομμυρίων φορτιστών το οποίο θα πρέπει να δημιουργηθεί σε δρόμους, καταστήματα και χώρους εργασίας προκειμένου να καταστεί εφικτή στο μέλλον η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στο σήμερα, το ευρωπαϊκό δίκτυο μέχρι και το τέλος του 2022 μέτραγε μετρά περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης σε αναλογία 12% DC και και 88% AC, για την εγκατάσταση των οποίων χρειάστηκαν περίπου 10+ χρόνια.
Αν και προφανώς οι ρυθμοί πλέον έχουν αλλάξει, οι μελλοντικές απαιτήσεις σημαίνουν ότι θα πρέπει εφεξής να δημιουργούνται περίπου μισό εκατομμύριο σταθμοί φόρτισης ετησίως έως το 2030 και ένα εκατομμύριο κάθε χρόνο για την πενταετία που θα ακολουθήσει.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική πτυχή του ζητήματος, τα εννέα εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές προϋποθέτουν επενδύσεις περίπου 56 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ ακόμα 66 δισεκατομμύρια θα πρέπει να δαπανηθούν για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών, δηλαδή συνολικά 122 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: in.gr


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική